niedzwiedz250 0 Opublikowano 10 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 Witam, koledzy pomóżcie wziąłem się za wymianę sprzęgła w Audi A4 B6 1.8 T Quattro i mam problem, a mianowicie stanąłem na etapie rozbierania. Za nic nie mogę odpiąć wału napędowego od skrzyni biegów, oczywiście odkręciłem 6 śrub na które wał jest przymocowany do skrzyni, opukałem, oszarpałem się i nic...? Mam nadzieję że ktoś ma jakiś sprawdzony patent na ten oporny wał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MemberA4 68 Opublikowano 10 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 (edytowane) Młotkiem poprzez aluminium lub miedź dobrze obstukaj przegub z każdej strony bo zakleszczył się jak masz mały młotek to weź większy ? Jak masz taki problem przy skrzyni to powiem ci że przy dyfrze będzie jeszcze gorzej... Edytowane 10 Marca 2019 przez MemberA4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niedzwiedz250 0 Opublikowano 16 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 Odkręciłem podporę wału żeby wisiał luźno i nie oporował, potem godzina uczciwego walenia konkretnym młotkiem przez miedź równomiernie dookoła jak kolega doradził i nic ani drgnie... aż niemożliwe żeby po tylu razach nadal się nie poddał.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MemberA4 68 Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 (edytowane) No to poświęć przegub nacinając go kątówką na sciance tak żebyś mógł przecinak o niego zaprzeć i wał młotem w stronę tyłu żeby go zbić tylko najpierw zbij z niego osłonę bo pózniej będzie ciężko. Edytowane 16 Marca 2019 przez MemberA4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodziak22 8 Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 (edytowane) to nie możliwe. walisz młotem pewnie w przegub bo myślisz ,że tam jest łaczenie. tam jest smar i nie prawa żeby się coś zapiekło. pamiętaj o uszczelce miedze wałem , a skrzynią Edytowane 16 Marca 2019 przez mlodziak22 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek95 59 Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 Tam nie ma co sie zapiec. Robisz coś źle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodziak22 8 Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 8 godzin temu, MemberA4 napisał: No to poświęć przegub nacinając go kątówką na sciance tak żebyś mógł przecinak o niego zaprzeć i wał młotem w stronę tyłu żeby go zbić tylko najpierw zbij z niego osłonę bo pózniej będzie ciężko. kolego bez obrazy ale tyle razy się tutaj wypowiadasz,robiles swapa i takie rady dajesz?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MemberA4 68 Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 (edytowane) Spoko nie obrażam się bo kolega nie musi iść za moja poradą ale ja np wolalbym łatwiej i o wiele szybciej wymienić przegub za 60-80zl(zamiennik) niż uszkodzić od ciągłego bicia w poprzek przegubu młotkiem łożysko w obudowie torsena które kij wiele ile kosztuje i bawić się w rozbieranie do tego obudowy torsena, a i jeszcze kupując oring w ASO. Oczywiście jest również to że przed tą destrukcją niech kolega spróbuje środków penetrujących?? Edytowane 16 Marca 2019 przez MemberA4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MemberA4 68 Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 (edytowane) Piszecie że nie ma co się zapiec, fakt zapiec to nie ale rdza wiąże mocno przegub z kołnierzem flanszy. Przy skrzyni mnie to nie spotkało bo za każdym razem ręką schodzi ale miałem podobny problem z połączeniem wału z dyfrem lecz u mnie po pewnym czasie puściło. Edytowane 16 Marca 2019 przez MemberA4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MemberA4 68 Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 (edytowane) 11 godzin temu, niedzwiedz250 napisał: Odkręciłem podporę wału żeby wisiał luźno i nie oporował, Radzę tak nie robić bo może pęknąć Ci koszyczek przegubu środkowego od zbyt mocnego wygięcia wału i naprężeń. Człowiek uczy się na błędach więc lepiej posłuchaj tej rady ? Edytowane 16 Marca 2019 przez MemberA4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niedzwiedz250 0 Opublikowano 21 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Kolego MemberA4 dziękuje za pomoc i podsunięcie pomysłu z nacięciem przegubu, dopiero dzięki temu udało mi się w końcu zbić przegub z flanszy skrzyni biegów i robota poszła dalej. Środków penetrujących oczywiście używałem od samego początku, młotków to dostało od groma i dla mnie też wydawało się nieprawdopodobne że nie chce puścić .... ale jednak tak było. Dopiero drastyczna metoda w tym przypadku zdała egzamin. Skorzystałem z informacji w innym wątku i nowy przegub kupiłem od Fiata. ( Różnica cen powala...). Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MemberA4 68 Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 22 godziny temu, niedzwiedz250 napisał: Kolego MemberA4 dziękuje za pomoc i podsunięcie pomysłu z nacięciem przegubu, dopiero dzięki temu udało mi się w końcu zbić przegub z flanszy skrzyni biegów i robota poszła dalej. Środków penetrujących oczywiście używałem od samego początku, młotków to dostało od groma i dla mnie też wydawało się nieprawdopodobne że nie chce puścić .... ale jednak tak było. Dopiero drastyczna metoda w tym przypadku zdała egzamin. Skorzystałem z informacji w innym wątku i nowy przegub kupiłem od Fiata. ( Różnica cen powala...). Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam.? I co ruda tak trzymała? Przy montażu powinieneś dokładnie wyskrobać ten kołnierz bo problem powróci... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niedzwiedz250 0 Opublikowano 23 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2019 Dookoła ruda, a od środka na flanszy i przegubie sporo kleju do gwintów... Oczywiście flansze wyczyściłem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się