Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Skrzypiący (z oporem) mechanizm wycieraczek przedniej szyby


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam fanów motoryzacji.

Zgłaszam się do Was z pewnym pilnym problemem, ponieważ temat mnie zaskoczył a za kilka dni wyruszam w trasę i obawiam się, mogę mieć duże problemy jeżeli mi nie pomożecie za co z góry dziękuję.

Mianowicie temat dotyczy przednich wycieraczek szyby. Od jakiegoś czas zaczęły skrzypieć, a teraz cały ich cykl zajmuje już sporo czasu i za każdym razem mam obawy czy dokręcą się do końca. Gdy jest mokro i wilgotno to wycieraczki nawet nie wykonują swojej połowy cyklu. Przy obracaniu słychać wyraźne piszczenie wewnątrz kabiny i na zewnątrz.

Problem o tyle jest skomplikowany, że to piszczy mechanizm tak jakby wycieraczki od kierowcy.

Początkowo myślałem, że guma już zużyta więc wymieniłem pióra ale to nie pomogła.

W związku z tym podniosłem wycieraczki do góry i uruchomiłem je i sytuacja jest taka sama jak z opuszczonymi. Opór i piski.

W związku z tym podejrzewam, że gdzieś coś się „zapiekło” i może wystarczyłoby użyć magicznego środka WD40. Użyłem go od góry na elementy, które znajdują się nad maska pod szybą ale to również nie pomogło.

Proszę was o poradę gdzie i jak się dostać głębiej aby zerknąć co może być przyczyną i ewentualnie przesmarować wszystkie niezbędne elementy.

Dziękuję.

Opublikowano

Temat wałkowany milion razy. Jeśli sam chcesz naprawiać to musisz na części pierwsze rozłożyć mechanizm i przesmarować wszystkie miejsca. Masz też zamienniki tego mechanizmu na allegro po 50zł. Pisząc tak długiego posta w tym czasie, używając google znalazłbyś zapewne filmik o tym na youtubie lub link do tematu gdzie jest opisana naprawa. Pozdrawiam.

Opublikowano

Przerabiałem to ostatnio, co prawda w A3, ale widzę, że mechanizm podobny. Generalnie wyjścia są dwa:

1. Wymienić cały mechanizm wycieraczek - ten pod podszybiem.

2. Wykręcić, rozebrać i przesmarować. 

Zwykle problemem są tulejki przez które przechodzą śruby mocujące wycieraczki, tam się zbiera brud. 

W obu przypadkach problemem może być już samo zdjęcie wycieraczek - możesz potrzebować ściągacza. U mnie w a3 jakoś poszło, ale pamiętam kilka lat temu w skodzie poległem. 

Jak wykręcisz cały mechanizm to musisz go rozebrać i wyciągnąć śruby z tulejek całość oczyścić i przesmarować - tylko bez młotka bo uszkodzisz gwint,

Opublikowano

i trzeba być ostrożnym żeby nie ułamać główki mechanizmu w którym porusza się zatarty sworzeń :thumbup1:

Opublikowano
4 godziny temu, czarny108 napisał:

tylko bez młotka bo uszkodzisz gwint

Bez młotka to może być ciężko, a żeby gwintu nie zjechać to się nakrętkę nakręca i dopiero młotka używa.

Gwint nawet jak rozwali to przy dobrych wiatrach da się narzynką naprawić, chyba że rozklepie na amen.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...