Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o analizę logów 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Opublikowano

Turbo nie osiąga zadanego doładowania. Sprawdź dv, zrób loga z odpiętą wtyczką od n75.

Opublikowano

Oto log z odłączonym N75:

http://vaglogi.pl/log-115_118_FWcFC8.html

Jeśli chodzi o DV, będę mógł go sprawdzić dopiero w weekend, ale obstawiam że będzie niesprawny, bo przy wymianie rozrządu zauważyłem że ten króciec z DV jest chyba zasylikonowany z wężykiem... Byłem dziś także w ASO Skody i Audi i za DV życzą sobie ~190, za N75 ~280. Czy to są normalne ceny? ?

Prędzej w podciśnieniach znalazłem już babola, mianowicie na TIP'ie w tym miejscu co jest tak dużo różnych wężyków, jeden króciec był złamany i zaślepiony wkrętem.. następnie znalazłem luźno wiszący wężyk, prowadził on do metalowej rurki przytwierdzonej do puszki filtra powietrza, która chyba dochodzi do EVAP'u. Jakiś kawałek miedzianej tulejki zeszlifowałem tak żeby węże na niego nachodziły, skręciłem opaskami i myślę że ten temat jest zamknięty.

Jeszcze ktoś jakieś podpowiedzi, diagnozy, sugestie? :)

Opublikowano

Turbo powinno pompować 0,3 bara po odpięciu n75, a ty masz 0,2 więc za mało. Należałoby sprawdzić ustawienie sztangi wg.

Ja takie rzeczy jak n75 i dv kupuję ori przez neta i wychodzi po 50zł taniej.

Opublikowano (edytowane)

Widziałem jakiś test sztangi na youtube z tym że w tdi, na kanale 11 się go uruchamiało. W 1.8t też w ten sposób sprawdzę zakres jej pracy?

@edit

Sory za laickie pytania, ale to mój pierwszy motor z turbawką. Czy sam DV może mieć wpływ na zaniżone ciśnienie? W sumie chciałbym żeby to była wina turbiny bo jestem już psychicznie nastawiony na jej wymianę ? (jeszcze się waham pomiędzy k03s a hybrydą)

Edytowane przez zionx
Opublikowano
31 minut temu, zionx napisał:

W 1.8t też w ten sposób sprawdzę zakres jej pracy?

Nie.

Opublikowano (edytowane)

Witam po przerwie.

Jeśli chodzi o postępy prac, w międzyczasie profilaktycznie zamówiłem zawory dv oraz n75.

Zacząłem od sprawdzenia sztangi turbiny i jej praca wygląda jak w załączniku 1, wygląda jakby pracowała w pełnym zakresie.

Niestety wydaje mi się, że turbina ma już swój okres świetności za sobą co wykazują jej luzy boczne (zał. 2) oraz wzdłużny (zał. 3) który ciężko było uchwycić na nagraniu, ale można go "usłyszeć" na oko 1-2mm, domniemam że wymaga już regeneracji (?), a szkoda bo jest suchutka i nie pobiera w ogóle oleju.

Następnie dobrałem się do DV, dla mających mocne nerwy zał. 4 ;)

Raczej nie muszę dodawać że nie był sprawny :) - został wymieniony.

N75 także wymieniłem, chociaż oryginalny chyba był sprawny (2 króćce przepuszczały, 1 nie, nie wiem jak bardziej go sprawdzić).

Po złożeniu całości zrobiłem log:

http://vaglogi.pl/log-115_118_37VMJi.html

Auto zrobiło się bardziej.. bystre (bo do zwinności mu brakuje jakieś 30hp), lepiej reaguje na gaz i lepiej wkręca się od 3tys wzwyż. Proszę o ocenę logu jak to teraz się prezentuje.

Następna kwestia to sprężarka. Chcę z nią coś zrobić, nr tabliczki (zał. 5) mówi że to zwykłe k03, i jakbym chciał regenerować na k03s jak jest w bexie, to jakie powinno być oznaczenie? K03/74? Bo gdzieś coś takiego wyczytałem.

Pozdrawiam

@edit

Proszę o info czy załączniki się dobrze wyświetlają

20190525_095328.jpg

20190525_093110.jpg

Edytowane przez zionx
Opublikowano
9 godzin temu, zionx napisał:

Po złożeniu całości zrobiłem log:

http://vaglogi.pl/log-115_118_37VMJi.html

Jest bez porównania lepiej i na upartego można by się nie czepiać ?

9 godzin temu, zionx napisał:

K03/74? Bo gdzieś coś takiego wyczytałem.

k03/073.

Luz boczny, jak to nazwałeś, jest mało istotny i on niweluje się podczas pracy pod wpływem ciśnienia oleju. Wzdłużny jest minimalny i jak Cię strasznie nie pili to poczekałbym z tą regeneracją na Twoim miejscu.

Opublikowano

Właśnie ciężko mi było określić jaki luz jest tym kwalifikującym do regeneracji bo nie miałem prędzej do czynienia ze sprężarkami, ale skoro mówisz że jest nie duży to jeszcze na niej pojeżdżę.

I sprecyzuj jeszcze proszę komentarz do loga, ja to ten z tych upartych ;)

Opublikowano

Turbo mogłoby osiągać pełne doładowanie przy 2,3 tys obr w serii, jest przy 2,5 :P Jest o niebo lepiej niż wcześniej :D

Opublikowano

Aha, czyli to co mogłoby być lepiej to jest gorsze z powodu normalnego zużycia podzespołów, a nie jakiejś niesprawności. No samochód ma swoje lata, ma prawo nie trzymać idealnych parametrów.

W takim razie ja Ci bardzo dziękuję za rady @przem8 , oby więcej takich pomocnych osób ;) + !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...