FifaRafał Opublikowano 2 Maja 2019 Opublikowano 2 Maja 2019 Cześć, Ostatnio zaczął mi wyskakiwać komunikat "Fault in brake system", a od razu po tym "Parking Brake Malfunction" - świecą się kontrolki ABS, kontroli trakcji, czerwony wykrzyknik oraz pomarańczowa kontrolka hamulców. Dzieje się tak raz na jakiś czas przy odpalaniu samochodu, muszę odczekać jakiś czas i przy kolejnym odpaleniu " się odwiesza". Zauważyłem, że zaczęło się tak dziać po próbie użycia Auto Hold Assist, który i tak wg. mnie nie działał poprawnie (hamulec trzymał auto, ale przy próbie ruszenia nie zwalniał hamulca). Teraz w ogóle już nie działa. Jeśli chodzi o hamulec ręczny to działa bez zarzutów. Podłączaliśmy auto pod komputer i na każdym sterowniku widnieje ten sam komunikat: brak komunikacji z ABS. Próbowałem już kasowania błędów, auto pojeździło trochę po czym problem powrócił. Po weekendzie będziemy szukać przyczyny, ale może macie jakieś sugestię, gdzie może być problem i na co zwrócić uwagę? Audi A4 B8, 2008, 3.0 TDI quattro
qmek Opublikowano 2 Maja 2019 Opublikowano 2 Maja 2019 Witam, Dołączam się do pytania. Mam w aucie dokładnie te same objawy. Dodatkowo brak wskazania prędkości, nie działa klima, wariuje wskaźnik ilości paliwa, nie działa wspomaganie. Totalne szaleństwo. Jak auto postoi to po kolejnym uruchomieniu wszystko ok do czasu aż znowu się pojawi - zwykle po przejechaniu kilku km. Błędy od ABS: 01316 - elektroniczny moduł sterujący ABS, brak komunikacji U012100 - brak komunikacji z ABS Gdzie proponujecie szukać przyczyny?
qmek Opublikowano 22 Maja 2019 Opublikowano 22 Maja 2019 Totalny brak komunikacji z modułem. Wszystko zachowuje się identycznie po całkowitym odpięciu wiązki. Możliwości są dwie wiązka albo moduł. Auto miało w przeszłości kolizję. Cała wiązka była rozcięta (wszystkie pojedyncze przewody były łączone). Moduł ABS też oberwał (uszkodzona obudowa). Wszystko jednak działało. Najpierw błędy ginęły jak auto postało chwilę wyłączone, potem pojawiało się to coraz częściej. Teraz non stop... Jak zdiagnozować czy to wiązka czy moduł? Czy jeżeli podepnę zupełnie inny moduł to pojawią się inne błędy i to pozwoli stwierdzić, że winny jest moduł? Jeżeli to jest sposób to potrzebuję moduł o identycznym oznaczeniu czy może być dowolny z innym oznaczeniem byle od B8? Czy może jest inny sposób?
A4_audi Opublikowano 7 Czerwca 2019 Opublikowano 7 Czerwca 2019 Witam, mam pytanie. Po wymianie klocków hamulcowych z przodu nie zniknął komunikat "brake pads", czy jest jakiś sposób usunięcia go? Jestem użytkownikiem tego modelu od niedawna.
bin85 Opublikowano 10 Czerwca 2019 Opublikowano 10 Czerwca 2019 Komunikat sam powinien zniknąć po wymianie klocków, sprawdź wtyczkę od czujnika w klocku może jest zabrudzona i nie łączy
FifaRafał Opublikowano 14 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2019 Odświeżam temat, ponieważ dalej walczę z tym problemem. Pompa ABS była regenerowana, ale niestety błąd dalej się utrzymuje. Czy to może mieć związek z niepoprawnym lub całkowitym brakiem działania Auto Hold Assist ? Czy da się tą funkcję jakoś całkowicie odłączyć?
Zyklone Opublikowano 17 Czerwca 2019 Opublikowano 17 Czerwca 2019 Raczej będzie odwrotnie, czyli błędy w sterowniku ABS będą powodować, że nie działa Auto Hold. Sama pompa mogła być regenerowana, ale jeżeli sterownik jest walnięty, a wszystko wskazuje na to i nikt do niego nie zaglądał to dalej będzie to samo. Tak jak pisali poprzednicy, sprawdź wiązkę, najlepiej miernikiem kabel po kablu czy jest przejście jeżeli z wiązką wszystko ok to zostaje wymiana pompy ABS na inną.
FifaRafał Opublikowano 17 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2019 (edytowane) Źle się wyraziłem: mówiąc regeneracja pompy, miałem na mysli regeneracja tego sterownika. Znaleziono w nim jakieś nieprawidłowości, które zostały naprawione. Auto Hold niby powrócił, no ale nie do końca działał poprawnie (jak już pisałem wczesniej). Wiązka była sprawdzana i jest ok. Więc mogę wnioskować, że źle przeprowadzona regeneracja sterownika? Ewentualnie takie uszkodzenie, którego się nie naprawi i pompa do wymiany? Dodam, że po podłączeniu komputera, jest masa błędów związanych z ABS, kontrolą trakcji, promieniem skrętu kół, itp. I jeszcze jedno udziwnienie, dzieje się tak tylko gdy na zewnątrz jest gorąco i silnik jest zimny. Po nagrzaniu się silnika, widze reakcje na FIS'ie, odpalam auto ponownie i jest ok. Edytowane 17 Czerwca 2019 przez FifaRafał
FifaRafał Opublikowano 17 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2019 Prośba jescze o opinie, czy przyczyna moze być również przestarzały akumulator, który ma jakieś skoki napięcia? W aucie siedzi od nowości/oryginalny akumulator, czyli od 2008 roku.
FifaRafał Opublikowano 19 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2019 Przy wymianie pompy ABS na drugą, trzeba zwrócić uwagę na te oznaczenie na cześci metalowej, czy plastikowej?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się