gozdzik77 Opublikowano 27 Stycznia 2020 Opublikowano 27 Stycznia 2020 (edytowane) Mam wrażenie że auto słabo się zbiera z niskich obrotów jest tkz. turbo dziura do ok 2000obr. Proszę o ocenę i analizę logów dynamicznych , silnik BMK 225PS.Czy wszystko jest w porządku? Silnik pracuje prawidłowo, nie mam z nim żadnych problemów. Jedynie co mnie trochę irytuje to to że odczuwalny moment obrotowy zaczyna się dopiero od ok. 2000-2200 obr/min. Wrażenie jest takie że turbo "późno wstaje" jak dla mnie. Słyszałem opinie że te silniki tak mają? Wcześniej jeździłem A4 1.9tdi PD 115PS i tam moment obrotowy było czuć od samego dołu. Dlatego piszę tego posta. Proszę o ocenę: Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Dla testów zaślepiłem egr zaślepką przy klapie gaszącej. Moje subiektywne odczucie jest takie że silnik minimalnie lepiej wkręca się z dolnych obrotów(co zresztą potwierdzają logi dynamiczne z gr. 003 i 011. Turbo pompuje więcej w zakresie do 2100 obr ok 100-150mBar-ów (może nie dużo ale to zawsze coś).Jest to nawet logiczne gdyż silnik pracuje na czystym powietrzu bez spalin. Znaczy to też to że EGR u mnie raczej prawidłowo pracuje bez zaślepki. Logi dynamiczne z zaślepionym EGR-em: Logi satyczne: Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum I co wy na to? Czy ja za dużo oczekuję od tego silnika? Edytowane 27 Stycznia 2020 przez gozdzik77
DarekS4 Opublikowano 27 Stycznia 2020 Opublikowano 27 Stycznia 2020 Miałem zapytać od razu o EGR ale doczytałem że zaślepiony. Ewidentnie nie jest tak jak ma być. Turbina nie domaga do OK 2,5K RPM A co do tego że to ma tak być to widac to po zadanym booście do 1,6K RPM. Gdybyś kiedyś stroił furę można by to poprowadzić ładniej i płynniej. A jak nie będą chcieli to przyjedź i się zrobi. Co do turbiny trzeba by sprawdzić czy elektronika dobrze domyka turbinę. Nieszczelność wykluczam bo spadek nie jest tak spory całym zakresie.
gozdzik77 Opublikowano 27 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2020 8 godzin temu, DarekS4 napisał: Co do turbiny trzeba by sprawdzić czy elektronika dobrze domyka turbinę. Nieszczelność wykluczam bo spadek nie jest tak spory całym zakresie. Poprzedni właściciel wymieniał nastawnik turbo. I tu dopatruje się problemu a mianowicie że sam nastawnik jest źle ustawiony na fasolkach w turbinie, że zmienna geometria łopatek mogła by się bardziej otworzyć i dać więcej spalin na wirnik. Ale nie może bo nastawnik ma ograniczony zakres pracy. Zastanawiam się czy aby nie przestawić tego nastawnika tak żeby zwiększyć zakres roboczy zmiennej geometrii, żeby się więcej otwierała. Bo z logów z gr. 011 ewidentnie wynika że turbo nie robi ciśnienia do 2500obr i za późno "wstaje", a moim zdanie dlatego tak się dzieje że zmienna geometria za mało się otwiera. Taka jest moja teoria. Zastanawiam się jeszcze czy jest możliwość żeby katalizator się przytkał sadzą ze spalin i ograniczał przepływ? Czy można to wykluczyć? Szczerze mówiąc to nie słyszałem żeby komuś katalizator się zapchał co innego DPF ale ja go nie posiadam taka wersja. Bo gdyby tak było z tym katem objawy moje by występowały?
DarekS4 Opublikowano 28 Stycznia 2020 Opublikowano 28 Stycznia 2020 A ja dużo zapchanych katalizatorów prułem. Zrzuć wydech i zrób log zobaczysz. Co do wstawania turbo to wstaje dobrze ale z deficytem tak jak napisałem wyżej. Ale tak jak zauważyłeś może się nie domykać. Możesz przeregulowac i zobaczysz.
gozdzik77 Opublikowano 28 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2020 (edytowane) 1 godzinę temu, DarekS4 napisał: A ja dużo zapchanych katalizatorów prułem. Zrzuć wydech i zrób log zobaczysz. Jeżeli odkręce(popuszczę tak żeby był luz) rurę przy turbinie i zrobie logi i okaże się ze turbo wstaje dobrze (po zadanej mapie) to może być oznaka zapchanego katalizatora? Muszę sprawdzić tak jak pisałem ten nastawnik czy w maksymalnym wychyleniu dochodzi do śruby zderzaka(ogranicznika). Edytowane 28 Stycznia 2020 przez gozdzik77
marcin4x4 Opublikowano 29 Stycznia 2020 Opublikowano 29 Stycznia 2020 W dniu 27.01.2020 o 21:12, gozdzik77 napisał: Poprzedni właściciel wymieniał nastawnik turbo. I tu dopatruje się problemu a mianowicie że sam nastawnik jest źle ustawiony na fasolkach w turbinie, że zmienna geometria łopatek mogła by się bardziej otworzyć i dać więcej spalin na wirnik. Ale nie może bo nastawnik ma ograniczony zakres pracy. Zastanawiam się czy aby nie przestawić tego nastawnika tak żeby zwiększyć zakres roboczy zmiennej geometrii, żeby się więcej otwierała. nastawnik nie ma regulacji, KKK ma tylko śrubę stopu W dniu 28.01.2020 o 10:31, gozdzik77 napisał: Muszę sprawdzić tak jak pisałem ten nastawnik czy w maksymalnym wychyleniu dochodzi do śruby zderzaka(ogranicznika). zacznij od adaptacji, robi się ja w 2 miejscach, w między czasie możesz zobaczyć czy nastawnik pracuje poprawnie. i wylecz się z głupich pomysłów. W dniu 28.01.2020 o 08:43, DarekS4 napisał: A ja dużo zapchanych katalizatorów prułem. teraz je będziesz wkładał
DarekS4 Opublikowano 29 Stycznia 2020 Opublikowano 29 Stycznia 2020 (edytowane) 48 minut temu, marcin4x4 napisał: teraz je będziesz wkładał Przy diagnozie Panie kolego a nie na stałe. Pozatym swoją drogą miałem może dwóch klientów ktzórzy zdecydowali się na wymianę np. Filtra DPF. Dla reszty koszt był zabujczy a auto jeździć musiało. Nikt nikomu napewno nie narzuca omijania systemu. Edytowane 29 Stycznia 2020 przez DarekS4
DarekS4 Opublikowano 29 Stycznia 2020 Opublikowano 29 Stycznia 2020 48 minut temu, marcin4x4 napisał: zacznij od adaptacji, robi się ja w 2 miejscach, w między czasie możesz zobaczyć czy nastawnik pracuje poprawnie. gdyby adaptacja miała pomóc to nastawnik nie pracowałby w zakresie więc sadze że miałby błędy.
gozdzik77 Opublikowano 29 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2020 (edytowane) 9 godzin temu, marcin4x4 napisał: zacznij od adaptacji, robi się ja w 2 miejscach, w między czasie możesz zobaczyć czy nastawnik pracuje poprawnie. Ja robiłem adaptacje w BS 033. Gdzie jest to drugie miejsce i czy zrobi się to VCDS-em? Wydawało mi się że jest regulacja na fasolkach w turbinie KKK ale może się myliłem (to regulacja będzie w turbinie Gareta?) Edytowane 29 Stycznia 2020 przez gozdzik77
marcin4x4 Opublikowano 29 Stycznia 2020 Opublikowano 29 Stycznia 2020 (edytowane) Godzinę temu, gozdzik77 napisał: Ja robiłem adaptacje w BS 033. Gdzie jest to drugie miejsce i czy zrobi się to VCDS-em? tak zrobisz VCDS'em, nie pamiętam, robiłem to kilka lat temu. Godzinę temu, gozdzik77 napisał: Wydawało mi się że jest regulacja na fasolkach w turbinie KKK ale może się myliłem (to regulacja będzie w turbinie Gareta?) nie będzie turbiny mają odwrotne sterownie, dwa różne nastawniki, różne wiązki i różne efekty (KKK lepszy max, GTB lepszy dół) W dniu 27.01.2020 o 12:13, gozdzik77 napisał: I co wy na to? najpierw masz under potem masz over -> vtg (sorry dopiero zobaczyłem logi) wyczyść wszystko, poskładaj i zrób logi. Edytowane 29 Stycznia 2020 przez marcin4x4
gozdzik77 Opublikowano 29 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2020 (edytowane) Godzinę temu, marcin4x4 napisał: wyczyść wszystko, poskładaj i zrób logi. Chodzi głównie o wyczyszczenie zmiennej geometrii? Marcin4x4 zobacz ten filmik . Dlatego myślałem że jest regulacja. Edytowane 29 Stycznia 2020 przez gozdzik77
marcin4x4 Opublikowano 29 Stycznia 2020 Opublikowano 29 Stycznia 2020 (edytowane) Godzinę temu, gozdzik77 napisał: Chodzi głównie o wyczyszczenie zmiennej geometrii? tak Godzinę temu, gozdzik77 napisał: Marcin4x4 zobacz ten filmik . Dlatego myślałem że jest regulacja. nie dotykaj bo popsujesz i dopiero będzie problem. Control duty cycle wygląda ok więc podstaw nie widzę. Nastawnik nie pracuje 0-100% , ma swój określony zakres dlatego mimo że taki sam nastawnik a różne turbosprężarki to nie znaczy praca będzie prawidłowa. Są do tego programatory, które pozwalają sklonować lub skorygować ustawienia Edytowane 29 Stycznia 2020 przez marcin4x4
gozdzik77 Opublikowano 30 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2020 (edytowane) 11 godzin temu, marcin4x4 napisał: nie dotykaj bo popsujesz i dopiero będzie problem. Control duty cycle wygląda ok więc podstaw nie widzę. Ok. 1.Czy może być taka sytuacja że turbina po stronie gorącej będzie zawalona nagarem i będzie on miał wpływ na "wstawanie turbiny z dołu" pomimo że dźwignia zmiennej geometrii pracuje, nastawnik pracuje i nie są generowane błędy? 2.Czemu jest tak że Control duty cycle z gr.11 (pierwszy log w tym wątku na początku) w niskim zakresie obr. tak do 2000 nie jest cały czas na ok.80% tylko spada do ok 55%(zmniejsza doładowanie) pomimo że jeszcze turbina nie napompowała ciśnienia zadanego, czy jest to wina fabrycznego oprogramowania w ecu? Edytowane 30 Stycznia 2020 przez gozdzik77
marcin4x4 Opublikowano 30 Stycznia 2020 Opublikowano 30 Stycznia 2020 9 godzin temu, gozdzik77 napisał: 2.Czemu jest tak że Control duty cycle z gr.11 (pierwszy log w tym wątku na początku) w niskim zakresie obr. tak do 2000 nie jest cały czas na ok.80% tylko spada do ok 55%(zmniejsza doładowanie) pomimo że jeszcze turbina nie napompowała ciśnienia zadanego, czy jest to wina fabrycznego oprogramowania w ecu? wszystkim zarządza PID i zależnie od wersji działa różnie, pozycja jest wyliczona i odpowiednia do osiągnięcia zadanych parametrów, w innej sytuacji może dojść do przeładowania. On nie zmniejsza doładowania tylko zmienia przepływ spalin. 9 godzin temu, gozdzik77 napisał: 1.Czy może być taka sytuacja że turbina po stronie gorącej będzie zawalona nagarem i będzie on miał wpływ na "wstawanie turbiny z dołu" pomimo że dźwignia zmiennej geometrii pracuje, nastawnik pracuje i nie są generowane błędy? błąd będzie dopiero przy blokowaniu sztangi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się