Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak ESP? - Quattro


Matteo03

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

otóż w styczniu tego roku kupiłem 1.8T w Q. Problem wynikł nie mały, bo okazało się że auto jest po przeszczepie z ASN na BEX'a oraz z FWD --> AWD. Jednak ze względu na to, iż moja B6'stka okazała się całkiem zadbana pod względem motoru i całej reszty postanowiłem doprowadzić auto do porządku - i tak też się stało. Natomiast zastanawia mnie jedna rzecz, jako że zbliża się zima warto mieć pewność. Wiem, że stabilizacja toru jazdy i inne temu podobne systemy działają w określonych warunkach ale czy oby na pewno mam systemy wspomagające na 4 koła a nie tylko na przód skoro pompa ABS została z FWD z poprzedniego motoru. Podejrzewam że jest to kwestia kodowania/zmiany pompy? Dodam że auto od początku miało problem z ABS i ESP, więc pompa ABS została wymieniona na nową i wszystko działa. Przynajmniej jeśli chodzi o ABS a to dlatego że ostatnimi czasy, gdy rzuciłem "d*pą" na szutrowej nawierzchni nie poczułem żadnej "pomocy" ze strony elektroniki a na zegarach nic nie mrugało. Czy to oznacza że za słabo koła straciły przyczepność? Czy może po prostu coś jest spieprzone..

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B6  seryjnie ma ABS/ASR/ESP czasami BAS

quattro dodatkowo ma jeszcze EDS i tego Ci brakuje chyba ze ktos przeszczepił pompę od quattro i ja prawidłowo zakodował

wjedz na mokrą trawe i daj mocno w gaz, powinien zareagowac ASR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dev napisał:

B6  seryjnie ma ABS/ASR/ESP czasami BAS

quattro dodatkowo ma jeszcze EDS i tego Ci brakuje chyba ze ktos przeszczepił pompę od quattro i ja prawidłowo zakodował

wjedz na mokrą trawe i daj mocno w gaz, powinien zareagowac ASR

Jeżeli nie będzie reakcji tzn że czeka mnie wymiana pompy na taką od Q?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Matteo03 napisał:

Jeżeli nie będzie reakcji tzn że czeka mnie wymiana pompy na taką od Q?

bedzie na pewno, zreszta ASR w Q to wrzód na d...pie, praktycznie niepotrzebny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę jaką kupiłem to 8E0614517. A wzorowałem się na tej, którą wyciągnąłem z auta. Została zakodowana. Pytanie czy mogłaby być zakodowana w taki sposób że nie wyświetla żadnego błędu a jakby sama pompa widziała tylko FWD zamiast AWD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Matteo03 napisał:

Pompę jaką kupiłem to 8E0614517. A wzorowałem się na tej, którą wyciągnąłem z auta. Została zakodowana. Pytanie czy mogłaby być zakodowana w taki sposób że nie wyświetla żadnego błędu a jakby sama pompa widziała tylko FWD zamiast AWD?

pompa AWD i FWD jest inna

daj VIN to sprawdze co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. A skoro wyciągnąłem ją z auta (fabrycznie 3.0 ASN FWD) to nie mogłem kupić innej pompy jak tą na FWD.. 
Tutaj VIN: 

WAUZZZ8E43A355458
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Matteo03 napisał:

No właśnie. A skoro wyciągnąłem ją z auta (fabrycznie 3.0 ASN FWD) to nie mogłem kupić innej pompy jak tą na FWD.. 
Tutaj VIN: 

WAUZZZ8E43A355458
 

szukaj: 8E0 614 517 M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dev napisał:

szukaj: 8E0 614 517 M

Rozumiem że tj. od Quattro? 
I taką mam zakupić, gdyby faktycznie ESP nie działało podczas poślizgu chociażby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc inaczej. Czy moja obecna pompa, którą wymieniłem wyżej pomoże mi wyprowadzić auto z poślizgu? Tzn. uruchomić systemy za to odpowiedzialne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Matteo03 napisał:

Więc inaczej. Czy moja obecna pompa, którą wymieniłem wyżej pomoże mi wyprowadzić auto z poślizgu? Tzn. uruchomić systemy za to odpowiedzialne?

powinna, sprawdz sobie na mokrej trawie albo jakims błotku

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, w takim razie jutro postaram się znaleźć jakąś miejscówkę i dam znać wieczorem.
Dziękuję za odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dev napisał:

szukaj: 8E0 614 517 M

Czy zamiast "M" może być "A"? Bo jak patrzę to średnio dostęp jest do tych z "M"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Matteo03 napisał:

Czy zamiast "M" może być "A"? Bo jak patrzę to średnio dostęp jest do tych z "M"

A jest do FWD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem wczoraj w temacie " Przekładka z ośki na QUATTRO " że ktoś tam włożył właśnie tą z końcówką A poprzekładał piny i EDS tył działał. Cytuję:
 

" Wypinacie pin 28 (zielony) i wipnacie w 12 który jest pusty

nastepnie wypinacie 13 (czarny) i wpiacie w 28 "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Matteo03 napisał:

Doczytałem wczoraj w temacie " Przekładka z ośki na QUATTRO " że ktoś tam włożył właśnie tą z końcówką A poprzekładał piny i EDS tył działał. Cytuję:
 

" Wypinacie pin 28 (zielony) i wipnacie w 12 który jest pusty

nastepnie wypinacie 13 (czarny) i wpiacie w 28 "

Bardzo możliwe że to zadziała 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dev tak jak mówiłeś, przy próbie ostrego ruszenia czy też próby postawienia auta bokiem automatycznie zapalał się "trójkąt w kółku" na liczniku. Teraz pytanie czy na zimę gra warta świeczki z wymianą pompy aby był EDS. Ciężko jeździ się bez?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Matteo03 napisał:

@Dev tak jak mówiłeś, przy próbie ostrego ruszenia czy też próby postawienia auta bokiem automatycznie zapalał się "trójkąt w kółku" na liczniku. Teraz pytanie czy na zimę gra warta świeczki z wymianą pompy aby był EDS. Ciężko jeździ się bez?

przydaje sie na sniegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa z końcówką M jest od B7 w B6 do Quattro musisz zamontować z końcówką A. Jeśli teraz masz bez literki to jest od FWD. Pompa od FWD obsługuje ponoć tylko EDS na przednie koła więc jak podniesiesz do góry tylne koło i spróbujesz ruszyć to i tak nie ruszysz a system kontroli wyrzuci błąd. To wszystko zostało opisane w wątku o montażu quattro. Podobno wymiana samej elektroniki na pompie nie rozwiązuje problemu. W jeździe codziennej generalnie nie odczujesz problemu ale jeśli zamierzasz się gdzieś w polu zakopać to brak EDS obsługującego wszystkie koła może dać się we znaki.

Edytowane przez bobikos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...