Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ak przygazowac na postoju


Sucharus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam krótkie być może banalne pytanie. Chcę znaleźć nieszczelności w układzie dolotowym i w tym celu potrzebuje bujnac motorem wyżej niż te 2500tys obr które umożliwia mi auto nie będąc w ruchu. Gdzieś wyczytałem że trzeba wcisnąć sprzeglo i wylaczyc esp, aczkolwiek po naciśnięciu sprzęgła nic się nie dzieje a esp w ogóle nie reaguje nawet po dłuższym przytrzymaniu przycisku i to też chciałbym ustalić czemu nie idzie wylaczyc esp może ktoś będzie tak dobry i podpowie co zrobić aby móc swobodnie przygazowac tym autem. Dodam że łączę się vcds i co do tego esp to nie ma żadnych błędów a system działa napewno. Jeśli coś będzie trzeba zakodowac czy adaptowac to nie będzie problemu tylko co. Z grupą vw mam świeże doświadczenia ogólnie zajmuje się maszynami typu caterpillar, komat'su, JCB itp. Ale niestety żonie gdzieś doładowanie ucieka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak po polsku byłoby jaśniej.Stojąc na postoju dodaj gazu do 2500 albo 3000 obr.. W czym problem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połóż pustaka na pedale gazu :grin:

Tak na poważnie to najlepiej dolot sprawdzać ciśnieniowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki w tym problem ze motor na tych obrotach nie uzyskuje praktycznie doładowania z manometrem w ręku jest tylko 0.2bara i nie można zlokalizować nieszczelności dopiero jadąc słychać że gdzieś ucieka i odrazu wali usterka o niskim doladowaniu stąd moje pytanie i myślę że po polsku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedal w podłodze i max 2500 panowie proste pytanie da się w jakiś sposób zrobić żeby tym autem można było swobodnie przygazowac na postoju do np. Do 4tys obr/min czy nie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przygazuję moim na postoju do końca a do ilu możesz ty? Rozumiem że tylko do 2500?Miałem dziurę w wężu ale mogłem dodawać spokojnie gazu, dusił się tylko przy jeździe na obciążeniu. Rozumiem że w czasie jazdy osiągasz większe obroty a co za tym idzie słyszysz nieszczelność? 

Edytowane przez aprox99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie audi b8 jak i cały koncern diesla vw ma jakieś zabezpieczenie że na postoju mu nie przygazujesz pedal w podłodze i masz max 2500jak tylko się wprowadzi go w ruch to masz pełen zakres obrotow tak to wygląda myślałem że to jasne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem wyłączać esp hamulec ręczny zaciągnięty czy spuszczony bez różnicy jak stoii wezej jak 2500nie pójdzie kola w ruchu przygazowka bez problemu pytałem o esp ponieważ chciałem go podnieść wylaczyc esp i na biegu spróbować ale nie idzie wylaczyc esp do druga sprawa dlatego moje zapytanie czy ktoś wie jak go bujnac bo na sieci nic nie ma 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niemieckim forum piszą że jest blokada przy zimnym silniku i u niektórych ale nie wszystkich można tę blokadę obejść poprzez wyłączenie esp. Ja tak nie mam. Proponuję wył aczenie esp w czasie jazdy i potem na postoju próba przegazowania. Jest to na tyle dziwne że przy badaniu TÜV jak są jakieś problemy to robią standardowy test spalin i wtedy kręci do 5 tys. obrotów

Edytowane przez aprox99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Esp wciskalem trzymałem długo podczas jazdy na postoju nic się nie wyświetla myślałem że switch siedzi jak dołączyłem wtyczkę pojawiła się awaria od esp z tym co jedynie wyczytałem. Ze trzeba adaptacje zrobić ale co i gdzie to już nie wiem a czy silnik zimny czy ciepły bez różnicy nie pójdzie wyżej jak te 2500 nie chcem rwac całego dolotu 

Edytowane przez Sucharus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, aprox99 napisał:

Na niemieckim forum piszą że jest blokada przy zimnym silniku i u niektórych ale nie wszystkich można tę blokadę obejść poprzez wyłączenie esp. Ja tak nie mam. Proponuję wył aczenie esp w czasie jazdy i potem na postoju próba przegazowania. Jest to na tyle dziwne że przy badaniu TÜV jak są jakieś problemy to robią standardowy test spalin i wtedy kręci do 5 tys. obrotów

Dokładnie z tymi obrotami się spotkałem już i w Passatach czy skodach ale tam nie było większego problemu wystarczyło zwolnić ręczny aby samochód się przemiesci i już można było gazowa a tu lipa nie zaglebialem się w to wcześniej ale teraz mi przyszło głupie to i chore

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna możliwość, może śmieszna. Podnieś jedno koło i na 1 daj gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, aprox99 napisał:

Jest jeszcze jedna możliwość, może śmieszna. Podnieś jedno koło i na 1 daj gazu

Metoda dobra jak pisałem wyżej chciałem podnieść oba kola ale do tego potrzebuje wylaczyc esp które nie reaguje na wyłączenie, a z włączonym esp tego zabiegu nie zrobisz. Normalnie patologia to jest tak bezsensowne ze aż głupie. W sumie ludzilem się że jest jakiś kombinacja żeby pozbyć się tej blokady zostaje jeszcze vcds tyle że w tym trzeba wiedzieć co się robi bo wtedy dopiero może się narobic;) ogólnie ogarniam naprawdę skaplikowane rzeczy hydraulika siłowa, hydrostaty inne napędy, motory naprawdę nieraz wagi rzędu 2T i w sumie nigdy nie miałem takiego głupiego problemu jak ten;) zostaje mi wsadzić kogoś po maskę chyba i jechać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...