Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania pojazdu A4 B8 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od niedawna borykam sie z problemem drgań samochodu. Drgania są takie jakby były kola nie wyważone lub nie równa droga czy jakieś wyboje. Jeżdżę głownie autostrada i jest to trochę denerwujące. Kola wyważane zmieniane lewo prawo przód tył , przekładane na drugi komplet. Felgi są proste. Dzieje sie to od 90 km/h miedzy prędkością 140-160 jest najgorzej. Dodam ze drgania sa przy przyspieszaniu i odpuszczaniu gazu, powiedział bym ze przy odpuszczeniu gazu z prędkości 160 jeszcze większe. Sa chwile co jest 3-5 sekund dobrze a następne 10s wibracje. Zawieszenie sprawdziłem nie zauważyłem żadnych luzów bylem również na stacji kontroli tam tez wszystko sprawdzone i jest ok. Autem ogólnie dobrze sie prowadzi. Amortyzatory pokazały przod 63 % a tył 62% zużycia. Kola raczej bym odrzucił sprawdzane na kilka sposobów. Układ nep edu ? czy amortyzatory . Spotkał się ktoś z takim przypadkiem ?

Audi a4 B8 2011 rok 2.0 tdi 143 260000 km automat multitronic

Opublikowano

temat do usunieca

Opublikowano

Co było przyczyną? 

Opublikowano

co było przyczyną?

 

Opublikowano

Najgorsze jest to że wielu tak robi, chcą pomocy, wypłakują żale a potem jak usterka usunięta lub przez przypadek znaleziono powód bolączki to pytający udaje trupa zamiast podzielić się wiedzą na forum. Tak jak lista nierzetelnych sprzedawców powinna powstać lista takich,, głuchoniemych"

Opublikowano
W dniu 16.12.2019 o 22:34, bigpawel napisał:

temat do usunieca

Kolego bigpawel napisz jak się problem rozwiązał 

Opublikowano (edytowane)

Powodem był luz prawej półosi. Wymiana łożysk w mechanizmie różnicowym. Gdyby ktoś robił w dyfrze jest osobny olej w multi wchodzi nie cale 2L. Drgania występowały cały czas a najgorzej od 120 w gore. Na lewej półosi tez był luz lecz duzo mniejszy ale obie strony wymieniłem. Części kupione w ASO 700 zł. Sa zamienniki łożysk lecz mogą sie różnic wymiarami 

 

Lewa strona:

Kapa - 0B4 409 175 E 

Łożysko kulkowe - 0B4 409 294 D

3x Podkładka niwelująca luz - 0B4409227

Prawa strona:

Łożysko małe - 0B4409123E

Duże łożysko - 0B4409218C

Oring - WHT004074A

Uszczelniacz wału - 0B4409400C

Olej - G 052 190 A2 

Edytowane przez bigpawel
Opublikowano

Czy byłto taki luz? Mam też takie lekkie bicie

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, aprox99 napisał:

Czy byłto taki luz? Mam też takie lekkie bicie

Tak luz podobny sprawdź lewą stronę prawdopodobnie też będziesz miał. U mnie od 120 jechać się nie dało. Robota prosta tylko trochę schodzi z łożyskami żeby to wybić 

Edytowane przez bigpawel
Opublikowano

Lewa strona u mnie siedzi bombowo, tylko z prawej mam luz większy niż na filmie. Mam uczucie jakby coś lekko biło przy jeździe, nawet na idealnym asfalcie

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, aprox99 napisał:

Lewa strona u mnie siedzi bombowo, tylko z prawej mam luz większy niż na filmie. Mam uczucie jakby coś lekko biło przy jeździe, nawet na idealnym asfalcie

To prawdopodobnie będzie wina łożysk w mechanizmie różnicowym.mam 270 na blacie.sprawdź jeszcze przeguby wew.

Edytowane przez bigpawel
Opublikowano

Ja mam 80 tys. na blacie i trochę dziwne to

Opublikowano

Mam nowe łożyska wystawione po niższej cenie jakbyście potrzebowali. U mnie w polifcie są inne i się okazało że kupiłem złe. 

Opublikowano
38 minut temu, Gniady napisał:

Mam nowe łożyska wystawione po niższej cenie jakbyście potrzebowali. U mnie w polifcie są inne i się okazało że kupiłem złe. 

Podaj nr łożysk jakie kupiłeś do polifta

Opublikowano
W dniu 12.01.2020 o 13:15, Yooman napisał:

Kolego bigpawel napisz jak się problem rozwiązał 

Dzięki za odpowiedź i szczegółowe informacje

Opublikowano

Koledzy, tak dla potomnych, miałem identyczne objawy drgań, ok 50km/h, 95km/h i 130-140km/h. Sprawdzane różne koła, różne felgi, tarcze hamulcowe, łożyska... Okazało się, że trzeba wyważyć koła na samochodzie. I 3 koła udało się wyważyć idealnie (każde miało po jednej częstotliwości rezonansowej). Prawy przód niestety miał dwa rezonanse i udało się jedną f osunąć, a drugą osłabić. Drgania zostały przy 140km/h, ale są nieporównywalnie mniejsze niż poprzednio.

Opublikowano
W dniu 22.04.2020 o 16:09, Gajos44 napisał:

Koledzy, tak dla potomnych, miałem identyczne objawy drgań, ok 50km/h, 95km/h i 130-140km/h. Sprawdzane różne koła, różne felgi, tarcze hamulcowe, łożyska... Okazało się, że trzeba wyważyć koła na samochodzie. I 3 koła udało się wyważyć idealnie (każde miało po jednej częstotliwości rezonansowej). Prawy przód niestety miał dwa rezonanse i udało się jedną f osunąć, a drugą osłabić. Drgania zostały przy 140km/h, ale są nieporównywalnie mniejsze niż poprzednio.

Kolego Gajos44 też o tym myślałem jednak moje drgania które miewam przy ok 80 km/g są niewielkie więc odpuściłem. Ale slyszalem  ze warto to zrobić jeśli wszystkie inne sposoby zawodzą 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...