Skocz do zawartości

Gajos44

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Gajos44

Informacje

  • Imię
    Tomasz
  • Miasto
    Warszawa

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2012
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    CDNC
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Gajos44

0

Reputacja

  1. Koledzy, Czy luz wzdłużny na mocowaniu prawej półosi/przegubu tylnego dyfru jest czymś standardowym? Jestem w stanie ruszać w lewo/prawo obudową przegubu ok 3mm. Towarzyszy temu głuchy stuk czegoś o obudowę dyferencjału. Podejrzewam, że ten luz jest przyczyną wibracji i głuchego dudnienia w okolicach 80 i 130km/h. Dudnienia nie ma na dziurawym asfalcie, jest ono zauważalne tylko na równym asfalcie, stąd wnioskuję, że cześć środkowa półosi przenosi wzdłużny ruch (ten wynikający z obecności dwóch 'krzyżaków' / przegubów) na dyfer. Na dziurawym asfalcie zawieszenie pracuje góra/dół, przez co zmianie ulegają kąty na 'krzyżakach' i układ środek półosi - przegub nie wpada w drgania. Luzu poprzecznego (góra/dół) nie zauważyłem. Środkowa część półosi rusza się lewo/prawo ok 1cm przy użyciu siły, jednak jest to ruch z oporem, jakby przez smar przegubów. Tak więc czy luz wzdłużny półosi/przegubu przy dyfrze jest czymś normalnym? Czy może to jest wina półosi / przegubów? Link do filmu: Dzięki za pomoc. VID_20211017_122709.mp4
  2. Też mam ten problem. Na ciepłym oleju skrzyni działa idealnie, ale w zimę na mrozach to tragedia. Zauważyłem, że skrzynia nigdy nie zrzuca biegu z 2 na 1, a jedzie na 2, jak już się prawie zatrzymujesz, to robi półsprzęgło, po czym jest pełne zatrzymanie, rozsprzęglenie i gdy już stoisz, po chwili załączenie biegu 1 i oczekiwanie na ponowne ruszenie. Na ciepłym jest zawsze ok. Na oleju zimnym po zatrzymaniu wrzuca bieg 1 i chwilowo próbuje mocno zasprzęglić, aż obroty przygasają do 600RPM na ułamek sekundy i wraca do normy. Potem już jest poprawnie, czyli delikatnie skrzynia ciągnie do przodu ze spalaniem 1,2-1,6 litra. Podczas mrozów -20stC spalanie czasami rosło do 2l i czuć było, że ciągnie za mocno do przodu na półsprzęgle. Po 3km i nagrzaniu już było ok. Pewny przebieg 75tys, z czego 40tys zrobił u mnie. Dam znać jeśli coś się uda poprawić.
  3. Koledzy, tak dla potomnych, miałem identyczne objawy drgań, ok 50km/h, 95km/h i 130-140km/h. Sprawdzane różne koła, różne felgi, tarcze hamulcowe, łożyska... Okazało się, że trzeba wyważyć koła na samochodzie. I 3 koła udało się wyważyć idealnie (każde miało po jednej częstotliwości rezonansowej). Prawy przód niestety miał dwa rezonanse i udało się jedną f osunąć, a drugą osłabić. Drgania zostały przy 140km/h, ale są nieporównywalnie mniejsze niż poprzednio.
  4. Ja wrzuciłem te i działają tak jak u Kolegi l2k2: AILEO Canbus OBC PW24W LED PWY24W Bulbs For Audi Skoda BMW Volkswagen Turn Signal Lights or Daytime Running Lights White yellow|Signal Lamp| | - AliExpress WWW.ALIEXPRESS.COM Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.com
  5. Da się bez zdejmowania lamp. Od strony kierowcy jest to stosunkowo proste, zdejmujesz gumową zaślepkę i od strony chłodnicy masz wystający plastikowy 'płaskownik'. Obracasz o 90stopni i wyjmujesz go wraz z żarówką. Gorzej jest od strony pasażera, ponieważ dostęp utrudnia filtr powietrza. Odpiąłem łączówkę lampy (utrudnia dostęp) i wyjąć żarówkę się da. Co do włożenia , to po kilku minutach i kilku próbach udaje się ją włożyć na miejsce. PS: wrzuciłem takie LEDy (żółte) https://www.aliexpress.com/item/4000150846812.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.5d004c4d5ccvLl i kierunkowskazy wyglądają teraz o niebo lepiej.
  6. Miesku, fotki są niezmiernie pomocne dla większość Użytkowników, dlatego warto byłoby je wrzucić i opisać jak podłączyłeś. PS: ja mam kamerkę podpięta pod żarówkę prawego daszka/słonecznika.
  7. Mam podobnie. Najpierw przez 0.5sek samochód rusza jak przysłowiowy dziadek, potem łączy sprzęgło i mocno przyspiesza. Nie ma takiego strzelania ze sprzęgła jak w manualu, ale głową o zagłówek czasem uderzę. Znajomy z A6 2016r powiedział, że od początku było takie ruszanie, a z czasem to rwanie się powiększa.
  8. Hej! Od niedawna jestem posiadaczem A4 B8 Avant 2.0TFSI 211KM. Miło mi dołączyć do Klubu! Pozdrawiam Tomasz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...