Jump to content
IGNORED

[B5 1Z] Rozrusznik nie kręci


Recommended Posts

Posted

Mam poważny problem ze swoją maszyną, po włączeniu zapłonu kontrolki się zapalają ale rozrusznik nie kręci...akumulator nowy 88 Ah ( napięcie przy wyłączonym silniku 12,70 V ) Po lekkim zjeźdze z górki auto zapaliło ( wiem , ze to w dieslach niewskazane ale MUSIAŁEM jechać ) Co mogło paść? W moim drugim autku ( stara dobra skoda felicia 1.3 - dzisiaj ciągnęła audi :hi:) miałem identyczny objaw i okazało się padła kostka w stacyjce , czy w audicy w stacyjce jest również taka kostka? Wyczytałem też w SAM NAPRAWIAM Audi A4 , że przyczyną może być też włącznik elektromagnetyczny w rozruszniku, mogły też zetrzeć się szczotki. Miał ktoś może podobne objawy w swojej maszynie?

Posted

ja mialem dwa takie przypadki, pierwszy w golfie 3 padly szczotki w rozruszniku, drugi w cordobie ale to byla wtyczka w stacyjce,stawialbym pierw na szczotki ,a nie poszedl ci lekki dymek z rozrusznika po przekreceniu kluczyka?

Posted

Nie, żadnego dymku nie było. Po prostu nagle rozrusznik przestał kręcić bez żadnych innych objawów.

Posted

Zewrzyj przy automacie rozrusznika grube przewody(te z nakrętkami na klucz 13) i jak zakręci to szczotki odpadają i wtedy daj prąd na wsuwkę w automacie i jak także zakręci to stacyjka walnięta.. Ja osobiście miałem raz wine kostki w stacyjce a innym razem wina automatu ale z drugiej strony to automaty nie padają ot tak nagle.

Posted

Jutro może podjadę do elektryka bo sam wolę się w to nie bawić.

Posted

sprawdzałes bezpieczniki?? dostań sie do rozrusznika,najlepsze podejscie bedzie z kanału, sprawdz przewod sterujący moze stracił mase :mysli: mogły też Ci paśc szczotki jak koledzy wyzej napisali koszta szczotek powinny być w okolicach 30-40 zł

Posted

No i problem rozwiązany. Padła kostka w stacyjce. Mechanicy orzekli , że stara była niewymieniana od nowości, śruby były pokryte fabrycznym lakierem. Koszt takiej przyjemności 110 zł ( sama kostka 40 zł )

Posted

No i problem rozwiązany. Padła kostka w stacyjce. Mechanicy orzekli , że stara była niewymieniana od nowości, śruby były pokryte fabrycznym lakierem. Koszt takiej przyjemności 110 zł ( sama kostka 40 zł )

To tanio Cie wyszło - u ojca w B4 tdi padła taka kostka to w ASO zapłaciłem 105zł za samą kostkę...

Posted

Też uważam , że nie drogo. Fakt , że kostka to zamiennik ( nie miałem czasu zamawiać oryginalną ) ale jak powiedzieli mechanicy - z kostkami jak na loterii - jedna może pracować 10 lat , a druga 2 tyg ( dosłownie tyle mi "wytrzymała" nowa (!) w skodzie ).

A taka usługa w ASO to podejrzewam, że z 300 zł minimum...

Posted

No i problem rozwiązany. Padła kostka w stacyjce. Mechanicy orzekli , że stara była niewymieniana od nowości, śruby były pokryte fabrycznym lakierem. Koszt takiej przyjemności 110 zł ( sama kostka 40 zł )

dobranie do stacyjki nie jest żadnym problemem :wink4:czarnyGT koszt ori kostki w ASO do naszych niuniek to ok 80 do max 100 zł
Posted

Dobranie może i nie jest problemem ale sama wymiana do najłatwiejszych nie należy, jest pracochłonna i żmudna. Mechanik trochę pokręcił nosem zanim się zabrał za wymianę :)

Posted

No i problem rozwiązany. Padła kostka w stacyjce. Mechanicy orzekli , że stara była niewymieniana od nowości, śruby były pokryte fabrycznym lakierem. Koszt takiej przyjemności 110 zł ( sama kostka 40 zł )

dobranie do stacyjki nie jest żadnym problemem :wink4:czarnyGT koszt ori kostki w ASO do naszych niuniek to ok 80 do max 100 zł

Wiesz ,ja sobie tej ceny nie wymyśliłem tylko tyle zapłaciłem w ASO Skoda za oryginał do B4 1,9 tdi. Zamiennik z InterCarsu za 30 pare zł nie odpalał auta...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...