Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ostatnio na autostradzie podczas jazdy w ulewnym deszczu nagle zapaliła się kontrolka ladowania akumulatora. Zjechalem na parking i chciałem dzwonić na assistance. Wyłączyłem i ponownie odpaliłem auto. Kontrolka odrazu zgasla. Otworzyłem maske i minusowy biegun akumulatora stał w wodzie. Pozatym ok. Wytarlem akumulator do sucha i przejechałem ponad 900 km do Holandii godzina w korku i żadnych objawów. Na drugi dzień też odpalił bez objawów. Dodam że zaraz po zapaleniu kontrolki zgaszeniu auta i odpaleniu zapalił sie komunikat o przepalonej żarowce oświetlenia tablicy ale to nie ma związku!!? Co to mogło być?? Zalalo gdzieś kable?? Alternator czy wina tej wody na akumulatorze?? 

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem jaki masz obecnie przebieg i ile czasu minęło od regeneracji alternatora (a może jest "dziewiczy"), ale może to być właśnie objaw "kończącego" się alternatora. Tzn. mogły wytrzeć się szczotki i pierścienie ślizgowe na wirniku. Przytarta szczotka mogła się przywiesić a jak znów odpaliłeś to wróciła na miejsce. Może dość ma już regulator.

Jeżeli usterka znów się pojawi albo kontrolka ładowania będzie się w czasie jazdy zapalała w losowych momentach a jednocześnie przebieg alternatora jest już duży, to czym prędzej umów się na regenerację alternatora. Sam zabieg (bez demontażu) w Łodzi około 250 PLN. Naprawa jest typowa i prosta ale lepiej szukać wyspecjalizowanego warsztatu. Powinni wymienić regulator napięcia (w nim siedzą szczotki), pierścienie ślizgowe i łożyska. Jak będę mili to wyszkiełkują obudowe.

Moje auto od pierwszych objawów do zgonu alternatora przejechało około 5kkm. A sam alternator padł przy przebiegu około 170 kkm (a sądząc po przeciętnej kręcenia liczników to pewnie przy 270kkm ;).

Żonce zawsze nie pasowało żeby odstawić wóz na jeden dzień i potem skończyła podróż do domu w polu przy -10 na termometrze ;) A za każdym razem palił "od strzała".

Sama woda na zacisku minusowym nic złego nie zrobi.

Poniżej masz fotki jak u mnie wyglądały rzeczone szczotki i pierścienie.

IMG_20190114_202948.jpg

IMG_20190114_203120.jpg

Edytowane przez maciej_m
Opublikowano

Dziś wymieniłem alternator na nowy BOSH stary był Valeo plus rolka kierunkowa napinacza i pasek. Przed wymiana mierzyłem napięcie na klemach akumulatora... Było 14 V po załączeniu długich świateł po ogrzewania szyby plus nawiew spadło do 13.3 V Na nowym altku pokazuje to samo. Gdzieś wyczytałem że ładowanie zawsze powinno być powyżej 14.2 V. Ale kolega mówił że w nowszych autach regulator sam dostosowuje napięcie w zależności od naładowania akumulatora poboru itp. Czy to prawda?? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...