Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Metaliczne stuki na zimnym silniku.


BeTheDifference

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , sprawa wygląda następująco: po odpaleniu samochodu przy zimnym silniku słychać metaliczne stuki w silniku oraz obroty są rzędu 1200 rpm . Trwa to jakoś przez około minutę i wszystko wraca do normy, dźwięku nie słychać i obroty są już w normie. Dodam iż wymieniałem świece zapłonowe w ostatnim czasie ponieważ samochód stracił trochę swoją moc i przerywał bardzo na LPG. Przerywanie na LPG znacznie się poprawiło tylko, że w dalszym ciągu po mocnym depnięciu mryga check engine , samochodem trzęsie i trzeba przełączyć na benzynę. 

Dodatkowo ostatnimi czasy podczas gdy robiłem postój w dłuższej trasie to zauważyłem dym spod maski, jak się okazało autko które zakupiłem miało sondę nad katalizatorem złapaną na trytytkę i trytytka  prostu pękła i zaczęła się palić , pożar oczywiście ugaszony , osłona przewodu sondy jest przypalona, sonda już prawidłowo umiejscowiona tylko po tym wszystkim komputer pokładowy pokazuje mniejsze spalanie na gazie niż benzynie, czy najlepiej sprawdzić napięcie sondy ??

Edytowane przez BeTheDifference
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może stukać/hałasować pompa sai albo np. zawór kombinowany od tego układ, ewentualnie napinacz łańcucha ale z tą diagnozą to ostrożnie bym póki co podchodził. Nagraj filmik.

Jakie świece? Prócz tego logi dynamiczne, żeby zdiagnozować podstawowe rzeczy. Przerywa na lpg przez złą regulację lub np. wtryski się skończyły.

O co chodzi z tą sondą? Jak może być nad katem. Są dwie, jedna zaraz przed i druga za...

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj podsyłam filmik

świece zostały zakupione SWIECE NGK PFR6Q

Jeśli chodzi o diagnostykę to próbowaliśmy wyregulowac lecz za każdym razem było tak samo ,automatycznie nie chciało wyregulować poniewaz pod koniec regulacji wyskakiwał błąd : wartość ciśnienia kolektora : 0,72 [bar] jest nieprawidłowa. 

Załączam zdjęcie sondy o którą mi chodzi. 

20190606_211735.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, BeTheDifference napisał:

Jeśli chodzi o diagnostykę to próbowaliśmy wyregulowac lecz za każdym razem było tak samo ,automatycznie nie chciało wyregulować poniewaz pod koniec regulacji wyskakiwał błąd : wartość ciśnienia kolektora : 0,72 [bar] jest nieprawidłowa. 

Co regulowałeś, nie wiem o co Ci chodzi w tym momencie ?

Nie obija Ci coś, może któraś rolka hałasuje?

Jeśli to dźwięki spod pokrywy zaworów to trzeba tam zajrzeć i nie wróży to nic dobrego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowaliśmy wyregulowac gaz programem staga . Mapy nie nakładały się na siebie ,podczas autokalibracji wyskakiwal dany komunikat. Rolki nie hałasują właśnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do strojenia to tego nie robi się na mapki, tylko korekty sondy, które można odczytać np. vcds'em albo innym interfejsem, który pokaże Ci korekty krótkie i długie.

Tobie chyba łatwiej określić skąd dobiega ten dźwięk ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie masz rację co do korekt, podjadę poprostu może do gazownika i zobaczymy co stwierdzi ponieważ wykrywanie są też błędy z wypadaniem zaplonu na cylindrach, może gazownik powinien się z tym uporać.  A co do tych dźwięków to masz rację, jutro posłucham na zimnym silniku ale wydaje mi się że to z okolic kolektora, dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...