Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z jednym kołem.


napalm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, założone nowe felgi (19/9,5) + opony 225/35 + dystanse przod/tył. Po zrobieniu zbieżności etc. okazało się, ze koło pasażera tył, nieco bardziej wystaje od reszty (dosłownie patrząc na nie ledwo widać było różnice. Konsekwencje jazdy okazały się mówiąc szczerze, dość bolesne. Felga od wewnątrz dorysowana, błotnik pogięty i uszkodzony. Teraz moje pytanie brzmi: jak ugryźć temat? Wszystko zrobione zgodnie ze sztuka, teraz będzie trzeba malować i prostować, ale jak ogarnąć koło żeby sytuacja się nie powtórzyła? Byłem na wakacjach, jedynie co mogłem zrobić to odgięcie błotnika w druga stronę tak abym mógł wrócić do domu. Zdjęcia podsyłam. Słyszałem, ze można byłoby kat zrobić inny, ale opona będzie trzeć. Jakieś pomysły?

Pozdrawiam. 

45312A09-E08B-4799-AABE-26BAB7208310.jpeg

4461F940-EAB8-4950-9563-5148F105428D.jpeg

D4E74FDA-9847-41E8-94F3-7FF7BB2D529B.jpeg

15674C52-1B23-4BB5-9C5B-6E671CA2AFE3.jpeg

19A54EAB-BECF-409C-BC7F-C75A42035082.jpeg

6787BF00-B190-4BD3-B882-C21AC38F51F7.jpeg

83D33C07-77D9-403F-86EE-3D25EB527060.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz kilka możliwości:

- mniejszy dystans

- zmień kąty pochylenia z tyłu (będzie kroić opony od środka)

- podnieś auto o 1cm, bo obciera jak dobija 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniejszy dystans w quattro raczej nie przejdzie chyba? Jest na równo z przodem. 

Katy wiem, tylko jak szybko opona zniknie? Zreszta zmniejszając kat, zaraz się okaże, ze lewa strona dostaje. 

Problem nie leży w glebie, bo strona kierowcy nienaruszona choćby w 1%

???

@H4mm3R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dystanse czy inne szerokości felg nie mają wpływu na quattro, tutaj ma się zgadzać obwód koła.

Jak szybko opona zniknie.. zależy od kątów, przebiegu, czy często masz tył dociążony, od opony. Na pewno szybciej niż normalnie.

Masz gwint czy sprężyny? Jak sprężyny to fabrycznie zawiecho w B7 od strony kierowcy jest 1cm wyżej i może dlatego lewa strona obstała.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@H4mm3R

Gwint. Wszędzie po równo wysokości, co do mm. 

Co do dystansów - jak zmniejszę cała os, lewa strona będzie dostawac. Chyba nie można na prawo dać -1mm, a prawo zostawić? 

Jeżdżę po mieście, bardzo rzadka trasa, bagaż nieobciążany nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, napalm napisał:

@H4mm3R

Gwint. Wszędzie po równo wysokości, co do mm. 

Co do dystansów - jak zmniejszę cała os, lewa strona będzie dostawac. Chyba nie można na prawo dać -1mm, a prawo zostawić? 

Jeżdżę po mieście, bardzo rzadka trasa, bagaż nieobciążany nigdy.

No nie można, lewa i prawa strona - dystans musi być taki sam. Daj o 5 mm mniejszy dystans i powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może tą felge masz inną.. szerszą..

Spotkałem się z takimi sytuacjami że felgi czy opony niby takie same ale jednak inne... 

Albo zobacz też górne mocowanie amora... może pęknięte i siadło.

Edytowane przez Adam87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Adam87 z tym, ze zawiecha jest calutka nowa.

@H4mm3R będzie kłopot, bo tam dystans jest 1cm na centrowaniu :) Poza tym, cały czar pryśnie.

Problem generalnie jest wyłącznie taki: tyle koło pasażera wystaje za bardzo, o ile nie wiem. Na pewno bardziej ?

Co tu zrobić ?

Edytowane przez napalm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, H4mm3R napisał:

Pakuj airride

To już jest w planach na przyszły rok ? Z tym, ze problem wystającego koła nadal nierozwiązany :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na pewno problem jest w kole. Błotniki w oryginale nikt przy nich szpachlą nie majstrował ?? Te białe na zdjęciach to podkład czy może szpachlówka ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Gregorski3 napisał:

A na pewno problem jest w kole. Błotniki w oryginale nikt przy nich szpachlą nie majstrował ?? Te białe na zdjęciach to podkład czy może szpachlówka ??

Niestety jeśli było coś robione, to nie za moich czasów. Jakoś nie przypominam sobie żeby błotnik jakoś inaczej wyglądał. Da rade jakoś sprawdzić ile odstają koła od „centrum” karoserii? Sprawdziłbym lewa, a potem porównał do prawej. Już zgłupiałem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...