Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ustawienie synchronizacji wałka rozrząd


MuaMua

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Problemem mam w A6C6 lecz motor jest ten sam BRE. Od ok. 5 lat auto boryka się z problemem wibracji/bujania na wolnych obrotach (czasem potrafił np. na jedynce trochę poskakać nierozgrzany) - spalanie cały czas na poziomie ok. 7.5l w trybie mieszanym, przyspiesza ok itp.   W między czasie był wymieniany rozrząd, EGR, zamieniane były pompowtryski i wszystko pomagało lub nie w większym lub mniejszym stopniu.

 

  Ostatnio poczytałem o nastawie synchronizacji wałka rozrządu i się za to zabrałem.   Po rozgrzaniu miałem wartość -6.9kW. I tu pojawia się pierwszy problem: w każdej instrukcji i u dwóch ludzi z tym silnikiem ,,plus" jest w lewo,,minus" w prawo - u mnie jest na odwrót. Dodatkowo jest ,,miejsce" gdzie jest ciągle 0.0 i nawet przy ruchach śruba 18 pozostaje 0.0. Jest zakres w którym mogę swobodnie dość regulować od -7 do +7, ale tak jak wspomniałem - odwrotnie niż być powinno.

 

Jeżeli to ma znaczenie to raz wywaliło mi wartość +66kW i silnik odpalił i chodził, plus przy niektórych pozycjach wyskakiwał błąd P0341, który po delikatnej korekcie i usunięciu znikał i nie wracał.  

 

Rozrząd wymieniony był tamtą jesienią - czy zrobione to zostało dobrze - nie mam pojęcia, ponieważ robili to w warsztacie.  

 

Teraz pytania: Czy możliwa jest wymiana tego czujnika bez demontażu rozrządu, ponieważ chyba wszystko wskazuje, że jest uszkodzony? Kupić nowy zamiennik/używany oryginał?  

 

Obecnie ustawione mam +3,9kW i wydaje mi sie, że jest lepiej, choćciągle czuć lekkie telepanie i wynik wydaje się być z czapy bo wartości nie zmieniają się w tą stronę co powinny :D.   Dzieki z góry za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zauważyłem silniki z B.. mają regulacje w drugą stronę ;)

u mnie co prawda BKE i też odwrotna regulacja :)

Ja mam ustawione na 0 z delikatnymi odchyleniami na -0,5 

pozdrawiam,

Darek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pierw muszę ustawić je względem siebie. Z tego co wyczytałem to ustawiam 0.0 pod VCDS, następnie blokuje prawe koło i ustawiam lewe żeby weszła blokada. A jak zakręcić prawym kołem aby weszła blokada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...