h-piotr Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 Witam Po podłączeniu VAG'a wyskakuje błąd 00542 Czujnik uniesienia igły – G80 (czytałem że wymiana wtyrku mnie czeka) prawda?? Problem z autem: mułowaty, zresztą nie mogłem go wkręcić na wieksze obroty niż 3800 zresztą widać to w logach. Logi statyczne Grupa Normalna Grupa 000 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fb81c6c9c6b75028.html Grupa 001 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/897527298775302c.html Grupa 003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c511182e4fd89bc8.html Grupa 004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b14686b940dcdca4.html Grupa 007 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fa1395e46eba11a6.html Grupa 013 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/855ee395844eb84d.html Grupa 014 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/28eca7723400c310.html Grupa 018 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a096f4a37a2e1f30.html Grupa basic settings Grupa 003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/29f967bb34bf8803.html Grupa 004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d7f7d7df366b49d1.html Grupa 011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e93cbbb46a4d78f.html Logi Dynamiczne Grupa 000 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2fcedff1c94f25d9.html Grupa 001 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/935274b55d318b3c.html Grupa 003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/12eb5d4bde0db3c6.html Grupa 004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/251c57ee11d42641.html Grupa 008 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ac1e9363c25c0cc2.html Grupa 010 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2eeda0d5cf03b0af.html Grupa 011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3ddc67ba2e7c3d1d.html Z góry dziękuje za pomoc
przemik Opublikowano 23 Marca 2009 Opublikowano 23 Marca 2009 Uszkodzony wtrysk sterujacy... widac to w logach i wskazuje na to bład... ale wczesniej sprawdz czy z kabelkologią jest OK....
przemik Opublikowano 23 Marca 2009 Opublikowano 23 Marca 2009 I tak od tego musi zacząc... auto jezdzi na mapie awaryjnej. Po wymianie wtrysku proponuje powtorzyc logi Pozdrawiam
h-piotr Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Opublikowano 23 Marca 2009 a w których logach to widać, że jest padnięty wtrysk sterujący? bo prawde mówiąc to pierwszy raz robiłem takie testy i chciałbym wiedzieć coś więcej z góry dziękuje
przemik Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 Padniety WS widac we wszystkich logach 004... wymienisz, a na pewno poczujesz i zobaczysz roznice( w logach) Pozdrawiam
h-piotr Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Witam Wymieniłem WS i jakoś nie odczuwam zmiany w przyspieszaniu zrobiłem na razie logi statyczne i BS może z nich będzie już coś widać. grupy normalnie 000 http://audi.yoyo.pl/07.04.2009/000S.JPG 001 http://audi.yoyo.pl/07.04.2009/001S.JPG 003 http://audi.yoyo.pl/07.04.2009/003S.JPG 004 http://audi.yoyo.pl/07.04.2009/004S.JPG 007 http://audi.yoyo.pl/07.04.2009/007S.JPG 013 http://audi.yoyo.pl/07.04.2009/013S.JPG 014 http://audi.yoyo.pl/07.04.2009/014S.JPG 018 http://audi.yoyo.pl/07.04.2009/018S.JPG grupy Basic Settings 000 http://audi.yoyo.pl/07.04.2009/000BS.JPG 003 http://audi.yoyo.pl/07.04.2009/003BS.JPG 004 http://audi.yoyo.pl/07.04.2009/004BS.JPG 011 http://audi.yoyo.pl/07.04.2009/011BS.JPG Z góry dziękuje za pomoc
przemik Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 No i teraz jest cool roznice widac golymi okiem. Za wyjatkiem zabrudzonego/albo nie do konca wylaczonego EGR... wszystko OK.
h-piotr Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Witam zrobiłem nowe logi 003 bo znalazłem nie podłączony wężyk 003 statyczne http://audi.yoyo.pl/08.04.2009/003S.JPG 003 BS http://audi.yoyo.pl/08.04.2009/003BS.JPG
Piotruś Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 H-Piotrze . Kąt wtrysku do popraki i wcale nie az tak mało. Aktualnie masz (przeciętnie) +1,2* , byłoby znacznie lepiej gdybyś miał tyle samo lecz po drugiej stronie zera ... . Ponieważ termostat jest w stanie "średnim" i wyraźnie otwiera sie już przy 87*C (tzn. za bardzo się otwiera) - sugeruję przeregulowanie kąta wtrysku do ok. -1,5* (ZGMP, ATDC, nach OT) . Statyczne logowania turbawki wskazują, że za czas jakiś zmienna geometria łopatek odejdzie do krainy wiecznego odpoczynku. Brak prawidłowego podciśnienia w kolektorze ssącym niesie za sobą same straty - najbardziej odczuwalne w dynamice auta. Niemniej - uzdrawianie turbo zacznij od wyczyszczenia (ew. naprawy sterowania) zawora EGR. Potem zaloguj - a dowiemy się więcej o sprężarce ... .
h-piotr Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Dzięki za sugestie Mam pytanie czy ustawienie kąta wtrysku moge zrobić sam??jeśli tak to jak??
Piotruś Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Moim zdaniem nie ma problemu z samodzielną regulacją kąta wtrysku. Materiałów na ten temat jest mnóstwo - zarówno tutaj jak i np. na AKP. Ponieważ Twoja sytuacja jest podobna do innej, którą niedawno omawiałem (próbowałem pomóc), to sugeruję Ci lekturę tego: http://www.a6klub.pl/a6-c5-25-afbbd-550-regkata-wyprzwtrysku-vt8038.htm#80890
h-piotr Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2009 w sumie to nie do końca rozumiem. Kiedy patrze na logi 004S to kolumna 2 jest taka jak kolumna 3 czyli z tego co wyczytałem to kąt zadany jest równy kątowi rzeczywistemu ( no chyba że coś pomyliłem) i z tego wynika że tak powinno być - przynajmniej tak się mi wydaje. Czy przypadkiem jak zmienię ustawienia kąta wtrysku to nie będzie tak że kąt zadany będzie+ a kąt rzeczywisty -??
przemik Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Kąt wtrysku sprawdzamy w 004 BS. Faktycznie u Ciebie jest on po drugiej stronie (BTDC a powinno byc ATDC) - to moje przeoczenie i za to przepraszam Nalezy ustawic kąt wtrysku zgodnie z sugestią Piotra. Po ustawieniu zaprezentuj nam ponownie log 004 stat i 004 BS. Pozdrawiam
h-piotr Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Witam zabrałem się dziś do roboty i same problemy najpierw okazało się że śruba imbusowa jest rozwalona wiec problem z wykręceniem jak już się udało to chciałem wedle zaleceń przekręcić kołem w lewo ale po prostu nie szło a nie chciałem na siłę, żeby paska czasem nie uszkodzić. Proszę o podpowiedz jak to się robi
Piotruś Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Piotr - kąt niby powinieneś przestawiać zakładając klucz na nakrętkę wałka pompy wtryskowej ale moim zdaniem to nie jest zbyt bezpieczne (bez urazy !!!!) dla użytkowników robiących to pierwszy za w życiu (można rozregulować pompę i dopiero zrobi się buba). Ja Ci proponuję popuścić te trzy śrubki imbusowe od koła regulacyjnego i wykręcić je dosyć daleko (ale tak żeby na 100% nie wypadły z gwintów). Potem leciuteńko i z każdej strony spróbuj podważyć koło regulacyjne tak aby choć troszkę odsunęło się od koła na wałku rozrządu. Dzięki temu - chwytając jedną dłonią za koło regulacyjne a drugą dłonią za koło na pompie - musi Ci się udać. Po kilku razach będzie już znacznie łatwiej - nawet na gorącym silniku . Tylko uważaj, żeby nie wykręcać tych imbusów za daleko - tak aby koło regulacyjne nie spadło z "frezu" na kole zębatym i żeby śrubki nie wpadły do osłon rozrządu (ja, z takiego powodu - już kiedyś rozkręcałem wszystko ... ).
h-piotr Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Witam dzięki za dokładny opis jak ustawić kąt wtrysku - dzięki temu udało mi się zrobić. Wstawiam LOGI żebyście mogli ocenić czy tak jest już dobrze. 004S http://www.audi.yoyo.pl/13.04.2009/004S.JPG 004BS http://www.audi.yoyo.pl/13.04.2009/004BS.JPG z góry dziękuje za pomoc P.S. Wszystkim życzę Wesołych Świąt i mokrego dyngusa
h-piotr Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2009 mam takie pytanie bo tak mi się wydaje że mogę mieć problem z wężami którymi tłoczy turbina powietrze na kolektor. Ponieważ zrobiłem test i przegazowałem i węże nie zrobiły się twarde. Czy idzie sprawdzić jakie daje ciśnienie (lub ile powietrza tłoczy) turbina? jeśli idzie to gdzie i jak?? no i jakie są wartości wymagane do prawidłowego działania auta?? Dziękuje
przemik Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Czy idzie sprawdzić jakie daje ciśnienie (lub ile powietrza tłoczy) turbina? jeśli idzie to gdzie i jak?? no i jakie są wartości wymagane do prawidłowego działania auta?? Logi dynamiczne rozwieją Twoje wątpliwosci.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się