Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z nastawnikiem, a może źle ustawiony rozrząd?


ziutekpack

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem po wymianie nastawnika rozrządu w mojej a4 b5 1.8t AWT. Od tego czasu po podłączeniu pod komputer pojawiają się następujące błędy:

17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation

            P1340 - 35-00 - -

16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)

            P0012 - 35-00 - -

W grupie pomiarowej 93 komputer pokazuje wartość 18cf, wnioskuję, że jest źle ustawiony rozrząd. Mechanik, który przeprowadzał wymianę twierdzi, że ustawienie rozrządu jak i łańcucha było sprawdzane 2 razy i jest dobrze. Również podmieniał czujnik położenia wałka i nic to nie dało.

W grupie 90 po "włączeniu" się nastawnika pojawia się wartość -20cf (z tego co wyczytałem powinna być na plusie). Na wolnych obrotach jest 0cf. Po wykasowaniu błędu napinacza nie pojawia się on na wolnych obrotach, dopiero po osiągnięciu prędkości obrotowej kiedy napinacz jest "aktywny" i przełącza na -20cf pojawia się błąd.

I teraz pojawia się pytanie, czy jest możliwość, iż mechanik zamontował napinacz nie z tego silnika ( wyczytałem, że w głowicach 2.8 z dwoma napinaczami jeden z nich pracuje odwrotnie i jeśli podmienimy miejscami to pokażą się wartości ujemne w tej grupie), czy może jest to wina mimo wszystko źle ustawionego rozrządu/łańcucha, ewentualnie co może być przyczyną?

 

Pozdrawiam

 

Edytowane przez ziutekpack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz źle ustawiony rozrząd i to bardzo. Ciekawe czy tylko na pasku, bo może i na lancuszku. Zmień mechanika.

Poprawne wartosci w 93 to przedział od -3 do +6.

Widziałeś ten napinacz? Jak może pracowac odwrotnie? Napina w poziomie łańcuch?

 

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w momencie przestawiania się faz obie płozy nie idą do dołu tylko w górę ( to takie moje przemyślenia). W każdym razie czymś musi być spowodowana ta ujemna wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie twój szpecjalista nie wziął pod uwagę tego, że w 1.8t znaki nie zawsze mają się pokrywać tak jakby się to logicznie wydawało lub po prostu nie sprawdził po montażu czy jest dobrze ustawione.

Jeżeli zdejmował tylko wałek ssąc to błąd jest tutaj i należy to poprawić po zdjęciu pokrywy zaworów.
Jeżeli zdejmował oba wałki (bo przykłądowo wymieniał też łańcuch) to trzeba sprawdzić czy zgrywa się zarówno znak na wale korbowym ze znakiem na wałku rozrządu jak i później oba wałki rozrządu wobec siebie.

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto w poniedziałek idzie na sprawdzenie ustawienia rozrządu oraz wałków. Czy ujemna wartość w grupie 90 po "włączeniu się " napinacza również jest spowodowana złym ustawieniem rozrządu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...