jano85 Opublikowano 11 Października 2019 Opublikowano 11 Października 2019 Witam serdecznie, od niedawna posiadam a4 b8 allroad z 2009r 2.0 benzyna 211koni. Mam problem z odpalaniem samochodu. Po naładowaniu akumulatora przejechałem 10 km do pracy. Po 12 godzinach wsiadam, samochod odpala trochę ale trochę słabiej, wracam do domu 10 km niedaleko domu zatrzymuje się do sklepu robie zakupy około 5 min wsiadam do samochodu i ledwo kręci (odpala ale z wielkim problemem). Co może być przyczyną? Dodam, że ładowanie z alternatora ~14,78v przy podszybiu, przy akumulatorze ~14,7v. Podłączyłem miernik przy akumulatorze i zmierzyłem pobór prądu (po zamknieciu samochodu okolo 5,58 A i spada, po około 2 min spada na 0,38A, po około 10 min przy zamknietym samochodzie faluje 0.00 - 0.01A jakoś mało a miernik sprawny) Co może przyczyniać się do problemów z odpalaniem? Wspomnę jeszcze, że robiłem wężyk od spryskiwaczy świateł bo nie działały mi spryskiwacze teraz jest ok ale przy okazji sprawdziłem czy dochodzi prąd do kostki pompki to na wyłączonym zapłonie wskazywało mi 11. 31v (nie wiem jak przy zamkniętym samochodzie) Jak myślicie akumulator do wymiany czy coś innego jest przyczyną? ( po dojechaniu do domu podłączyłem miernik do akumulatora na aku wskazywało 12.36v i co około minutę spadalo o 0.01v) Prosze o szybką odpowiedź w miarę możliwości pozdrawiam.
k232 Opublikowano 11 Października 2019 Opublikowano 11 Października 2019 Weź drugą osobę i sprawdź do ilu V spada Ci przy odpalaniu, jak poniżej 10V to akumulator do wymiany.
jano85 Opublikowano 11 Października 2019 Autor Opublikowano 11 Października 2019 3 godziny temu, k232 napisał: Weź drugą osobę i sprawdź do ilu V spada Ci przy odpalaniu, jak poniżej 10V to akumulator do wymiany. Sprawdziłem jak kazałeś. Pomiar zaraz po odpaleniu 9.88v i gwałtownie wzrastał aż do 14.72v Załączam zdjęcie jakie udało mi się uchwycić. Czyli trzeba zmienić akumulator. Jaki polecasz? Jaki szukac? Ile ah i a? coś podobnego co mam czy może inne parametry?
k232 Opublikowano 12 Października 2019 Opublikowano 12 Października 2019 To już coś z akumulatorem nie tak. Wpisz w google swój model auta i będziesz wiedział jaka pojemność akumulatora.
k232 Opublikowano 12 Października 2019 Opublikowano 12 Października 2019 Dziwi mnie jeszcze to, że pokazuje Ci 14.75, nie za dużo przypadkiem ? Powinno być 14.4 a przy obciążeniu powinno spaść na 13.8-14. Może to wina alternatora?
corradoowner Opublikowano 12 Października 2019 Opublikowano 12 Października 2019 (edytowane) 11 godzin temu, k232 napisał: Dziwi mnie jeszcze to, że pokazuje Ci 14.75, nie za dużo przypadkiem ? Powinno być 14.4 a przy obciążeniu powinno spaść na 13.8-14. Może to wina alternatora? Ładowanie jest prawidłowe. Przy rozladowanym akumulatorze ładowanie może osiągnąć nawet 15,5V. Przy sprawnym akumulatorze i w pełni naładowanym ladowanie może spaść i utrzymywać się na poziomie 13V i też jest to prawidłowa wartość. Przy obciążeniu nie spadnie poniżej 14,4V jeżeli aku i alternator są sprawne. Tak działa układ ładowania w b8. Obstawiam padnięty aku. Prąd spoczynkowy jest ok. Edytowane 12 Października 2019 przez corradoowner 1
jano85 Opublikowano 12 Października 2019 Autor Opublikowano 12 Października 2019 (edytowane) W dniu 11.10.2019 o 18:31, k232 napisał: Właśnie wróciłem z Norauto od znajomego tam podłączył mi akumulator pod jakieś urządzenie do sprawdzania jego stanu i wskazało uszkodzenie na jednej z przegród. Sprawa rozwiązana akumulator do wymiany w poniedziałek jade po nowy Varta Silver Dynamic 110ah 920A pozdrawiam i dziękuję za pomoc Edytowane 12 Października 2019 przez jano85
k232 Opublikowano 13 Października 2019 Opublikowano 13 Października 2019 No i spoczko , że temat załatwiony ? 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się