reall1977 0 Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Witam. Mam felgi od A5, oryginalne. Rozmiar to 17x7.5, ET28, opony Bridgestone Potenza RE050A 225/50/17. Czy te felgi mogę założyć do A4 B6 z 2004roku? Dziękuję ze ew. odpowiedzi. Pozdrawiam. Grzesiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Trzeniu Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 jak już je masz to co za problem je zakręcić i sprawdzić? powinno być ok / lub na styk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wentyl 0 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 no kolego et28 to przód bedzie wystawał poza obrys auta na bank :cool1: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dibo 1 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 no kolego et28 to przód bedzie wystawał poza obrys auta na bank :cool1: Przeliczyłem i jestem zdania jak Trzeniu, będzie Tylko przy tej wielkości opony będzie przekłamanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wentyl 0 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 no kolego et28 to przód bedzie wystawał poza obrys auta na bank :cool1: Przeliczyłem i jestem zdania jak Trzeniu, będzie Tylko przy tej wielkości opony będzie przekłamanie. no nie wiem ja mam ET 30 18 cali i przód wyataje delikatnie, nie chce sie spierać ale obliczenia mogą byc mylne :mysli: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yelo 0 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 no nie wiem ja mam ET 30 18 cali i przód wyataje delikatnie, nie chce sie spierać ale obliczenia mogą byc mylne :mysli: Jaką masz oponę szeroką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wentyl 0 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 opone mam 235 40/18 a fela to 18 8,5 cala ET 30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yelo 0 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Omawiane koło będzie schowane o 3mm względem Twojego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wentyl 0 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Omawiane koło będzie schowane o 3mm względem Twojego rozumiem a jak to obliczyć :mysli: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yelo 0 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Są dwa parametry, szerokość opony i szerokość felgi. W klasycznym kole, to opona wystaje bardziej od felgi. Bierzesz więc różnicę w szerokości opon i dzielisz na dwa. (W tym przypadku (235-225)/2=5mm). Od ET bazowego odejmujesz nowe i uwzględniasz różnicę szerokości. 30-28-5=-3mm Czyli 3mm wgłąb nadkola Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FAZY 0 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 W b5 te koła nie wystawały poza nadkola? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dibo 1 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Są dwa parametry, szerokość opony i szerokość felgi. W klasycznym kole, to opona wystaje bardziej od felgi. Bierzesz więc różnicę w szerokości opon i dzielisz na dwa. (W tym przypadku (235-225)/2=5mm). Od ET bazowego odejmujesz nowe i uwzględniasz różnicę szerokości. 30-28-5=-3mm Czyli 3mm wgłąb nadkola A w przypadku takiej samej szerokości opony jest jeszcze łatwiej bo się bierze tylko ET pod uwagę, ewentualnie dystanse jak są założone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMeM 0 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Są dwa parametry, szerokość opony i szerokość felgi. W klasycznym kole, to opona wystaje bardziej od felgi. Bierzesz więc różnicę w szerokości opon i dzielisz na dwa. (W tym przypadku (235-225)/2=5mm). Od ET bazowego odejmujesz nowe i uwzględniasz różnicę szerokości. 30-28-5=-3mm Czyli 3mm wgłąb nadkola nie wiem jak to wymysliles ale to bzdura pod uwage sie bierze szerokosc felgi felga 8,5" ET 30 bedzie wystawala o 11mm na zewnatrz i wchodzila 15mm wgląb wzgledem 7,5" ET 28 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiesiekM 0 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 A jak założysz na te felgi taką samą oponę, to w którą stronę i o ile się przesunie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dibo 1 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Te obliczenia Yelo dla opon mnie zmyliły przedtem i nie zwróciłem na nie dokładnie uwagi ale przeanalizowałem to jeszcze raz i wydaje mi się jednak że eMeM ma rację. Sam liczyłem zawsze w stosunku do felg a nie opon i tak według mnie jest poprawnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiesiekM 0 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 No dobrze. To weźmy w takim razie dwie felgi, o takim samym ET, ale o różnej szerokości. Załóżmy na nie takie same opony. Czy opona przesunie się w którąkolwiek stronę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KOval81 2 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Jak masz inna szerokość felgi, a takie samo ET, to wysunie się bardziej, zarówno na zewnątrz jak i do wewnątrz. ET jest mierzone od osi symetrii felgi. Opona bardzej się "rozjedzie" na feldze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMeM 0 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 No dobrze. To weźmy w takim razie dwie felgi, o takim samym ET, ale o różnej szerokości. Załóżmy na nie takie same opony. Czy opona przesunie się w którąkolwiek stronę? jesli felgi maja takie samo ET a rozna szerokosc, to zwiekszajac szerokosc felgi o 1 CAL całe kolo bedzie wychodzilo o 13mm na zewnatrz i wchodzilo o 13mm wgłąb wzgledem felgi o 1 cal wezszej na opony nie patrz, czy zalozysz 225 czy 235 to nie ma wiekszego znaczenia na ulozenie calego kola Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiesiekM 0 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 To powiedzcie które koło będzie szersze i o ile. Pierwsze ma felgę 6,5 cala, drugie felgę 7,5 cala. Na obydwóch opona 225. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KOval81 2 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Jeśli wierzyć w cyferki,to: 6,5" x 25,4mm = 165,1mm 7,5" x 25,4mm = 190,5mm Jeżeli wogóle nie istnieja jakieś inne przeliczniki dla felg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się