tony84 Opublikowano 16 Marca 2009 Opublikowano 16 Marca 2009 witam. znowu mam problemy z odpalaniem autka. czasami (raczej nie regularnie) mam problemy z odpaleniem, bez względu czy po nocy czy nie czy zimny czy ciepły, rozrusznik kręci normalnie a autko nie odpala, wcześniej pompka paliwowa chyba nie pracowała jak tak się działo bo nie było słychac "bzyczenia" po przekręceniu kluczyka.czasami też auto odpalało lecz po chwili obroty spadały i silnik gasł, nie pomagało nawet wciśnięcie gazu. zawsze gdy tak się działo wystarczyło potrząsnąć autem (bujałem nim na boki za reling) i wszystko było ok, słychać było że pompka wystartowała i auto normalnie odpalało. po konsultacji z mechanikiem stwierdził że to zapewne szczotki w pompce paliwowej się zawieszają i jak się potrząśnie to zaskoczą tak jak powinny być i dlatego auto odpala, więc pompkA paliwowa do wymiany. wymieniłem pompkę paliwową i przez kilka dni było ok. dzisiaj ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu problem znowu się pojawił. znowu autko nie chciało odpalić a gdy bujnąłem go na boki za reling normalnie odpalił. nie wiem czy pompka włączyła się gdy nie chciał odpalić gdyż ta nowa jest dość cicha i wcale jej nie słychać. dodam że wcześniej ta usterka taż pojawiała się raz na jakiś czas. niestety vaga będę miał dopiero za kilka dni, ale wcześniej gdy go podpinałem to nie było żadnych błędów. czy ktoś ma pomysł co to może być?? może ktoś miał podobną usterkę??
cobradd Opublikowano 16 Marca 2009 Opublikowano 16 Marca 2009 czasami też auto odpalało lecz po chwili obroty spadały i silnik gasł, nie pomagało nawet wciśnięcie gazu jeeśli to sie częściej pojawia to bym sie przepustnicy też przyjrzał no i immobilizerowi
Ronin Opublikowano 16 Marca 2009 Opublikowano 16 Marca 2009 Ja myśle, że jakiś styk trochę zaśniedział, albo przegrzał się i nie ma dobrego styku. Stąd te perypetie z odpaleniem. Trudno coś powiedzieć na odległość, ale ja bym sprawdził wszystkie bezpieczniki, szczególnie ten od pompy paliwowej oraz przekaźniki. Odrębną sprawą jest akumulator, czasami potrafi zaśniedzieć w środku klemy i nic z zewnątrz nie widać. Taki serwis to niskie koszty - wymień wszystkie te bezpieczniki, które mają choć troche zmieniony kolor. A pompe to każdą słychać, jak włączysz stacyjkę to musi być słychać takie chwilowe działanie. No zdrówka i wytrwałości, bo problemy elektryczne są zawsze trudne do rozwiązania. [br]Dopisany: 16 Marzec 2009, 19:50_________________________________________________Może immobilizer, więcej chyba nic nie ma.
Dev Opublikowano 16 Marca 2009 Opublikowano 16 Marca 2009 zalej do oporu zbiornik paliwa, zobacz czy to cos zmieni, kiedys spotkalem sie z taka sytuacja kiedy bylo 1/2 zbiornika uklad sie zapowietrzal. W pompie bylo pekniecie i zasysalo "lewe" powietrze i auto zle odpalalo
tony84 Opublikowano 16 Marca 2009 Autor Opublikowano 16 Marca 2009 kontrolka od immo gaśnie tak jak powinna i nic z tym raczej się nie dzieje. poza tym usterka immo po bujaniu by chyba raczej nie znikła. klemy od aku raczej są ok bo niedawno wymieniałem aku i czyściłem klemy. bezpieczniki już też sprawdzane. wszelkie sytki przy pompce też sprawdzane przy okazji wymiany. nową pompkę jednak słychać ale dopiero jak bagażnik sprzątnąłem a jakieś ewentualnie przekaźniki od pompki gdzie się znajdują?? z tym gaśnięciem to przypadek naprawdę sporadyczny. na ogół jak jest problem to po prostu nie chce odpalić bo chyba pompka się nie włącza i nie dostaje paliwa.[br]Dopisany: 16 Marzec 2009, 20:45_________________________________________________ zalej do oporu zbiornik paliwa, zobacz czy to cos zmieni, kiedys spotkalem sie z taka sytuacja kiedy bylo 1/2 zbiornika uklad sie zapowietrzal. W pompie bylo pekniecie i zasysalo "lewe" powietrze i auto zle odpalalo takie próby tez juz były i nawet na pełnym zbiorniku jest to samo. najgorsze jest to że po wymianie pompki problem nie zniknął także to chyba nic związanego z pompką
Ronin Opublikowano 16 Marca 2009 Opublikowano 16 Marca 2009 Przekaźnik pompy znajduje się w zespole centralnym, cokół 6 tj. ostatni - postronie kierowcy, pod tablicą rozdzielczą. Bezpiecznik dla pompy ma numer 28. Możesz sprawdzić także bezpieczniki 29 i 34, albo wymień je wszystkie na nowe i tyle. Zdrówka mechaniory
tony84 Opublikowano 19 Marca 2009 Autor Opublikowano 19 Marca 2009 ok dzięki jutro sprawdzę[br]Dopisany: 16 Marzec 2009, 23:37_________________________________________________witam. bezpieczniki sprawdziłem i wszystko ok. nawet wymieniłem na nowe. co do przekaźnika to nie wiem który to. znalazłem takie czy to ten zaznaczony na czerwono?? bo u mnie przekaźnik 6 jest to duży brązowy i jest połączony z przekaźnikiem 5. innych pasujących do opisu nie znalazłem. po wyjęciu tego brązowego pompka normalnie odpaliła, powinna??[br]Dopisany: 19 Marzec 2009, 15:07_________________________________________________a vaga niestety jeszcze nie mam ;(
Ronin Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Oj, u mnie jest listwa w jednym rzędzie. Jest sześć cokołów, ostatni. Może patrzysz na inną listwę. W razie czego spróbuj metodą prób i błedów . Tam jest parę takich listew z przekaźnikami. Może ETK pomoże.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się