Jump to content
3 3
Nicponiek95

Nie chlodzi klima A4 B7 2.0 TDI

Recommended Posts

Witam, mam problem z klima w swojej A4 B7 2.0 TDI jakis czas temu kupionej. Gdy kupowalem auto wszystko smigalo,klima chlodzila choc moze nie az tak bardzo wydajnie,ale to chcialem sobie oczywiscie zrobic w niedalekiej przyszlosci. Natomiast w pewnym momencie klima nagle nie chlodzila (gdy nie ma az takim takiego upalu leci lekko cieple powietrze). A wiec pojechalem do panów co zajmuja sie nie tylko nabijaniem klimy. Podpieli maszyne do klimy, sprawdzili ile zejdzie czynnika i oleju no i zeszlo ok 350g czynnika a oleju nie jestem teraz pewien. Poza tym podpieli kompa i sprawdzali parametry oraz bledu. Bledow jakichkolwiek brak, a po parametrach w koncu stwierdzili ze nie zalacza sie kompresor. Stwierdzilem no zalamka bo powiedzieli kompresor,czyszczenie ukladu,skraplacz,osuszacz,zawory no i sie robi ladna sumka. A nie daje mi to spokoju bo owszem na vagu nan w bkokach pomiarowych cisnienie ok 6-7 bar czyli jakby kompresor w spoczynku a tryb "econom" sie nie swieci caly czas na czerwono i moge go wlaczac i wylaczac, czyli jakby kompresor dzialal. Nie daje mi spokoju tez wentylator bo on chodzi ale nie wiem czy nie wolniejach a porownywalem jego prace np z b6 brata gdzie wszystko smiga. Tak samo w testach elektr. na wl. zaplonie nie moge wykonac testu wentylatora bo nie wlacza sie on na 1 ani 2 biegu tak jak w b6 brata. Natomiast na wlaczonym silniku da rade to zrobic ale wentylator moim zdaniem slabo chodzi jednak tak czy tak. Panowie co tu robic zeby nie dac sie wrobic w wymiane wszystkiego a tym bardziej sprezarki jesli jednak jest ok a np jest ktorys zawor uszkodzony?? Chcialem sprawdzic sprzeglo klimatyzacji ale dosyc ciezko mi to wykonac a nie mam na tyle wiedzy jak bo jest wewnetrzne. prosze o jakies porady czy spuscic czynnik, sprobowac wymienic zawor czy co mozna tu zrobic??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprzeglo po prostu musisz zobaczyc czy wraz z kolem pasowym obraca się wałek (na końcu wałka widać kawałek takiego sześciokąta) jak sie kręci to podepnij vaga i zobacz czy jak ustawisz klime na LO i nawiew na max to cisnienie bedzie rosło i czy temp parownika maleje.

Jak nie to odwiedz panów z maszyną odciagnij czynnik i wyjmij dysze dławiącą jak bedzie syf i szara maź to kompresor trafiony, jak czysta to probowal bym wymiany zaworu sterujacego bo może uszkodzony. A jak szaro i syf to niestety grubsza akcja.


Moje AUDI
Zrobione: Tempomat, PDC tył, Lusterko wewnętrzne fotochrom z czujnikiem światła i CLH, Bluetooth, Airbag Off, IsoFix, Kierownica MF z B8, Zawieszenie całe nowe.
W trakcie: Poprawa instalacji LPG.
W przygotowaniu: RNS-E LED + kamera, składane lustra z fotochromem, grzanie foteli.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, MaTeo85 napisał:

Sprzeglo po prostu musisz zobaczyc czy wraz z kolem pasowym obraca się wałek (na końcu wałka widać kawałek takiego sześciokąta) jak sie kręci to podepnij vaga i zobacz czy jak ustawisz klime na LO i nawiew na max to cisnienie bedzie rosło i czy temp parownika maleje.

Jak nie to odwiedz panów z maszyną odciagnij czynnik i wyjmij dysze dławiącą jak bedzie syf i szara maź to kompresor trafiony, jak czysta to probowal bym wymiany zaworu sterujacego bo może uszkodzony. A jak szaro i syf to niestety grubsza akcja.

Wczoraj wlasnie probowalem zobaczyc jak to jest z tym sprzegielkiem i jest tak ze jest ten szesciokat na klucz 6 albo 7 a na okolo jakby gumowa oslona na calym kole i ogolnie jak jest wlaczona klima to calosc sie kreci. Wydaje mi sie ze pod ta guma jest sprzegielko, no nie wiem. A jesli chodzi o wartosci na vagu to cisnienie pokazuje 6-7 bar i nie rosnie przy wlaczonej klimie na lo, wiatrak pracuje ale wydaje mi sie ze jakby slabo, przewody hmm no cieple wlasnie tam gdzie jest dysza rozprezna. A jesli chodzi o zawor sterujacy to on jest przy samym kompresorze? Nie daje mi spokoju ten wentylator, ktory wydaje mi sie ze slabo sie kreci jak na wlaczona klime, chyba ze nie chlodzi klima dlatego tak mocno sie nie kreci, ale mowie nie moglem zrobic testu na wlaczonym zaplonie tylko na wlaczonym silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz 6-7 bar to kompresor nie pracuje, powinno być dużo więcej. Jak sprzęgło jest ok to zawór w sprężarce, tylko trzeba odciągnąć czynnik aby go wymienić i przy okazji dysze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Nicponiek95 napisał:

Witam, mam problem z klima w swojej A4 B7 2.0 TDI jakis czas temu kupionej. Gdy kupowalem auto wszystko smigalo,klima chlodzila choc moze nie az tak bardzo wydajnie,ale to chcialem sobie oczywiscie zrobic w niedalekiej przyszlosci. Natomiast w pewnym momencie klima nagle nie chlodzila (gdy nie ma az takim takiego upalu leci lekko cieple powietrze). A wiec pojechalem do panów co zajmuja sie nie tylko nabijaniem klimy. Podpieli maszyne do klimy, sprawdzili ile zejdzie czynnika i oleju no i zeszlo ok 350g czynnika a oleju nie jestem teraz pewien. Poza tym podpieli kompa i sprawdzali parametry oraz bledu. Bledow jakichkolwiek brak, a po parametrach w koncu stwierdzili ze nie zalacza sie kompresor. Stwierdzilem no zalamka bo powiedzieli kompresor,czyszczenie ukladu,skraplacz,osuszacz,zawory no i sie robi ladna sumka. A nie daje mi to spokoju bo owszem na vagu nan w bkokach pomiarowych cisnienie ok 6-7 bar czyli jakby kompresor w spoczynku a tryb "econom" sie nie swieci caly czas na czerwono i moge go wlaczac i wylaczac, czyli jakby kompresor dzialal. Nie daje mi spokoju tez wentylator bo on chodzi ale nie wiem czy nie wolniejach a porownywalem jego prace np z b6 brata gdzie wszystko smiga. Tak samo w testach elektr. na wl. zaplonie nie moge wykonac testu wentylatora bo nie wlacza sie on na 1 ani 2 biegu tak jak w b6 brata. Natomiast na wlaczonym silniku da rade to zrobic ale wentylator moim zdaniem slabo chodzi jednak tak czy tak. Panowie co tu robic zeby nie dac sie wrobic w wymiane wszystkiego a tym bardziej sprezarki jesli jednak jest ok a np jest ktorys zawor uszkodzony?? Chcialem sprawdzic sprzeglo klimatyzacji ale dosyc ciezko mi to wykonac a nie mam na tyle wiedzy jak bo jest wewnetrzne. prosze o jakies porady czy spuscic czynnik, sprobowac wymienic zawor czy co mozna tu zrobic??

Miałem identyczny problem w B7 1.9 TDI i też klima nagle przestała chłodzić. Po podłączeniu do komputera pokazywało 6 barów. Wyszło na to, że miałem uszkodzone sprzęgło kompresora, jednak po wymontowaniu okazało się, że kompresor również jest uszkodzony/zatarty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 bar to odczyt z czujnika w skraplaczu, czyli można uznać, że układ jest nabity i szczelny (jeżeli nie maleje).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jest stale 6 bar przez cały czas nie rośnie i nie maleje. Czyli jedyne wyjście ściągnąć czynnik sprawdzic dlawik, kompresor też dobrze wyciągnąć i zobaczyć na stole czy sprzęgło nie zerwane, dobrze mówię? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Głównie trzeba sprawdzić kompresor, sprzęgło i zawór bo nie działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okej no to tak będzie sprawdzane jeszcze no ale sam i tak tego nie sprawdzę niestety bo chociażby nie mam jak czynnika ściągnąć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
3 3

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...