Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 T AEB przeładowanie turbo


janek_80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Starając się przywrócić babcię (Audi) do stanu używalności. doszedłem do tego miejsca diagnozowania i pomysły mi się skończyły. Potrzebuje wskazówek.

Mam problemy z przeładowaniem turbo. do momentu kiedy dolot był dziurawy jak sito  nie przeszkadzało zbytnio, ale po wszystkich zabiegach reanimujących już jest problem.

Wypiszę wszystko co doprowadziłem do ładu.

Szczelność dolotu (standard) wszystko ok.

układ zapłonowy doprowadzony do ładu świece nowe, cewki sprawne

filtry oleje po wymianie. (przed też były problemy)

rozrząd jak książka pisze.

teraz przejdźmy do sekcji ciśnienia doładowania.

a więc przy aktualnym połączeniu wszytkiego tak jak powinno być ciśnienie nie utrzymuje sie na poziomie 0.6 lub 0.5 tylko rośnie aż do 1 - 1.1 bar i skacze aż do uzyskania wysokich obrotów silnika w ten czas się stabilizuje w granicach 0.7 .

Zawór N75 (nowy lecz chiński)  działa tak jak powinien. sygnał który nim steruje jest (tak mi się wydaje ) poprawny Oscyloskop w  dłoni.

aby sprawdzić czy ciśnienie reguluje gruszką poprzez sztangę klapką podłączyłem wyjście z turbo do sztangi i wtenczas ciśnienie utrzymuje się w granicach 0.4 bar stabilnie.

czyli działa.

Sztanga działa lekko otwiera się przy mniej więcej 0.4bar , gruszka nie jest dziurawa.

tak samo działa po odłączeniu wtyczki N75 (przelot przez zawór reguluje sztangą ) i ciśnienie też utrzymuje się na poziomie 0.4 bar

Po podłączeniu s powrotem N75 na miejsce wpięciu wtyczki usunięciu błędów . ciśnienie szaleje.

Prosił bym o jakieś nakierowanie mnie na poszukiwaniu przyczyny.

 

Czy szukać przyczyny w sterowniku silnika, czy w chińskim N75.

Kiedyś był problem z N75 spalona cewka raz działała raz nie potem przewody też były naprawiane przy wtyczce.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

barosensor ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a o tym jeszcze nie słyszałem. jakieś wskazówki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, janek_80 napisał:

a o tym jeszcze nie słyszałem. jakieś wskazówki ?

powinien byc przy ECU, takie małe gówienko na 3 piny

musisz znalesc w necie opis napięc  jakie musza byc własciwe dla danego cisnienia atmosferycznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo sprawdze bo to nowość dla mnie. dzięki.

a tak propo mojego toku rozumowania.

Czy ten silnik (AEB) oblicza ciśnienie doładowania  na podstawie przepływu powietrza i czujnika temperatury w kolektorze ? czy coś jescze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, janek_80 napisał:

ooo sprawdze bo to nowość dla mnie. dzięki.

a tak propo mojego toku rozumowania.

Czy ten silnik (AEB) oblicza ciśnienie doładowania  na podstawie przepływu powietrza i czujnika temperatury w kolektorze ? czy coś jescze ?

barosensora, czujnika temperatury w dolocie, czujnika wody i sondy lambda

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barometr sprawdzony . napięcie dochodzące 5v. Na wyjściu z jednej nóżki zmienia się zależnie od ciśnienia (lub zmiany nacisku membrany) Oporność też bez przerwań. znalazłem opis oporności pinów przy ciśnieniu atmosferycznym 70mnpm. jest podobnie (różnica ciśnień gdzie ktoś sobie mierzył))   Po odłączeniu vag alarmuje że go nie ma, a ciśnienie doładowania spada z ponad 1 bar do około 0.6 0.4 i oscyluje w tym zakresie. nie jest stabilne,skacze,   czyli sterownik coś widzi i reaguje. Nie mam na podmiankę tego ustrojstwa. ale czy coś jeszcze może dawać dla sterownika złe informacje ?

Edytowane przez janek_80
dopisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co to za czujnik blisko intercolera ? zwisa sobie i miejsca nie widze od czego

 

już znalezione . temperatura zewnątrz klimatyzacja

IMAG0898.jpg

IMAG0894.jpg

Edytowane przez janek_80
dopisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie juz napisałeś co jest nie tak, przy odłączeniu wtyczki z n75 turbina ma ładowac nie więcej niz 0,3 bar, jeśli ładuje 0,4 znaczy że sztanga jest żle ustawiona i przez to przeładowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...