Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Problem z sekwencja na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ciekawy jest ten tekst z datą przecież nie ustawia się daty w LPG

Data jest pobierana z komputera którym programujesz instalację, a pliczek w którym zapisują się wprowadzone modyfikacje nie przekracza paru kiloB i ogranicza się do ostatnich 32 zdarzeń. Z tym że pamięć zdarzeń nie pokazuje jakie wartości były zmienione tylko które parametry.

Opublikowano
Data jest pobierana z komputera którym programujesz instalację, a pliczek w którym zapisują się wprowadzone modyfikacje nie przekracza paru kiloB i ogranicza się do ostatnich 32 zdarzeń. Z tym że pamięć zdarzeń nie pokazuje jakie wartości były zmienione tylko które parametry.

No to wymień mi, jakie instalacje posiadają taką funkcję.

Opublikowano
pozostali nie mogą sami nic przestawić dlatego tak piszą

Hej pohamuj się trochę. Każdy może coś sobie przestawić, bo fejsik na allegro można sobie dobrać do każdej instalki, np. jak mam ich z tego źródła z 10 szt. i każdy jest do innej instalki. Ale nie chodzi w tym wszystkim o to, żeby przestawiać coś dla swojego "widzi mi się" tylko robić to z głową.

Jeżeli producent zaleca temp. 40* to powinna taka być. Dlaczego jak producent zaleca olej np. Castrol lub coś w tej klasie to nik nie leje np. superolu. Też wyszedł by taniej. Tylko ciekawe jak długo będzie "taniej".

Opublikowano

40 stopni dla kazdej instalacji? Hmm ciekawe dlaczego mam ustawnione 60. W poniedzialek ide na pierwszy przeglad i powiem gazownikowi zeby ja zmniejszyl.

Opublikowano
No to wymień mi, jakie instalacje posiadają taką funkcję.

Mi zabrali w ten sposób gwarancje na sterownik Agisa, a ponieważ się stawiałem to dostałem wydruk na popierze który parametr i kiedy był zmieniony. Więc chyba się jednak da.....

Opublikowano
Hmm ciekawe dlaczego mam ustawnione 60

Może lepiej jest ustawić przy wyższych temperaturach, albo różnie się zachowują parowniki różnych producentów

Jeżeli producent zaleca temp. 40* to powinna taka być.

No i dlaczego maciekg ma ustawione 60* to też nie jest temperatura zalecana przez producenta??

Moim zdaniem każda instalacja zachowuje się inaczej, mało tego nawet identyczne istalację w dwóch samochodach identycznej marki też będzie zachowywać się inaczej.

Jeżeli ktoś się obawia o jakieś ewentualne problemy, to niech nic nie przestawia i jeździ jak jest dobrze.

@biały4

Skoro się obraziłeś to Sory, ale to jest moje zdanie, że nie zawsze tak jak pisze producent to jest dobrze, bo to obliczył jakiś tam inżynier itp..

W praktyce wygląda to czasem inaczej, nie pisze akurat o instalacji gazowych ale o różnych dziedzinach dziedzinach

Gdymym odpalił swój samochód (zimny) na gazie i by szarpał nie miał mocy to dał bym sobie spokój z przestawieniami, nawet gdyby miał ustawione 40* i też by były podobne objawy to zwiekszył bym na 50 lub 60, aby było dobrze.

Póki co jest rewelacja gaz mi się załącza bardzo szybko i moc też ma bo sprawdzałem 170km/h

Mi zabrali w ten sposób gwarancje na sterownik Agisa, a ponieważ się stawiałem to dostałem wydruk na popierze który parametr i kiedy był zmieniony. Więc chyba się jednak da.....

No to pewno się da, ale ja wiem że tam gdzie zakładałem gaz to gazownicy nie są tak mocni w komputerach i napewno takiego czegoś nie znajdą, no chyba że odesłali by sterownik do producenta.

Opublikowano
Mi zabrali w ten sposób gwarancje na sterownik Agisa, a ponieważ się stawiałem to dostałem wydruk na popierze który parametr i kiedy był zmieniony. Więc chyba się jednak da.....

Respect kolego. Na stronie http://appstudio.com.pl/dokumentacje.html jest soft do pobrania i rzeczywiście sterownik zapisuje co kto robił (nawet jest ID tej osoby :eek: ). Się zabezpieczyli skubańce :biggrin:. Na szczęście w moim Omegasie nie ma takiej funkcji. Mój gazownik mi już nie zabrania konfigurować instalacji własnym interfejsem, bo wie, że się znam coś na tym. Polecam takiego gazownika, bo jak ktoś się oczytał o tym i sam sobie konfiguruje to może nieco zmienić np. mapę wtrysku, ale podkreślam TRZEBA BYć ROZWAŻNYM I WIEDZIEć JAK DANA OPCJA DZIAŁA. To tyle ode mnie.

Opublikowano

Jak można zrobic test na zimnym silniku jak chodzi wtedy jeszcze na benzynie, chyba że chodzi Ci na temperaturze poniżej 90st.

Gazownik podpina kompa jak jest silnik zimny. Zapalam - chodzi na benzynie i on (gazownik) sobie tam przestawia w kompie i przelacza na gaz i sprawdza jak chodzi w tej temperaturze pozniej znowu na benzyne i znowu na gaz i tak kilka razy az sie dobrze bedzie zachowywal na gazie i wtedy wiadomo na jaka temperature ustawic. Po tym przestawieniu lepiej mi chodzi na gazie.

Opublikowano

W takim razie jak mam 60* to przy nizszej temperaturze silnik musial sie dlawic? Czy przy kazdej instalacji do I przegladu gazownicy ustawiaja temperature wyzsza?

Opublikowano
Gazownik podpina kompa jak jest silnik zimny. Zapalam - chodzi na benzynie i on (gazownik) sobie tam przestawia w kompie i przelacza na gaz i sprawdza jak chodzi w tej temperaturze pozniej znowu na benzyne i znowu na gaz i tak kilka razy az sie dobrze bedzie zachowywal na gazie i wtedy wiadomo na jaka temperature ustawic. Po tym przestawieniu lepiej mi chodzi na gazie.

U mnie to tak nie da rady, dlatego że w programie miał przycisk przełączania B/G (to samo co mam w centralce) ale jak temperatura parownika nie osiągnie nastawionej, to tym można tylko wyłączyć gaz - samochód nie załączy się nawet po osiągnięciu temp.

Trzeba było trochę czasu aż samochód złapał temp. 30* i wtedy owszem przycisk przełączania B/G działa i wtedy ustawiał, dodatkowo jazda (kilka razy) na benzynie oraz gazie do porównania mapy.

W takim razie jak mam 60* to przy nizszej temperaturze silnik musial sie dlawic? Czy przy kazdej instalacji do I przegladu gazownicy ustawiaja temperature wyzsza?

Nie sądze, u mnie nie ruszali temperatury bo 30* to domyślna, ja zmieniłem na 15 i nie ma różnicy w pracy silnika.

Dodam tylko że zanim kupilem interfejs, to próbowalem odpalać samochód zimny przy temp -3 st i normalnie jechał- jak zimny na benzynie.

Spróbuj i zobaczysz czy się będzie dławił

Opublikowano

A czy nie jest tak, że pomimo zalozonej instalacji gazowej silnik powinien troche pochodzic na benzynie? Jesli sami przestawiacie na 15-30* zeby zaoszczedzic pare groszy na benzynie to jak to sie ma do wtryskiwaczy i pozostałych czesci silnika?

Opublikowano

edekxp, Spoko przecież się nie obraziłem wyrażam tylko swoje poglądy :wink:

A co do silnika i wtryskiwaczy to mój zanjomy ma vectrę z instalacją normalną i przełącza mu się po osiągnięciu pewnych obrotów. Także zaraz po odpaleniu przegazuje i już jedzie na gazie. Ale za to co 10k km musi czyścić wtryskiwacze benzynki bo auto na benzynie chodzi jak maluch. Czy to się opłaca? Czy nie lepiej przy każdym odpaleniu przejechać się trochę na benzynce i wiedzieć, że wszystko jest OK.

Opublikowano

Tak jak wcześniej pisałem wszystko zależy od samochodu.

Miałem wcześniej poloneza GSI 99 rok i instalacja z komputerem przełączana tak samo przy 2000 obr/min i 4 lata jeżdziłem bez problemu.

Jak zakładali mi gaz to było chyba 6 aut z problemami jazdy na gazie- wszystkie sekwencje.

Wszystkie miały te same objawy i te same usterki czyli nagar z benzyny pozapychał wtryskiwacze od gazu.Prostym sposobem gazownik wyczyścił i samochody jeżdziły idealnie.

Także to działa też w drugą stronę.Pytałem nawet włascicieli czy może jeździli na ruskiej benzynie i o dziwo nie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...