Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z automatem tiptronic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

moją A4 posiadam ponad 2 lata, od samego początku występował dziwny problem z płynnym przełączaniem biegu (problem występuje głównie przy zmianie z 2 na 3 bieg, reszta biegów ok).

Mam wrażenie jakby skrzynia przeciągała zmianę biegu - łapie odpowiednie obroty, następnie obroty delikatnie spadają i szybko wzrastają i zmienia bieg (łapie takiego jakby laga). Problem nie występuje przy dynamicznym dodaniu gazu.

Od jakiegoś czasu doszedł problem z delikatnie falującymi obrotami na postoju i gwałtownym spadkiem obrotów podczas mocnego hamowania (jest to mocno uciążliwe).

Kilka razy po odpaleniu silnika i wrzuceniu na bieg ruszył dopiero po 2-3 sekundach (czasem pomogło przygazowanie).

Olej w skrzyni zmieniałem z 3-4 miesiące temu, mechanik nie mówił nic o żadnych opiłkach (zmiana oleju początkowo poprawiła kulturę pracy skrzyni).

Auto jeździ, są dni że wszystko działa ok...

Jakieś typy? 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie

 

 

Edytowane przez drxz
Opublikowano (edytowane)

Dwa filmiki poglądowe, spadające obroty przy hamowaniu i delikatne przeciąganie biegu 

https://www.youtube.com/watch?v=CIANwrhiMBs

https://www.youtube.com/watch?v=puMWMI5bc8k

Edytowane przez drxz
Opublikowano (edytowane)

Witam. Gdy zakupiłem auto to od razu wymieniłem olej i filtr bo po przełączaniu biegów z P na D było takie szarpniecię. Jakoś to nie pomogło za wiele, przejechałem już 60 tys i zaczął mi wibrowac silnik na postoju i podczas jazdy tak przy 70km na godzinę przy puszczenie nogi z gazu czuć wibracje. Przy gwałtownym hamowaniu auto gaśnie. Na dniach kupuje ponownie olej i filtr i muszę tam zajrzeć... A czy Tobie udało się coś zrobić w tym temacie? 

 

Edytowane przez Tomek 33
Opublikowano

Hej,

olej i w skrzyni i filtry są wymienione, auto miewa gorsze i lepsze momenty, póki co bez zmian.

Czasem na zimnym silniku objawy się nasilają, a czasem chodzi całkiem nieźle.

Ogólnie od jakiegoś czasu dławi się przy odpalaniu, przy 2-3 podejsciu z reguly jest ok.

Nie mam pojęcia co to może być, jeszcze nigdzie z nim nie byłem.

 

Opublikowano (edytowane)

Panowie, hydrokinetyk wam sypie opiłkami w skrzynię. Macie typowe objawy które świadczą że czas na regenerację sprzęgła hydrokinetycznego i regenerację sterownika hydraulicznego.

Jak już skrzynka wyciągnięta to inspekcja jej wnętrza.

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Dziwna sprawa - u mnie po wymianie rozrządu i uszkodzonego osprzętu (napinacz, rolka) problemy ustały - obroty nie falują, nie dławi się przy zmianie biegów, odpala za pierwszym razem.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...