tomiqu Opublikowano 21 Marca 2009 Opublikowano 21 Marca 2009 Mam poważny problem ze swoją maszyną, po włączeniu zapłonu kontrolki się zapalają ale rozrusznik nie kręci...akumulator nowy 88 Ah ( napięcie przy wyłączonym silniku 12,70 V ) Po lekkim zjeźdze z górki auto zapaliło ( wiem , ze to w dieslach niewskazane ale MUSIAŁEM jechać ) Co mogło paść? W moim drugim autku ( stara dobra skoda felicia 1.3 - dzisiaj ciągnęła audi ) miałem identyczny objaw i okazało się padła kostka w stacyjce , czy w audicy w stacyjce jest również taka kostka? Wyczytałem też w SAM NAPRAWIAM Audi A4 , że przyczyną może być też włącznik elektromagnetyczny w rozruszniku, mogły też zetrzeć się szczotki. Miał ktoś może podobne objawy w swojej maszynie?
marcin6622 Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 ja mialem dwa takie przypadki, pierwszy w golfie 3 padly szczotki w rozruszniku, drugi w cordobie ale to byla wtyczka w stacyjce,stawialbym pierw na szczotki ,a nie poszedl ci lekki dymek z rozrusznika po przekreceniu kluczyka?
tomiqu Opublikowano 22 Marca 2009 Autor Opublikowano 22 Marca 2009 Nie, żadnego dymku nie było. Po prostu nagle rozrusznik przestał kręcić bez żadnych innych objawów.
Mistrzu Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 Zewrzyj przy automacie rozrusznika grube przewody(te z nakrętkami na klucz 13) i jak zakręci to szczotki odpadają i wtedy daj prąd na wsuwkę w automacie i jak także zakręci to stacyjka walnięta.. Ja osobiście miałem raz wine kostki w stacyjce a innym razem wina automatu ale z drugiej strony to automaty nie padają ot tak nagle.
tomiqu Opublikowano 22 Marca 2009 Autor Opublikowano 22 Marca 2009 Jutro może podjadę do elektryka bo sam wolę się w to nie bawić.
_Solar_ Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 sprawdzałes bezpieczniki?? dostań sie do rozrusznika,najlepsze podejscie bedzie z kanału, sprawdz przewod sterujący moze stracił mase mogły też Ci paśc szczotki jak koledzy wyzej napisali koszta szczotek powinny być w okolicach 30-40 zł
tomiqu Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Opublikowano 23 Marca 2009 No i problem rozwiązany. Padła kostka w stacyjce. Mechanicy orzekli , że stara była niewymieniana od nowości, śruby były pokryte fabrycznym lakierem. Koszt takiej przyjemności 110 zł ( sama kostka 40 zł )
czarnyGT Opublikowano 23 Marca 2009 Opublikowano 23 Marca 2009 No i problem rozwiązany. Padła kostka w stacyjce. Mechanicy orzekli , że stara była niewymieniana od nowości, śruby były pokryte fabrycznym lakierem. Koszt takiej przyjemności 110 zł ( sama kostka 40 zł ) To tanio Cie wyszło - u ojca w B4 tdi padła taka kostka to w ASO zapłaciłem 105zł za samą kostkę...
tomiqu Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Opublikowano 23 Marca 2009 Też uważam , że nie drogo. Fakt , że kostka to zamiennik ( nie miałem czasu zamawiać oryginalną ) ale jak powiedzieli mechanicy - z kostkami jak na loterii - jedna może pracować 10 lat , a druga 2 tyg ( dosłownie tyle mi "wytrzymała" nowa (!) w skodzie ). A taka usługa w ASO to podejrzewam, że z 300 zł minimum...
_Solar_ Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 No i problem rozwiązany. Padła kostka w stacyjce. Mechanicy orzekli , że stara była niewymieniana od nowości, śruby były pokryte fabrycznym lakierem. Koszt takiej przyjemności 110 zł ( sama kostka 40 zł ) dobranie do stacyjki nie jest żadnym problemem czarnyGT koszt ori kostki w ASO do naszych niuniek to ok 80 do max 100 zł
tomiqu Opublikowano 24 Marca 2009 Autor Opublikowano 24 Marca 2009 Dobranie może i nie jest problemem ale sama wymiana do najłatwiejszych nie należy, jest pracochłonna i żmudna. Mechanik trochę pokręcił nosem zanim się zabrał za wymianę
czarnyGT Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 No i problem rozwiązany. Padła kostka w stacyjce. Mechanicy orzekli , że stara była niewymieniana od nowości, śruby były pokryte fabrycznym lakierem. Koszt takiej przyjemności 110 zł ( sama kostka 40 zł ) dobranie do stacyjki nie jest żadnym problemem czarnyGT koszt ori kostki w ASO do naszych niuniek to ok 80 do max 100 zł Wiesz ,ja sobie tej ceny nie wymyśliłem tylko tyle zapłaciłem w ASO Skoda za oryginał do B4 1,9 tdi. Zamiennik z InterCarsu za 30 pare zł nie odpalał auta...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się