domlo12 Opublikowano 21 Stycznia 2020 Opublikowano 21 Stycznia 2020 (edytowane) Dzień dobry, Zaledwie tydzień temu kupiłem samochód, zauważyłem że gdy odpuszczę nogę z gazu na niskich obrotach autem potrafi szarpnąć tak jakbym za szybko sprzęgło odpuścił przy ruszaniu. W internecie znalazłem informację że mogą to być pompowtryski, oraz że można je przeczyścić preparatem. Jest kilka filmów jak to zrobić jednak mi nasuwa się pytanie czy nie zabrudzi mi to filtra paliwa który wymieniałem 2 dni temu oraz w jaki sposób to dokładnie ma działać i jak to podłączyć w moim aucie. Producent zaleca wlanie preparatu do baku jednak wyczytałem że nic to nie daje i lepiej podłączyć to pod filtr. Jestem kompletnym laikiem i chcę się upewnić 2 razy zanim otworzę maskę. Audi A4 B7 2.0 TDI BRE Edytowane 21 Stycznia 2020 przez domlo12
Marcin Kaszyński Opublikowano 21 Stycznia 2020 Opublikowano 21 Stycznia 2020 Witam, Kolego robi się tak oczywiście omijając filtr paliwa. Jest to raczej droga zabawa i na pewno wyciągnięcie wtrysków sprawdzenie na stole i czyszczenie ultradźwiękami będzie najskuteczniejsze
domlo12 Opublikowano 21 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2020 (edytowane) 2 godziny temu, Marcin Kaszyński napisał: Witam, Kolego robi się tak oczywiście omijając filtr paliwa. Jest to raczej droga zabawa i na pewno wyciągnięcie wtrysków sprawdzenie na stole i czyszczenie ultradźwiękami będzie najskuteczniejsze Droga zabawa ? Tutaj jest to ukazane bardzo tanim sposobem : https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DbpWMjazCEs4&ved=2ahUKEwjE-9b8gJXnAhWmtIsKHYFZDGUQwqsBMAN6BAgIEBM&usg=AOvVaw06QBhVKjrhUZ_23AVO9snk tutaj znalazłem dokładny opis tej procedury : Czyszczenie pompowtryskiwaczy preparatem Liqui Moly - Poradniki i instrukcje - Passat Forum FORUM.VW-PASSAT.PL W odpowiedzi na liczne prośby oraz zapytania na... Sęk w tym że tak jak napisałem jestem totalnym laikiem i nadal nie wiem co jak gdzie odłączyć i podłączyć, wiem gdzie jest filtr paliwa ale co dalej Edytowane 21 Stycznia 2020 przez domlo12
lewiatan1989 Opublikowano 21 Stycznia 2020 Opublikowano 21 Stycznia 2020 Dobra zacznijmy od logów... Grupy 13, 18, 23 zlogowane dwukrotnie na zimnym silniku podczas odpalania i na rozgrzanym silniku do temperatury roboczej. Można się pokusić o inny komplet logów dla bardziej kompleksowego podejścia (dynamiczne + statyczne) Jeżeli chodzi o preparaty to one może i są dobre ale zapobiegawczo, raczej nie rozwiążą problemów jeżeli już wystąpią. Czyszczenie ultradźwiękami pomaga ale w niewielkim stopniu. W przypadku zdychających pompek to już tylko ich regeneracja... Lub wymiana. Ale nie dzielmy skóry na niedźwiedziu. Najpierw logi, bo równie dobrze może być problem z konektorami samych pomek gdzie wystarczy je dogiąć po zdjęciu czapki lub coś zupełnie innego niezwiązane z pompkami.
domlo12 Opublikowano 22 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2020 Tak jak pisałem wcześniej dla mnie to czarna magia no ale okej, czyli muszę zacząć od kupienia kabla vag i ogarnięcia tego programu. Po wpisie wyżej rozumiem, że na pewno to szarpanie czasami podczas jazdy oznacza coś z pompowtryskami ?
lewiatan1989 Opublikowano 22 Stycznia 2020 Opublikowano 22 Stycznia 2020 2 godziny temu, domlo12 napisał: Tak jak pisałem wcześniej dla mnie to czarna magia no ale okej, czyli muszę zacząć od kupienia kabla vag i ogarnięcia tego programu. Po wpisie wyżej rozumiem, że na pewno to szarpanie czasami podczas jazdy oznacza coś z pompowtryskami ? No właśnie nie koniecznie jednak aby cokolwiek powiedzieć o pompkach czy kondycji turbo i innych elementów to bez kabla i logów ani rusz. Swoją drogą nie podłączałeś go do kompa przy zakupie? Nie sprawdzałeś parametrów? A wiesz coś czy poprzedni właściciel rozwiązał problem pompy olejowej? Te silniki miały dość istotną wadę i raczej nie było to pytanie czy ona wystąpi tylko kiedy. Pozdrawiam, Darek
domlo12 Opublikowano 22 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2020 (edytowane) 2 godziny temu, lewiatan1989 napisał: No właśnie nie koniecznie jednak aby cokolwiek powiedzieć o pompkach czy kondycji turbo i innych elementów to bez kabla i logów ani rusz. Swoją drogą nie podłączałeś go do kompa przy zakupie? Nie sprawdzałeś parametrów? A wiesz coś czy poprzedni właściciel rozwiązał problem pompy olejowej? Te silniki miały dość istotną wadę i raczej nie było to pytanie czy ona wystąpi tylko kiedy. Pozdrawiam, Darek Byliśmy u elektryka jednak na kompie wyskoczył tylko błąd podgrzewania foteli o czym wiedziałem. Z usterek to wiem że szaleje elektryka bo nie działa światło długie, kierunek oraz led od strony kierowcy. Z pompą to wiem że poprzedni właściciel wymienił ją na tą od 1.9 tdi ale musiałem uwierzyć na słowo bo nie wiem jak to sprawdzić. Na dniach zaopatrzę się w kabel vag i będę prosił o dalsze instrukcję Swoją drogą może ktoś polecić kabel vag niedrogi i z polskim programem ? Edytowane 22 Stycznia 2020 przez domlo12
lewiatan1989 Opublikowano 22 Stycznia 2020 Opublikowano 22 Stycznia 2020 22 minuty temu, domlo12 napisał: Byliśmy u elektryka jednak na kompie wyskoczył tylko błąd podgrzewania foteli o czym wiedziałem. Z usterek to wiem że szaleje elektryka bo nie działa światło długie, kierunek oraz led od strony kierowcy. Z pompą to wiem że poprzedni właściciel wymienił ją na tą od 1.9 tdi ale musiałem uwierzyć na słowo bo nie wiem jak to sprawdzić. Na dniach zaopatrzę się w kabel vag i będę prosił o dalsze instrukcję Swoją drogą może ktoś polecić kabel vag niedrogi i z polskim programem ? Co do kabli to tyle opinii ilu użytkowników. Możesz poszukać na aliexpress kabla (klona) na układzie atmega z vcds'em albo szukać czegoś z legalnego źródła. Do B7 już kabel hex+can - zwykły kkl może mieć problemy.
domlo12 Opublikowano 22 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2020 Nie chcę kupować interfejsu za tysiące ( bo po tyle chodzą te hex can). Chcę raczej coś taniego co użyje zaledwie parę razy bez konieczności jeżdżenia po mechanikach. Wiem że poniższy interfejs jest niby do aut do 2004r. ale zastanawiam się czy to mogło by spełnić swoją rolę ? NAJLEPSZY interfejs USB VAG KKL we wtyku OBD2 PL 7200310087 - Allegro.pl ALLEGRO.PL Kup teraz na Allegro.pl za 54 zł - NAJLEPSZY interfejs USB VAG KKL we wtyku OBD2 PL (7200310087). Allegro.pl - Radość zakupów i...
Bambr97 Opublikowano 25 Stycznia 2020 Opublikowano 25 Stycznia 2020 Ten kabel połączy się z silnikiem, do zrobienia najprostszych logów da radę. Nie sprawdzisz nim np filtra dpf itd.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się