Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem ze sterownikiem ABS


Adus94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów ;)

Mam dość konkretny problem ze swoim A4 B6 1.8t BFB quattro manual. Autko kupione w zeszłym roku, sprowadzone nie przeze mnie ze Szwecji. Ze względu na dojazd do pracy zamontowałem instalacje gazową STAG.

Do rzeczy. Jak go kupiłem, po przejechaniu przez dziurę na drodze prędkościomierz przestał działać i na desce pokazywała się kontrolka ESP, ABS i migał ręczny. Po oględzinach okazało się że problem był na sterowniku przy wtyczce. Na zgaszonym silniku ruszając kostką od sterownika ABS a następnie przekręceniu na zapłon samochód znowu wracał do normalności. Zakupiony został kolejny sterownik używany z alledrogo z dokładnie tym samym numerem (myśląc że to wina sterownika). Zmieniłem sterownik i jedyna zmiana to prędkościomierz zaczął działać. Samochód dalej wskazywał że jednostka ABS nie została zakodowana. Nie miałem czasu z tym robić więc oduściłem temat na pół roku.

Wysłałem oba sterowniki do naprawy, oryginalny był uszkodzony więc mi go naprawili, dokupiony był sprawny jak się okazało.

Próbowałem po raz kolejny zakodować sterownik ale VAG pokazał 01044 - Sterownik zakodowany nieprawidłowo 35-00 i 00778 - Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85) 66-10 Niedopasowane - Sporadyczny.

Kupiłem tym razem czujnik kąta skrętu z taśmą z alledrogo. Zamontowałem i próbowałem po raz kolejny zakodować sterownik. VAG pokazywał "sterownik zakodowany nieprawidłowo" i "czujnik kąta skrętu - uszkodzony". Próbowałem zakodować i po części sterownik przyjął kodowanie. Zmiana była taka że na desce przestała migać kontrolka od ręcznego ale ESP i ABS świecił dalej.

Tym razem pojechałem do innego sprzedającego, wpiąłem się VAG-iem, sprawdziłem czy sprawny, czujnik pokazywał wartości w bloku 5 więc go kupiłem i zamontowałem u siebie. Pojawiła się sytuacja co w 1 przypadku i jak narazie jeżdżę tak. Błędy jakie pokazuje teraz to:

01-Silnik 18010 - Zasilanie napięciowe zacisku 30 P1602 - 002 - Napięcie za niskie - Sporadyczny,

03-ABS/hamulce 01044 - Sterownik zakodowany nieprawidłowo 35-00 - -

03-ABS/hamulce 00778 - Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85) 66-10 - Niedopasowane - Sporadyczny

Wiązkę od sterownika do słupka pod bezpiecznikami pod kierownicą sprawdzałem wyłącznie czy jest przejście (nie mam pojęcia jak inaczej) i było ok.

Wiem tyle że sterowniki ABS i dwa z trzech czujników kąta skrętu są sprawne.

Auto w dalszym ciągu nie przyjmuje kodowania. Korzystałem ze strony wiki-rosstech. Procedura jaką wykonuje podczas kodowania.

1.Logowanie 09375

2.Kodowanie 04475

3.Kierownica w prawo o połowę, w lewo o połowę, w prawo do końca, w lewo do końca

4.Logowanie 40168

 

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu, gdzie szukać defektu, jak ten ABS w końcu uruchomić ??

Jestem początkującym forumowiczem tak że wszelkie wskazówki na każdy temat wskazane. Nie znalazłem tematu, który odpowiadał by mojemu przypadkowi.

Jeśli jakiekolwiek informacje których nie podałem przydadzą się to proszę o odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłeś procedurę na odpalonym silniku?

Przeczytaj uważnie w poniższym linku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...