Jump to content
1 1
aker

Błędy w sterowniku airbag,dołożenie czujnika w klamrze zapięcia pasów b6

Recommended Posts

Witam

nie dawno dołożyłem w b6 u kierowcy i pasażera klamry zapięcia pasa z czujnikami.W sterowniku airbag pokazały się błędy,,sterownik zakodowany nieprawidłowo,,  i nie można ich skasować .Po stronie kierowcy zapięcie pasa wszystko funkcjonuje prawidłowo muszę zapiąć pas bo jak nie zapnę to jest gong i na liczniku świeci się kontrolka jak zapnę pas wszystko znika i np.w czasie jazdy jak odepnę pas to też zapala się kontrolka pasów i uruchamia się gong jak zapnę pas kontrolka gaśnie i gong znika.

Wychodzi na to że działa to prawidłowo ale od strony pasażera nie ma żadnej reakcji.Wychodzi na to że mam źle zakodowany sterownik i muszę zmienić coś w sterowniku i tu wielka prośba o podpowiedz żeby to prawidłowo zakodować i skasować te błędy.Niżej foto błędów i aktualne kodowanie w sterowniku.

IMG_5776.JPG

IMG_5772.JPG

IMG_5773.JPG

Edited by aker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc tak: 

Aby gong działał na zapięcie pasa pasażera - to musi być czujnik(mata) zajęcia fotela pasażera - jeżeli nie ma - nie zadziała poza tym wywali błąd. Masz przełącznik do dezaktywacji poduchy pasażera? 

Pozdrawiam, 
Darek 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Kolegów, według Twojego kodowania wychodzi na to że ustawiłeś dodatkowo dezaktywację poduszki pasażera kluczykiem. Posiadasz w schowku możliwość wyłączenia poduszki pasażera? Kolega powyżej też poszedł tym tropem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak posiadam  przełącznik do dezaktywacji poduchy pasażera co do czujnika zajętości pasa na siedzeniu pasażera w b6  nie było takiego czujnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak też dołożone :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie powiem tak... ja jak u siebie przekodowywałem airbagi to załapały mi chyba za 3 lub 4 podejściem. W tym wypadku jak piszesz wydaje się kodowanie ok. Mogę zaproponować jedynie sprawdzenie instalacji czy wszystkie piny w kostkach obsadzone i czy czujniki mają masy. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok.ale strona kierowcy zapięcie,wszystko działa prawidłowo.Nie ma innej możliwości gdzieś wejść i zmienić  tylko ten kod co mam ma być prawidłowy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Elsie dla sterownika airbag B6 były dwa lub nawet trzy schematy elektryczne (dokładnie nie pamiętam), może były miedzy nimi w tym miejscu jakieś różnice.


A4 B7 2.0TFSI tiptronic quattro 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega który mi to robił znalazł tylko jeden schemat w eslsie dla b6.

Jeszcze takie info i może to coś pomoże cały zestaw pod tego moda mam wyciągnięty z b6 USA wraz ze sterownikiem airbag.Sterownika nie wymieniałem bo nie wiem czy taką operację można zrobić i zamienić sterowniki ? i zobaczyć czy będzie jakaś różnica.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawa trochę się wyjaśniła,według schematu w czarnej kostce w podłodze idą 4 kable 2 idą do licznika i 2 kable do sterownika airbag i od strony pasażera 2 kable do sterownika airbag.Teraz odłączyłem kable od sterownika airbag po obu stronach i problem znikł.Tylko teraz pytanie po co w elsie na schematach tak jest zaznaczone.Podejrzenie jest takie od pasażera idą te kable po to że jak nikt nie zajmuje miejsca to przy  kolizji nie wywali poduchy  a od kierowcy nie wiadomo po co idą te kable do sterownika airbag.Teraz nie ma pomysłów jak to rozwiązać.

Edited by aker
błedy w opisie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...