Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Turbo dziura do 2000obr.- 3.0tdi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam wrażenie że auto słabo się zbiera z niskich obrotów jest tkz. turbo dziura do ok 2000obr.

Proszę o ocenę i analizę logów dynamicznych , silnik BMK 225PS.Czy wszystko jest w porządku? Silnik pracuje prawidłowo, nie mam z nim żadnych problemów. Jedynie co mnie trochę irytuje to to że odczuwalny moment obrotowy zaczyna się dopiero od ok. 2000-2200 obr/min. Wrażenie jest takie że turbo "późno wstaje" jak dla mnie. Słyszałem opinie że te silniki tak mają? Wcześniej jeździłem A4 1.9tdi PD 115PS i tam moment obrotowy było czuć od samego dołu. Dlatego piszę tego posta.
Proszę o ocenę:

 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum
VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

 

 Dla testów zaślepiłem egr zaślepką przy klapie gaszącej. Moje subiektywne odczucie jest takie że silnik minimalnie lepiej wkręca się z dolnych obrotów(co zresztą potwierdzają logi dynamiczne z gr. 003 i 011. Turbo pompuje więcej w zakresie do 2100 obr ok 100-150mBar-ów (może nie dużo ale to zawsze coś).Jest to nawet logiczne gdyż silnik pracuje na czystym powietrzu bez spalin. Znaczy to też to że EGR u mnie raczej prawidłowo pracuje bez zaślepki.
Logi dynamiczne z zaślepionym EGR-em:

Logi satyczne:

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

I co wy na to?
Czy ja za dużo oczekuję od tego silnika?
 

 

 

 

 

Edytowane przez gozdzik77
Opublikowano

Miałem zapytać od razu o EGR ale doczytałem  że zaślepiony. 

 

Ewidentnie nie jest tak jak ma być. Turbina nie domaga do OK 2,5K RPM

A co do tego że to ma tak być to widac to po zadanym booście do 1,6K RPM. 

Gdybyś kiedyś stroił furę można by to poprowadzić ładniej i płynniej. A jak nie będą chcieli to przyjedź i się zrobi. 

 

Co do turbiny trzeba by sprawdzić czy elektronika dobrze domyka turbinę. Nieszczelność wykluczam bo spadek nie jest tak spory  całym zakresie. 

Opublikowano
8 godzin temu, DarekS4 napisał:

 

Co do turbiny trzeba by sprawdzić czy elektronika dobrze domyka turbinę. Nieszczelność wykluczam bo spadek nie jest tak spory  całym zakresie. 

 

 Poprzedni właściciel wymieniał nastawnik turbo. I tu dopatruje się problemu a mianowicie że sam nastawnik jest źle ustawiony na fasolkach w turbinie, 
że zmienna geometria łopatek mogła by się bardziej otworzyć i dać więcej spalin na wirnik. Ale nie może bo nastawnik ma ograniczony zakres pracy. Zastanawiam się czy aby nie przestawić  tego nastawnika tak żeby zwiększyć zakres roboczy zmiennej geometrii, żeby się więcej otwierała.
Bo z logów z gr. 011 ewidentnie wynika że turbo nie robi ciśnienia do 2500obr i za późno "wstaje", a moim zdanie dlatego tak się dzieje że zmienna geometria za mało się otwiera. Taka jest moja teoria.

 

Zastanawiam się jeszcze czy jest możliwość żeby katalizator się przytkał sadzą ze spalin i ograniczał przepływ? Czy można to wykluczyć? Szczerze mówiąc to nie słyszałem żeby komuś katalizator się zapchał  co innego DPF ale ja go nie posiadam taka wersja. Bo gdyby tak było z tym katem objawy moje by występowały?
 

Opublikowano

A ja dużo zapchanych katalizatorów prułem. 

Zrzuć wydech i zrób log zobaczysz. 

Co do wstawania turbo to wstaje dobrze ale z deficytem tak jak napisałem wyżej. Ale tak jak zauważyłeś może się nie domykać. Możesz przeregulowac i zobaczysz. 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, DarekS4 napisał:

A ja dużo zapchanych katalizatorów prułem. 

Zrzuć wydech i zrób log zobaczysz. 

Jeżeli odkręce(popuszczę tak żeby był luz) rurę przy turbinie i zrobie logi i okaże się ze turbo wstaje dobrze (po zadanej mapie) to może być oznaka zapchanego katalizatora?

 

Muszę sprawdzić tak jak pisałem ten nastawnik czy w maksymalnym wychyleniu dochodzi do śruby zderzaka(ogranicznika).

Edytowane przez gozdzik77
Opublikowano

Raczej nie. 

Opublikowano
W dniu 27.01.2020 o 21:12, gozdzik77 napisał:

 Poprzedni właściciel wymieniał nastawnik turbo. I tu dopatruje się problemu a mianowicie że sam nastawnik jest źle ustawiony na fasolkach w turbinie, 
że zmienna geometria łopatek mogła by się bardziej otworzyć i dać więcej spalin na wirnik. Ale nie może bo nastawnik ma ograniczony zakres pracy. Zastanawiam się czy aby nie przestawić  tego nastawnika tak żeby zwiększyć zakres roboczy zmiennej geometrii, żeby się więcej otwierała.

 

nastawnik nie ma regulacji, KKK ma tylko śrubę stopu

 

W dniu 28.01.2020 o 10:31, gozdzik77 napisał:

Muszę sprawdzić tak jak pisałem ten nastawnik czy w maksymalnym wychyleniu dochodzi do śruby zderzaka(ogranicznika).

zacznij od adaptacji, robi się ja w 2 miejscach, w między czasie możesz zobaczyć czy nastawnik pracuje poprawnie.

 

i wylecz się z głupich pomysłów.

 

W dniu 28.01.2020 o 08:43, DarekS4 napisał:

A ja dużo zapchanych katalizatorów prułem. 

 

teraz je będziesz wkładał

Opublikowano (edytowane)
48 minut temu, marcin4x4 napisał:

teraz je będziesz wkładał

 

Przy diagnozie Panie kolego a nie na stałe. Pozatym swoją drogą miałem może dwóch klientów ktzórzy zdecydowali się na wymianę np. Filtra DPF. Dla reszty koszt był zabujczy a auto jeździć musiało. 

Nikt nikomu napewno nie narzuca omijania systemu. 

 

 

 

 

 

Edytowane przez DarekS4
Opublikowano
48 minut temu, marcin4x4 napisał:

zacznij od adaptacji, robi się ja w 2 miejscach, w między czasie możesz zobaczyć czy nastawnik pracuje poprawnie.

 

gdyby adaptacja miała pomóc to nastawnik nie pracowałby w zakresie więc sadze że miałby błędy. 

 

 

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, marcin4x4 napisał:

 

 

zacznij od adaptacji, robi się ja w 2 miejscach, w między czasie możesz zobaczyć czy nastawnik pracuje poprawnie.

 

 

Ja robiłem adaptacje w BS 033. Gdzie jest to drugie miejsce i czy zrobi się to VCDS-em? 

Wydawało mi się że jest regulacja na fasolkach w  turbinie KKK ale może się myliłem (to regulacja będzie w turbinie Gareta?)

Edytowane przez gozdzik77
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, gozdzik77 napisał:

Ja robiłem adaptacje w BS 033. Gdzie jest to drugie miejsce i czy zrobi się to VCDS-em? 

tak zrobisz VCDS'em, nie pamiętam, robiłem to kilka lat temu.

 

Godzinę temu, gozdzik77 napisał:

Wydawało mi się że jest regulacja na fasolkach w  turbinie KKK ale może się myliłem (to regulacja będzie w turbinie Gareta?)

nie będzie

turbiny mają odwrotne sterownie, dwa różne nastawniki, różne wiązki i różne efekty (KKK lepszy max, GTB lepszy dół)

 

W dniu 27.01.2020 o 12:13, gozdzik77 napisał:

I co wy na to?

najpierw masz under potem masz over -> vtg (sorry dopiero zobaczyłem logi)

 

wyczyść wszystko, poskładaj i zrób logi.

 

 

 

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, marcin4x4 napisał:

 

wyczyść wszystko, poskładaj i zrób logi.

 

Chodzi głównie o wyczyszczenie  zmiennej geometrii?

Marcin4x4 zobacz ten filmik . Dlatego myślałem że jest regulacja.

 

Edytowane przez gozdzik77
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, gozdzik77 napisał:

Chodzi głównie o wyczyszczenie  zmiennej geometrii?

tak

Godzinę temu, gozdzik77 napisał:

Marcin4x4 zobacz ten filmik . Dlatego myślałem że jest regulacja.

nie dotykaj bo popsujesz i dopiero będzie problem.  Control duty cycle wygląda ok więc podstaw nie widzę.

 

Nastawnik nie pracuje 0-100%  , ma swój określony zakres dlatego mimo że taki sam nastawnik a różne turbosprężarki to nie znaczy praca będzie prawidłowa. Są do tego programatory, które pozwalają sklonować lub skorygować ustawienia

 

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, marcin4x4 napisał:

nie dotykaj bo popsujesz i dopiero będzie problem.  Control duty cycle wygląda ok więc podstaw nie widzę.

Ok.

1.Czy może być taka sytuacja że turbina po stronie gorącej będzie zawalona nagarem i będzie on miał wpływ na "wstawanie turbiny z dołu" pomimo że dźwignia zmiennej geometrii pracuje, nastawnik pracuje i nie są generowane błędy?

2.Czemu jest tak że Control duty cycle z gr.11 (pierwszy log w tym wątku na początku)  w niskim zakresie obr. tak do 2000 nie jest cały czas na ok.80% tylko spada do ok 55%(zmniejsza doładowanie) pomimo że jeszcze turbina nie napompowała ciśnienia zadanego, czy jest to wina fabrycznego oprogramowania w ecu?

Edytowane przez gozdzik77
Opublikowano
9 godzin temu, gozdzik77 napisał:

2.Czemu jest tak że Control duty cycle z gr.11 (pierwszy log w tym wątku na początku)  w niskim zakresie obr. tak do 2000 nie jest cały czas na ok.80% tylko spada do ok 55%(zmniejsza doładowanie) pomimo że jeszcze turbina nie napompowała ciśnienia zadanego, czy jest to wina fabrycznego oprogramowania w ecu?

wszystkim zarządza PID i zależnie od wersji działa różnie, pozycja jest wyliczona i odpowiednia do osiągnięcia zadanych parametrów, w innej sytuacji może dojść do przeładowania. On nie zmniejsza doładowania tylko zmienia przepływ spalin.

9 godzin temu, gozdzik77 napisał:

1.Czy może być taka sytuacja że turbina po stronie gorącej będzie zawalona nagarem i będzie on miał wpływ na "wstawanie turbiny z dołu" pomimo że dźwignia zmiennej geometrii pracuje, nastawnik pracuje i nie są generowane błędy?

błąd będzie dopiero przy blokowaniu sztangi.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...