Skocz do zawartości

1 1
Lukasz Stanislawczyk

Sprzęgło do 1.8t

    Rekomendowane odpowiedzi

    Napisano (edytowane)

    Witam. Mozliwe ze temat byl walkowany ale postanowilem napisac nowy post. 

    Szukajac informacji na temat seryjnego sprzegla nie tylko tutaj ale rowniez w innych zrodlach natknalem sie na podzielone zdania.

    Zaczynajac od poczatku. Wykonalem setup w bfb quattro na 215 koni i 320 Nm. Po przejechaniu okolo 200 km auto wpada w wibracje jakbym jechal po jakies tarce. Wystepuje to w zakresie obrotow od okolo 2500-3000 na 4 i 5 biegu. Wtedy gdy jest najwiekszy skok Nm. Sprawdzilem naped i wal napedowy. Wyglada OK(na pierwszybrzut oka). Wiec sprawa weszla pod sprzeglo.

    Tu do Was drodzy uzytkownicy prosba o pomoc w doradztwie. 

    1. Ile tak naprawde wytrzyma nowe sprzeglo seryjne ? Czy pociagnie te 320 Nm ?

    2. Co z dwumasa. Mozliwe ze tez sie uszkodzila ?

    3. Opcja na obicie tarczy kevlarem. Prosze o poprawienie mnie jesli sie myle. Czy moge obic stara tarcze ? Oni zakladaja nowe obite kevlarem okladziny na stara tarcze i jest juz OK ? 

    Temat kevlara czytalem ze komfort jazdy najbardziej w korkach daje po sobie znac. Poprostu trzeba nauczyc sie jezdzic. 

    4. Moze to nie sprzeglo daje sie we znaki tylko naped ? 

    Pozdrawiam Lukasz

    Edit.

    Dodam jeszcze ze jestem uzytkownikiem tego auta prawie rok. Poprzedni wladciciel mial je prawie 5 lat. Ja nic ze sprzeglem nie robilem. Poprzedni wlasciciel z tego co pamietam tez nie.

    Edytowane przez Lukasz Stanislawczyk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Seryjne nowe sprzęgło z bfb spokojnie ogarnia 320nm, a nawet trochę więcej.

    Drgania wskazują, że mógł polecieć dwumas, najlepiej wykonaj test dwumasu - rozpędź się do 50km/h, wrzuć piąty bieg i gaz w podłogę. Jak będą drgania to dwumas do wymiany.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dzieki za rade. Masz juz jakies doswiadczenie z taka usterka ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    To nie jest usterka

    To jest typowa sprawa przy doładowaniu powyzej 1 bara ponizej 3000 rpm na 4 5 i 6 biegu w 1.8t z quattro i najczesciej 6 biegowa skrzynia . 

    Problemem jest seryjna dwumasa która nie radzi sobie z momentem na takich niskich obrotach. Nowa seryjna od 1.8t nie zalatwi sprawy

    Albo zalozysz dwumase z AWX albo zmniejszysz boost ponizej 3000 rpm 

    Edytowane przez soul87

    Profesjonalny montaż instalacji LPG Lublin, PW. Galeria montaży goo.gl/hCW2af

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Jak zmniejszyc boost ? Tzn mniejszy moment w tym zakreske obrotow 2500-3000 ? Jaki moment max dla seryjnej dwumasy ?

    Dodam ze ponsetupie po przejechaniu 200-300 km bylo ok

    Edytowane przez Lukasz Stanislawczyk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wizyta u tunera, trzeba zmniejszyc zadane obciazenie silnika do 3000rpm. 

    Albo z tym zyc poprostu  :) 


    Profesjonalny montaż instalacji LPG Lublin, PW. Galeria montaży goo.gl/hCW2af

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nowe seryjne ile Nm pociagnie ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tego Ci nikt nie powie.

    Dwumasa z AWX jest na 310Nm i jest to zapewne z zapasem. 

     


    Profesjonalny montaż instalacji LPG Lublin, PW. Galeria montaży goo.gl/hCW2af

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Przerabiales temat ? Z tego co kojarze to nie dokonca jest p&p. Jakis walek trzeba przerabiac. Mozna sam dwumas z awx, a sprzeglo docisk i lozysko serie 1.8t ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jak dwumas z AWX to od razu sprzeglo z AWX pakować... mocniejsze tez. i wszystko pasuje do siebie. 


    Profesjonalny montaż instalacji LPG Lublin, PW. Galeria montaży goo.gl/hCW2af

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ktos tutaj na forum opisywal ze jakis walek podcinal bo nie dokonca pasowalo. Ale ok przerobie ten temat.

    A jesli chodzi o kevlar ? To nie zalatwi sprawy ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wystarczy chwile pomyśleć ....

    Skoro chcesz wymieniac dwumase to wypadało by zmienić od razu sprzęgło, skoro tak to najlepiej od razu zalozyc sprzegło z AWX które pasuje plug and play do nowej dwumasy z AWX, i nic nie trzeba podcinac przeciez AWX do AWXa musi pasowac.

    Skoro bedziesz wymieniac sprzeglo to nawet jak chcesz obic kevlar to kevlarem obijasz nową tarcze z AWXa ... 

    Kevlar na starą tarcze jest bez sensu bo i tak musisz miec nowy docisk, a docisk z AWXa tez bedzie lepszy bo mocniejszy. 


    Profesjonalny montaż instalacji LPG Lublin, PW. Galeria montaży goo.gl/hCW2af

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ale chodzi mi o polaczenie sprzegla i dwumasy do 1.8t bfb. Poszukam temat  wstawie link

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Chyba cos pomieszalem. @soul87 potwierdzasz ze do bfb 5 biegowa skrzynia 1.8t podejdzie sprzeglo z awx p&p ? Szukkam tematu i w sumie potwierdzaja ze tak. Jaka jest twoja opinia ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Sprzęgło AWX do seryjnej dwumasy 1.8t podejdzie 50/50 albo trzeba będzie podszlifowac wieloklin na tarczy sprzegla albo nie / nikt jeszcze nie doszedł chyba od czego to zależy

    Sprzeglo AWX do dwumasy AWX jeżeli byś taka zakładał spasuje na bank.

    Sama wymiana sprzęgła nie rozwiąże twoich problemow. 

    co Tu więcej pisać? wszystko zostało powiedziane. 

    Edytowane przez soul87

    Profesjonalny montaż instalacji LPG Lublin, PW. Galeria montaży goo.gl/hCW2af

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ale  wymiana sprzegla i dwumasy juz moze zalatwic problem ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kata zostawilem bo do DE jezdze

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    7 minut temu, Lukasz Stanislawczyk napisał:

    330tys

    To dziwne żeby dwumas był sprawny po takim przebiegu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tez to biore pod uwage. Chyba wjedzie sprzeglo i dwumas z awx. Jak to napewno to.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Kwiestia tylko jakby mogli sie wypowiedziec osoby ktore maja 1.8t po mapie na seryjnym sprzegle. Jak to sie zachowuje i jakie momenty wytrzymuje

    Edytowane przez Lukasz Stanislawczyk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    7 godzin temu, bartez90 napisał:

    Seryjne nowe sprzęgło z bfb spokojnie ogarnia 320nm, a nawet trochę więcej.

    Drgania wskazują, że mógł polecieć dwumas, najlepiej wykonaj test dwumasu - rozpędź się do 50km/h, wrzuć piąty bieg i gaz w podłogę. Jak będą drgania to dwumas do wymiany.

    Zrobilem ten test. Sa lekkie drgania ale prawie ich nie czuc. Trzeba naprawde sie skupic.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No to jak sa lekkie to jeszcze nie zle. Ale predzej czy pozniej dwumas i tak sie wykonczy przy tej mocy i tym przebiegu. Kwestia moze roku jak juz lekkie drgania sa.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wiec skad te bicia w zakresie 2.5-3 tys obr na 4 i 5 biegu ? Sprzeglo ? Moze wstawic nowe a tarcze obic kevlarem ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    W dniu 15.03.2019 o 15:31, Lukasz Stanislawczyk napisał:

    Kwiestia tylko jakby mogli sie wypowiedziec osoby ktore maja 1.8t po mapie na seryjnym sprzegle. Jak to sie zachowuje i jakie momenty wytrzymuje

    DSMIC, wtryski, DP i soft. Niejednokrotnie strzelałem ze sprzęgła. wytrzymało półtora roku seryjne z AVJ. Jak mechanik wymieniał na zestaw AWX to stare sprzęgło było jeszcze z 2001r a docisk był z 2007r.

    Edytowane przez WYSKUN
    literówka

    mam wtryski z BEXa na opchnięcie jakby ktoś chciał. ZOstały mi po stage 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 15.03.2019 o 17:49, Lukasz Stanislawczyk napisał:

    Wiec skad te bicia w zakresie 2.5-3 tys obr na 4 i 5 biegu ? Sprzeglo ? Moze wstawic nowe a tarcze obic kevlarem ?

    Przeciez dostales odpowiedz powyzej, czego jeszcze szukasz? jak tarcza moze powodowac takieg drgania, jezeli wystepuja drgania to cos co jest odpowiedzialne za ich tlumienie nie daje rady, a tarca drgan nie tlumi. 

     


    Profesjonalny montaż instalacji LPG Lublin, PW. Galeria montaży goo.gl/hCW2af

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    1 1

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...