Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z mieszanką


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam problem z adaptacją mieszanki po koniecznej wymianie sond lambda. Wywala mi ciągle 2 te same błędy P1165 długoterminowe dostrajanie paliwa (dodatnie) (strefa 1) mieszanka za bogata i p1152 długoterminowe dostrajanie paliwa  (dodatnie) (strefa 2) mieszanka za uboga. Auto przyśpiesza jednakowo na PB i LPG, na niskich obrotach pojawiają się sporadycznie pojedyncze szarpnięcia na benzynie i gazie, Instalacja gazowa Prins vsi (bez mapy) sterowana przez ecu sterownika samochodu. Auto lekko faluje na jałowych obrotach tak na gazie jak i benzynie.  Chciałbym wykonać samemu adaptację bo mam mini vaga, tylko jakie wartości wpisać w jaką grupę pomiarową ?   Silnik 2.0 APK, jestem szczęśliwym posiadaczem a4 1.8 t ale nie chcę zakładać 2-konta na forum skody

Edytowane przez Kosmos881104
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Kosmos881104 napisał:

Chciałbym wykonać samemu adaptację

Co chcesz adaptować? Masz pewnie problem przez źle wystrojone lpg, które trzeba wystroić na korekty sondy lambda, a nie włączyli Ci autoadaptacje po obd z myślą, że to będzie działać.

Poza tym podstawa to sprawne auto na pb czyli komplet logów statycznych i dynamicznych. Co i jak z logami w dziale diagnostyka i tym mini vagiem nic nie zdziałasz raczej.

Edytowane przez przem8
Opublikowano (edytowane)

Ok. dzięki za radę, trudno o gazownika który obsługiwałby tę instalację w moich okolicach, logi dadzą obraz sprawie. Choć podobno ta instalacja nie wymaga strojenia żadnych map bo przepuszcza sygnał sterownika eku benzyny przez swój mnożnik, ale może się mylę

Edytowane przez Kosmos881104
Opublikowano (edytowane)

Każda instalacja wymaga strojenia, a to o czym piszesz praktycznie nigdy się nie sprawdza.

Jeśli będzie to wina regulacji lpg to szukaj pomocy na lpg forum ale postaraj się wrzucić te logi.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

A jeśli skasujesz błędy i pojezdzisz na benzynie to jest wszystko ok?

Opublikowano (edytowane)

Z audi a4 1.8 turbo jest wszystko ok. Problem jest z octavią 2.0 APK z instalacją Prinsa, błędy te same na benzynie i na gazie, podobnie jak falowanie na jałowych, nie odczuwam różnicy w przyśpieszeniu na LPG czy PB a jeśli jest to minimalna

Podobno jak się skasuje błędy i pojeździ na PB ok. 60 km to komputer sam dostraja dawkę, ale mi to nie pomogło 

Zaobserwowałem że jak auto na ciepłym silniku odpala na lpg to czasem zgaśnie, na zimno pali od kopa

Edytowane przez Kosmos881104
Opublikowano

Skoro wywala też na benzynie błędy to możliwe, że masz jakąś nieszczelność albo coś niedomaga z osprzętu. Postaraj się zrobić loga statycznego i dynamicznego 2+33.

 

Opublikowano (edytowane)

Zrobię logi, mam za tydzień urlop to podjadę do skody, choć te błędy pojawiły się po wymianie sond. Bawiłem się trochę mini vag i pokazuje wartości w grupie 032,

-6%  na jałowych

19% pod obciążeniem

ta druga to podobno wyuczona wartość pod obciążeniem i nie powinna przekraczać 10%.

Kasowałem błędy, ale może powinienem po wymianie sond odpiąć aku żeby wyzerować wartości wyuczone

Edytowane przez Kosmos881104
Opublikowano
10 minut temu, Kosmos881104 napisał:

-6%  na jałowych

19% pod obciążeniem

Obie korekty to długoterminowe i nie powinny teoretycznie przekraczać +/-10% ale przyjmuje się, że norma to +/-5%.  Jeśli takie wartości są po jeździe na benzynie to ewidentnie jest jakiś problem, może przepływka niedomaga. Ta sonda, którą wymieniałeś jakiego jest producenta? Korekty i adaptacje mieszanki kasują się przy kasowaniu błędów. Chyba, że to stary sterownik sprzed 2000r to trzeba aku odpinać...

Opublikowano

Dwie sondy Boscha nówki, auto z 2003 roku ale błędu przepływki nie pokazuje, raz pojawił się błąd czujnika temperatury powietrza wlotowego ale nie powtarza się

Opublikowano

Nie musi być błąd jak źle wskazuje i praktycznie rzadko go wywala jeśli niedomaga.

Opublikowano

Próbowałem odpinać przepływkę ale dalej faluje, benzyna czy gaz nie ma znaczenia

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem czy dobrze kombinuje ale jeżeli rozpędzę samochód na 3 biegu do 5 000 obrotów to wartości przepływomieża powinny wskazywać 80% z mocy samochodu czyli 116 KM powinno mi pokazać jakieś 92,8 gram powietrza przy max. obciążeniu

Edytowane przez Kosmos881104
Opublikowano
2 godziny temu, Kosmos881104 napisał:

powinno mi pokazać jakieś 92,8 gram powietrza przy max. obciążeniu

To jest tylko teoria. Przy 6tys jak pokaże około 100 to będzie ok, prócz tego ważne są jeszcze korekty sondy w tym czasie, a nie tylko sam przepływ.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...