adek1983 Opublikowano 10 Grudnia 2019 Opublikowano 10 Grudnia 2019 Od jakiegoś czasu borykam się z wchodzeniem silnika w tryb awaryjny. I nie wiem jak sobie z tym poradzić. Opiszę może co już zrobiłem: 1. Demontaż i czyszczenie zaworu EGR. Po wyczyszczeniu śmiga ładnie i w logach statycznych widać, że pracuje. 2. Demontaż i czyszczenie kolektora ssącego i kanałów wlotowych w głowicy. 4. Demontaż i czyszczenie turbiny (zapieczone kierownice zmiennej geometrii). Po wyczyszczeniu i montażu wszystkiego do kupy silnik chodzi niby lepiej, ale wyraźnie czuć, że doładowanie przychodzi późno (ok 2500 obr). Po ok 2000 tyś. km objawy wróciły i słyszalne jest charakterystyczne syczenie podczas przyspieszania. Na chwilę obecną zauważyłem, że wąż łączący wylot turbo z rurą pod chłodnicami jest nie szczelny bo jest tłusto dookoła króćca turbiny. Poprawianie cybantów na wężu nic nie zmieniło. Zamówiłem nowy wąż i na dniach go wymienię. Problemy są właściwie dwa. Pierwszy to taki, że po 2000 tyś km. od czyszczenia znowu mam zablokowaną zmienną geometrię. Możliwe, żeby tak szybko się zapiekła? Drugi poważniejszy to sterownik silnika nie wchodzi w nastawy podstawowe. Jak w VCDS wchodzę w grupę 003 BS to mam komunikat "Bramka nie ustawiona" a w grupie 013 BS komunikat "Funkcja nie jest dostępna". Dodam, że mam dwa kable i oba sprawdzałem w A6 C5 z silnikiem AVF i tam wszystko działa. Proszę o pomoc ludzi z doświadczeniem.
adek1983 Opublikowano 16 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2019 Było trochę wolnego czasu w sobotę to znów auto na kanał i zajrzałem co i jak. Wąż łączący turbo z rurą pod chłodnicami był szczelny. Ale skoro miałem już nowy w rękach to go wymieniłem. Powodem pojawiania się oleju był za słabo dokręcony wąż zasilający turbo w świeże powietrze. A olej brał się z odmy (czyli zawór odmy do wymiany - chociaż jest nowy). zmienna geometria jest na 100% zablokowana. Przyczynę też już znam. Z tego co wyczytałem w internecie to tulejki oddzielające zmienną geometrię od muszli się zużywają i są cieńsze. Nie wiedziałem, że łopatki zmiennej geometrii trzeba lekko zebrać papierem ściernym. W najbliższym czasie szybki (ponowny) demontaż turbiny i powinno być ok. Ktoś w tym czasie mam nadzieję pomoże mi z brakiem dostępu do BS w sterowniku silnika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się