medman Posted March 5, 2009 Posted March 5, 2009 Witam Mam problem z autem jak w temacie. Do tej pory czyściłem nastawnik kilka razy i w końcu go wymieniłem. Turbine regenerowałem, zmieniałem też obudowe od gorącej strony z zaworem upustowym. Wymieniłem końcówki (nówki) wtrysków na 110 od afn i wyregulowałem ciśnienia. Jak odpinam czujnik prędkości to szarpanie ustaje notlaufu wtedy nie łapie ale dalej jest niedoładowanie przy 94% wysterowaniu zaworu upustowego i nie działa licznik, auto ma muła .Wymieniony jest też n75 oraz wszystkie wężyki. Dolot był sprawdzany i jest szczelny. Katalizator mam wywalony, pompa była regenerowana bo cięzko palił na ciepłym silniku. Nie wiem co jeszcze.Chyba najlepiej zrobie jak się go pozbęde. Ale zanim to zrobie to może znajdzie się ktoś na tym forum kto rozkmini przyczynę tych wszystkich dolegliwości. Błedy jakie wywala to: 575 -control difference albo jakoś tak i dzisiaj rano pierwszy raz pojawił sie błąd 550 -błąd regulacji początku wtrysku czy cuś takiego Logi do oceny Group A: '000 dyn TIME STAMP 0.01 71 32 66 34 95 199 64 158 136 105 0.41 72 32 66 34 94 200 64 158 136 104 0.83 75 34 255 115 94 200 64 158 136 148 1.24 78 72 255 132 109 200 64 158 136 173 1.67 84 140 255 170 129 200 64 158 136 206 2.10 91 124 255 190 162 200 64 158 136 255 2.51 97 111 255 194 198 200 64 158 136 255 2.92 105 112 255 197 196 200 64 158 136 255 3.34 112 117 255 198 201 200 64 158 136 255 3.78 120 126 255 200 198 200 64 159 136 255 4.20 127 129 255 200 201 200 64 159 136 255 4.61 133 148 255 200 201 200 64 159 136 255 5.03 141 148 255 200 202 200 64 159 136 255 5.45 147 166 255 200 203 200 64 159 136 255 5.87 153 178 255 200 202 200 64 159 136 255 6.29 159 182 255 200 200 200 64 159 136 251 6.71 165 195 255 200 199 200 64 159 136 247 7.15 171 205 255 200 198 200 64 159 136 240 7.57 176 207 255 200 196 200 64 159 136 236 7.99 181 217 255 200 195 200 64 158 136 231 8.42 185 218 255 200 195 200 64 158 136 228 8.84 190 229 255 200 196 200 64 158 136 224 9.26 194 229 255 197 195 200 64 157 136 220 9.68 198 234 255 196 196 200 64 157 136 217 10.09 201 226 255 190 198 200 64 156 136 217 10.49 206 220 0 0 199 200 64 156 136 211 Group A: '003 dyn Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle TIME 861-945 240-340 240-340 4-84 STAMP /min mg/R mg/R % 0.51 1575 349.1 502.1 69.5 1.08 1596 847.9 545.3 4.7 1.63 1701 847.9 685.0 4.7 2.18 1869 847.9 847.9 4.7 2.73 2037 847.9 847.9 4.7 3.28 2226 847.9 847.9 4.7 3.83 2394 847.9 847.9 4.7 4.38 2562 847.9 847.9 4.7 4.96 2751 847.9 847.9 4.7 5.51 2919 847.9 847.9 4.7 6.06 3045 847.9 847.9 4.7 6.64 3213 847.9 837.9 4.7 7.19 3360 847.9 818.0 4.7 7.74 3486 847.9 804.7 4.7 8.29 3633 847.9 781.4 4.7 8.87 3759 847.9 768.1 4.7 9.45 3885 847.9 751.5 4.7 10.03 3990 847.9 741.5 4.7 10.61 4095 847.9 721.5 4.7 11.19 4200 847.9 718.2 4.7 11.74 4305 847.9 704.9 4.7 Group A: '004 dyn Engine speed Specified start Actual start Cold Start Valve TIME 861-945 2 to -3 2 to -3 3-70 STAMP /min °ATDC °BTDC % 0.01 1512 1.4 0.1 3.1 0.57 1554 1.5 0.4 3.1 1.16 1596 3.2 0.4 81.3 1.71 1743 7.6 8.8 58.2 2.28 1932 6.2 6.6 66.4 2.84 2121 6.2 6.0 71.5 3.41 2331 6.6 6.3 78.9 3.99 2499 7.1 6.9 75.8 4.58 2688 8.1 7.8 79.7 5.16 2856 9.1 8.4 85.5 5.74 3024 9.9 8.7 95.7 6.31 3192 10.9 9.8 96.5 6.87 3339 11.9 10.1 96.5 7.41 3465 12.5 10.9 96.5 7.97 3591 13.0 11.9 96.5 8.55 3738 13.7 12.6 93.0 9.12 3864 14.4 14.1 90.6 9.68 3990 15.0 15.1 82.4 10.22 4095 15.0 15.0 87.1 Group A: '008 dyn Engine speed Inj qty Inj qty Inj qty TIME ? ? ? STAMP /min mg/R mg/R mg/R 0.01 1470 9.2 33.8 20.2 0.82 1470 9.2 33.8 20.6 1.65 1554 50.4 34.8 30.6 2.48 1785 51.0 37.4 37.8 3.36 2079 51.0 39.8 39.2 4.24 2352 51.0 40.0 39.8 5.13 2625 51.0 40.0 40.0 5.95 2877 51.0 40.0 40.0 6.81 3129 51.0 40.0 40.0 7.69 3360 51.0 40.0 40.0 8.52 3570 51.0 40.0 40.0 9.35 3780 51.0 40.0 40.0 10.23 3948 51.0 40.0 40.0 11.11 4116 51.0 39.0 39.6 11.94 4284 51.0 34.6 37.2 Group A: '010 dyn Mass Air Flow Barometric Manifold Position TIME Pressure Pressure Throttle STAMP mg/R mbar mbar % 0.01 329.2 987.0 1009.8 6.7 0.55 332.5 987.0 1009.8 57.3 1.10 565.3 987.0 1091.4 100.0 1.68 724.9 987.0 1428.0 100.0 2.26 847.9 987.0 2019.6 100.0 2.81 847.9 987.0 2009.4 100.0 3.39 847.9 987.0 2080.8 100.0 3.94 847.9 987.0 2080.8 100.0 4.49 847.9 987.0 2091.0 100.0 5.07 847.9 987.0 2101.2 100.0 5.65 847.9 987.0 2101.2 100.0 6.23 847.9 987.0 2101.2 100.0 6.78 847.9 987.0 2101.2 100.0 7.36 847.9 987.0 2091.0 100.0 7.91 821.3 987.0 2080.8 100.0 8.46 798.0 987.0 2070.6 100.0 9.01 771.4 987.0 2070.6 100.0 9.59 754.8 987.0 2050.2 100.0 10.14 734.8 987.0 2050.2 100.0 10.69 731.5 987.0 2050.2 100.0 Group A: '011 dyn Engine speed Specified MAP Actual MAP Duty cycle TIME Boost Valvle STAMP /min mbar mbar % 0.01 1449 1030.2 1009.8 86.3 0.57 1428 1030.2 1009.8 84.8 1.12 1449 1142.4 1009.8 59.0 1.67 1512 1315.8 1142.4 35.2 2.22 1638 1570.8 1346.4 35.2 2.77 1785 1744.2 1744.2 35.2 3.35 2016 1917.6 2050.2 39.8 3.90 2184 2050.2 2060.4 44.5 4.48 2394 2131.8 2080.8 52.3 5.06 2562 2152.2 2091.0 60.9 5.61 2751 2162.4 2080.8 68.8 6.19 2919 2172.6 2091.0 76.6 6.74 3066 2172.6 2101.2 85.5 7.32 3255 2172.6 2080.8 93.4 7.87 3381 2162.4 2070.6 94.1 8.42 3528 2152.2 2070.6 94.1 8.97 3654 2152.2 2060.4 94.1 9.55 3801 2142.0 2070.6 94.1 10.13 3906 2142.0 2060.4 94.1 10.68 4032 2131.8 2050.2 93.8 11.23 4137 2091.0 2050.2 93.4 11.78 4242 2050.2 2050.2 93.8 Narazie same dynamiczne bo problem występuje podczas jazdy Jak będą potrzebne jeszcze jakieś to wstawie. Reszta logów Group A: '000 normalne TIME STAMP 0.01 41 59 0 28 89 199 109 187 82 108 0.42 41 59 0 28 89 199 109 186 82 107 0.84 41 58 0 28 89 199 109 186 82 108 1.26 41 58 0 28 89 199 109 186 82 110 1.67 40 59 0 29 89 199 109 187 82 109 2.09 40 57 0 29 89 199 109 186 82 109 2.52 41 59 0 28 89 199 109 186 82 108 2.94 41 60 0 27 89 199 109 186 82 107 3.35 40 59 0 28 89 199 109 186 82 108 3.77 41 59 0 27 89 199 108 186 82 108 4.20 40 60 0 29 89 199 108 186 82 109 4.60 41 59 0 28 89 199 108 186 82 108 5.02 41 58 0 27 89 199 108 186 82 108 5.44 40 58 0 29 89 199 108 186 82 108 5.86 41 60 0 28 89 199 108 186 82 108 6.30 41 60 0 28 89 199 108 186 82 108 6.73 40 61 0 28 89 199 108 186 82 108 7.15 41 58 0 28 89 199 108 186 82 108 7.56 41 60 0 28 89 199 108 186 82 108 7.99 40 60 0 28 89 199 108 186 82 108 8.40 40 60 0 29 89 199 108 186 82 107 8.81 41 59 0 28 89 199 108 186 82 106 9.23 40 59 0 29 89 199 108 186 82 109 9.66 40 59 0 29 89 199 108 186 82 111 10.08 40 59 0 29 89 199 108 186 82 109 10.49 41 60 0 28 89 199 108 186 82 108 10.90 40 58 0 28 89 199 108 186 82 108 11.32 41 60 0 27 89 199 108 186 82 107 11.73 40 59 0 29 89 199 108 186 82 109 12.15 40 59 0 28 89 199 108 186 82 108 12.57 40 60 0 29 89 199 108 186 82 109 13.01 40 59 0 28 89 199 108 186 82 108 13.44 41 59 0 27 89 199 108 186 82 110 13.85 40 59 0 28 89 199 108 186 82 108 14.27 41 60 0 28 89 199 108 186 82 108 14.70 41 59 0 28 89 199 108 186 82 108 15.12 41 60 0 28 89 199 108 186 82 108 15.54 41 59 0 27 89 199 108 186 82 110 15.95 41 60 0 28 89 199 108 186 82 108 16.37 40 60 0 29 89 199 108 186 82 109 16.78 41 58 0 27 89 199 108 186 82 109 17.19 40 59 0 29 89 199 108 186 82 106 17.61 40 59 0 29 89 199 108 186 82 106 18.03 41 58 0 27 89 199 108 186 82 110 18.45 41 58 0 28 89 199 108 186 82 108 18.87 41 60 0 28 89 199 108 186 82 107 19.28 40 59 0 29 89 199 108 186 82 109 19.70 41 58 0 28 89 199 108 186 82 105 20.13 40 60 0 28 89 199 108 186 82 108 20.55 41 59 0 28 89 199 108 186 82 108 20.96 40 60 0 29 89 199 108 186 82 106 21.37 41 58 0 29 89 199 108 186 82 110 21.80 41 59 0 29 89 199 108 186 82 110 22.23 40 60 0 29 89 199 108 186 82 109 22.65 40 59 0 29 89 199 108 186 82 104 23.06 41 61 0 27 89 199 108 186 82 107 23.48 40 58 0 28 89 199 108 186 82 106 23.90 41 59 0 28 89 199 108 186 82 107 24.33 41 59 0 28 89 199 108 186 82 110 24.74 41 59 0 27 89 199 108 186 82 108 25.16 40 59 0 29 89 199 108 186 82 109 25.58 40 58 0 29 89 199 108 186 82 109 26.01 41 60 0 28 89 199 108 186 82 106 26.42 40 60 0 29 89 199 108 186 82 110 26.82 41 60 0 28 89 199 108 186 82 107 27.24 40 60 0 29 89 199 107 186 82 111 27.65 40 59 0 29 89 199 108 186 82 108 28.07 41 60 0 27 89 199 107 186 82 108 Group A: '000 BS TIME STAMP 0.01 41 55 0 19 89 199 74 183 106 101 0.44 41 55 0 19 89 199 74 182 106 99 0.87 41 56 0 19 89 199 74 183 106 101 1.30 40 56 0 19 89 199 74 183 106 102 1.72 41 56 0 19 89 199 74 182 106 101 2.14 40 55 0 19 89 199 74 183 106 102 2.56 40 55 0 19 89 199 74 182 106 99 2.97 40 57 0 19 89 199 74 182 106 100 3.40 40 56 0 19 89 199 74 182 106 102 3.83 40 54 0 19 89 199 74 182 106 100 4.24 40 55 0 20 89 199 74 182 106 102 4.65 41 54 0 18 89 199 74 182 106 101 5.07 40 55 0 19 89 199 74 182 106 102 5.51 41 57 0 19 89 199 74 182 106 101 5.93 40 57 0 20 89 199 74 182 106 100 6.36 41 57 0 19 89 199 74 182 106 101 6.77 41 56 0 19 89 199 74 182 106 101 7.20 40 55 0 20 89 199 74 182 106 100 7.62 40 55 0 19 89 199 74 182 106 102 8.04 40 55 0 19 89 199 74 182 106 102 8.46 40 55 0 20 89 199 74 182 106 100 8.89 41 56 0 19 89 199 74 182 106 101 03 BS Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle TIME 861-945 240-340 240-340 4-84 STAMP /min mg/R mg/R % 0.01 840 349.1 352.5 47.7 0.58 861 349.1 352.5 47.3 1.16 840 349.1 345.8 47.7 1.74 840 349.1 345.8 46.9 2.32 861 349.1 352.5 46.9 2.86 840 349.1 345.8 47.3 3.42 861 349.1 345.8 46.9 4.00 861 349.1 342.5 46.9 4.57 840 349.1 345.8 47.3 5.13 840 349.1 352.5 47.3 5.70 840 349.1 352.5 47.7 6.26 861 349.1 352.5 47.3 6.84 861 349.1 342.5 46.9 7.41 840 349.1 352.5 47.3 7.97 861 349.1 345.8 46.9 8.54 840 349.1 352.5 47.7 9.09 861 349.1 352.5 47.7 9.67 840 349.1 345.8 47.3 Group A: '003 normalne Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle TIME 861-945 240-340 240-340 4-84 STAMP /min mg/R mg/R % 0.01 861 339.2 339.2 48.0 0.56 840 339.2 339.2 48.0 1.12 861 335.8 339.2 48.4 1.70 840 339.2 339.2 48.4 2.27 861 335.8 329.2 48.4 2.83 861 335.8 342.5 48.0 3.40 840 335.8 339.2 48.4 3.96 861 335.8 335.8 48.8 4.53 840 339.2 339.2 48.4 5.11 840 339.2 329.2 48.8 5.67 861 335.8 335.8 47.7 6.24 840 335.8 339.2 48.4 6.79 861 335.8 335.8 48.8 7.34 840 339.2 332.5 48.4 7.92 861 339.2 339.2 48.4 8.50 840 339.2 339.2 48.0 9.05 861 339.2 335.8 47.7 9.60 861 335.8 339.2 48.4 A tu jeszcze jeden log 003 BS zwróćcie uwagę na 3 i 4 kolumne tak jakby EGR sie przycinał we wcześniejszych logach? '003 Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle 861-945 240-340 240-340 4-84 /min mg/R mg/R % 840 349.1 428.9 4.7 861 349.1 438.9 4.7 840 349.1 438.9 4.7 840 349.1 428.9 4.7 861 349.1 428.9 4.7 840 349.1 438.9 4.7 840 349.1 428.9 4.7 840 349.1 442.2 4.7 861 349.1 442.2 4.7 861 349.1 428.9 4.7 861 349.1 438.9 4.7 840 349.1 442.2 4.7 840 349.1 428.9 4.7 861 349.1 438.9 4.7 840 349.1 432.3 4.7 840 349.1 428.9 4.7 840 349.1 432.3 4.7 Group A: '004 BS Engine speed Specified start Actual start Cold Start Valve TIME 861-945 2 to -3 2 to -3 3-70 STAMP /min °BTDC °BTDC % 0.01 861 8.0 1.5 78.5 0.55 861 8.0 1.4 78.5 1.13 840 8.0 1.5 78.5 1.71 840 8.0 1.5 78.9 2.29 840 8.0 1.5 78.9 2.84 840 8.0 1.5 78.9 3.38 840 8.0 1.3 78.5 3.94 840 8.0 1.5 78.5 4.52 861 8.0 1.5 78.5 5.09 861 8.0 1.4 78.5 5.68 861 8.0 1.5 78.5 6.22 840 8.0 1.4 78.5 6.78 840 8.0 1.4 78.5 7.36 861 8.0 1.5 78.9 7.93 861 8.0 1.4 78.9 8.51 861 8.0 1.5 78.5 9.10 861 8.0 1.4 78.5 9.67 861 8.0 1.5 78.5
f16mysliwiec Posted March 5, 2009 Posted March 5, 2009 Zrob logi BS 000 003 004 i dynamiczne 010 , pozatym turbinka laduje jak nowa
leoncjo Posted March 6, 2009 Posted March 6, 2009 Kolego też mam AHU i wartości jakie masz w logach 08 i 011 to jakiś kosmos od kiedy cisnienie w AHU ma tak wysoką wartość zadaną ?? U mnie nie przekracza 1850 mbar a u Ciebie zobacz sam..... . Widząc Twoj samochodzik radzę zrobić komplet logów agodnie z instrukcją znajdującą się na forum, nie to że się chwalę ale porównaj moje logi z Twoimi jest ich mało a wartości są kosmiczne http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t23649.0.html;highlight=leoncjo. Warto się przyłożyć bo logów bo moiom skromnym zdaniem nie jest dobrze.
medman Posted March 6, 2009 Author Posted March 6, 2009 Kolego też mam AHU i wartości jakie masz w logach 08 i 011 to jakiś kosmos od kiedy cisnienie w AHU ma tak wysoką wartość zadaną ?? U mnie nie przekracza 1850 mbar a u Ciebie zobacz sam..... . Widząc Twoj samochodzik radzę zrobić komplet logów agodnie z instrukcją znajdującą się na forum, nie to że się chwalę ale porównaj moje logi z Twoimi jest ich mało a wartości są kosmiczne http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t23649.0.html;highlight=leoncjo. Warto się przyłożyć bo logów bo moiom skromnym zdaniem nie jest dobrze. Wartości są w porządku bo auto jest po modyfikacji softu. Chip był robiony w MRM więc napewno jest . Zauważyłem że coraz częściej pojawia mi się błąd 550-początek regulacji wtrysku. Pytanie: ten błąd jest związany z usterką nastawnika czy samej pompy? A może zupełnie coś innego padło?
przemik Posted March 6, 2009 Posted March 6, 2009 Statyczny kat wyprzedzenia wtrysku jest ustawiony dobrze - skasuj ten bład i zobacz czy sie pojawi. Zaprezentuj nam jeszcze 010 i 004 dynamiczne i powtorz 008. Przeciagnij fure od 1500 do 4000 ... z pedałem w podlodze.
medman Posted March 6, 2009 Author Posted March 6, 2009 Statyczny kat wyprzedzenia wtrysku jest ustawiony dobrze - skasuj ten bład i zobacz czy sie pojawi Skasowałem. Błąd nie pojawił sie od razu po skasowaniu. Po przegonieniu furki znowu się pojawił. Zaprezentuj nam jeszcze 010 i 004 dynamiczne i powtorz 008. Wstawione w pierwszym poście W 004 dyn w ostatniej kolumnie przedział jaki powinien być to 3- 70% a u mnie wychodzi ponad 96%!? Za co odpowiada ta grupa logów? _________________________________________________ Czy może mi ktoś powiedzieć w gdzie znajduje się "przestawiacz kąta" czy też czujnik "przestawiacza kąta" w pompie vp 37? Zauważyłem że po lekkim przegazowaniu w grupie 004 BS pompa nie przestawia kąta. Muszę na chwilę zgasić auto i po ponownym uruchomieniu pompa ustawia kąt na wymagany.
Lishoo Posted April 9, 2009 Posted April 9, 2009 Hmm może ten nastawnik jest jakiś felerny? no chyba że sama pompa ----------------------------------------------------------- Przyglądnąłem się bliżej i żądanie mapy na turbinie dochodzi do 2172.6 mbar, a turbina ładuje 2101.2 max, szczerze to jestem zaskoczony, jeżeli masz oryginalne turbo to ja myślałem że to jest nie możliwe tyle wycisnąć bez zmiennej geometrii więc jak tego dokonałeś??
spanky Posted April 9, 2009 Posted April 9, 2009 więc jak tego dokonałeś?? to sie popularnie nazywa chiptuning
Lishoo Posted April 11, 2009 Posted April 11, 2009 to sie popularnie nazywa chiptuning :naughty Hehe nie no tego się domyśliłem chodziło mi raczej o to czy turbo zmienił na zmienną geometrię czy naprawdę da się tyle wycisnąć z turbo bez zmiennej Bo ja myślałem że więcej niż 2000mbar to turbo nie wytrzyma, a tam widać że załadowało 2100mbar, ale może temu nie ładuje więcej bo nie da rady tyle zrobić
medman Posted April 11, 2009 Author Posted April 11, 2009 Przyglądnąłem się bliżej i żądanie mapy na turbinie dochodzi do 2172.6 mbar, a turbina ładuje 2101.2 max, szczerze to jestem zaskoczony, jeżeli masz oryginalne turbo to ja myślałem że to jest nie możliwe tyle wycisnąć bez zmiennej geometrii więc jak tego dokonałeś?? Turbo jest seryjne a dokonał tego mr. Rogal Jak to zrobił? to jego tajemnica pewnie W każdym razie ta seryjna turina po zdjęciu wężyków ciśnieniowych z gruchy ładuje 2500 mbar ponad więc ma jeszcze spory zapas.
Lishoo Posted April 14, 2009 Posted April 14, 2009 OK wracając do problemu, ja bym sprawdzić przepławkę czy dobrze mierzy, możesz najpierw ją wyczyścić, błąd 0575 to błąd działania zaworka n75, był wymieniony, pytanie czy na sprawny ? może pokaż jeszcze wszystkie logi statyczne. Sprawdź też czy jak pociągniesz wężyki od n75 to czy nie ześlizgują się, mogą być niedociśnięte. Błąd 0550, wymieniałeś nastawnik, mogłeś go troszkę źle ustawić, już 1/10 mm robi bardzo dużą różnice, na zgaszonym silniku, włączonym zapłonie zrób loga 001. Pomyślimy razem co to może być Pozdrawiam
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now