Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Porysowane szyby boczne.


zagul

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

mam niestety porysowane boczne szyby,  gdzieś czytałem o możliwości polerki, ale jak to wygląda w praktyce? Druga sprawa to jak zapobiec dalszemu rysowaniu? Czyściłem na myjce tą uszczelkę "zbierak" delikatnie też wygrzebałem z niej brud, ale nadal gdy opuszczam/podnoszę szybę słyszę tarcie/skrobanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ich nie wyczyścisz. Przerabiałem u siebie. Jedyny sposób, aby to dobrze ogarnąć, to ściągnąć tapicerkę drzwi, odkręcić lusterko zewnętrzne i ściągnąć tą listę, co jest na drzwiach od zewnątrz w górnej części i której jeden koniec wchodzi pod lusterko. Wtedy listwę z tą uszczelką flokową do wanny i delikatnie wyczyścić cały brud szczoteczką. Uważaj tylko przy ściąganiu, bo lubi się odkształcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zdjęcia tej listwy potrzeba ścigania tapicerki drzwi? Ta listwa wchodzi jakoś na wcisk? Chodzi o ta? https://allegro.pl/oferta/uszczelka-listwa-szyby-przod-audi-a4-b6-b7-od-aso-7563910267?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zagul napisał:

To jest listwa zgarniająca szyby przedniej czytaj czołowej... a nie bocznej... i tak ta jest na wcisk a boczne to tak jak masz wyżej napisane przez dziadka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, zagul napisał:

Cześć,

mam niestety porysowane boczne szyby,  gdzieś czytałem o możliwości polerki, ale jak to wygląda w praktyce?

Polerowałem szyby wielokrotnie. Chyba coś koło 10-12 sztuk ale przednich. W klasykach, gdzie ważny był oryginał. Szybę okienną zdrapaną przez psy(tak tak) też udało się dość mocno poprawić w ramach testu chociaż nie mam pojęcia ile by dało przyłożenie się do niej(w d*pie to miałem, to była próba). Tlenkiem ceru o wysokiej granulacji i polerką oscylacyjną czyli raczej ostrożnie. W przypadku szyb przednich efekt był taki, że nocą "gdzie się szyba podziała?!", a wycieraczki chciały się o słupki pozabijać. Nie wiem jak z bocznymi, bo są odmiennej konstrukcji od przednich niemniej zapewne:

-wyjąc je będziesz musiał

-lepiej to robić latem, gdy szyby są i tak wygrzane albo w cieple dając im czas na nagrzanie i nawet zraszając gorącą wodą po całości dość często bo:

- nie wolno grzać punktowo szyby, a jak się zagadasz z kimś i wysokoobrotową polerką zaczniesz w miejscu kręcić to łatwo o pęknięcie(naprężenia)

-tlenek ceru jest cholernie drobny i pylisty, maska obowiązkowa, bo wszystko stałe w płucach jest niepożądane. 

-cierpliwość, duuuużo cierpliwości. Przednia szyba w Mercedesie w124 z wyraźnymi zarysowaniami to jakieś 10 godzin roboty do 14. Taka po prostu stara używana do 8. 

-polerujesz w sumie jak auto czyli dbając o równomierność, a nie polerowanie jednego miejsca, bo są rysy, a resztę "tak sobie". Dodatkowo w szybach można jak się człowiek zaweźmie porobić tzw. soczewki co jest niebezpieczne nawet(wypacza obraz) 

-polerowanie na aucie to oklejanie okolic jak do malowania. Tlenek ceru w każdej szczelinie siądzie, nawet w drobnych odpryskach jak nakłucia czubkiem igły. I ciężko złamasa domyć.

-nie pytaj szklarza. Oni czasem mają, a czasem nie mają o tym pojęcia i możesz odnieść mylne wrażenie

 

Odechciało Ci się? :kox:

Edytowane przez pulpecik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opuszczasz szyby i czyści rów w uszczelce, najlepiej mokre ściereczki do szyb lub kokpitu. Po oczyszczeniu można silikonem w spreju  delikatnie spryskać w środku uszczelkę.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Axel1 napisał:

Opuszczasz szyby i czyści rów w uszczelce, najlepiej mokre ściereczki do szyb lub kokpitu. Po oczyszczeniu można silikonem w spreju  delikatnie spryskać w środku uszczelkę.   

No właśnie to nie pomogło. Być może gdzieś się głębiej coś dostało. Bo czyscilem w ten sposób i nadal słychać jak szyba o cos trze. Zanim się zabiorę za ewentualny demontaż chciałem znaleźć do kupienia te listy/uszczelki jakby się okazały nie do.uratowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężonym powietrzem w spray  można jeszcze spróbować taki jak się czyści kompa  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...