Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Passat B5FL 1.8T AWT - Napięcie sondy, uboga mieszanka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 

Wstawiam tutaj post z nadzieją na pomoc ponieważ na swoim forum passata nie udało mi się uzyskać odpowiedzi. 

Passat seria, jednak ma wstawiony DP i drugi IC z 2.5 TDI, uproszczone podciśnienia i wywalone SAI. Nowa pompa paliwa, DV, regenerowane turbo, odma uproszczona i naprawiona, sprawdzona szczelność, ciśnienie paliwa, nowe uszczelki turbiny, 3 nowe cewki( 4 cyl ma starą), świece.

Pomimo tego zawsze miałem korekty długoterminowe +-10% na ubogo. Według logów niby wszystko ok. Ale do tego tematu chciałbym wrócić gdy się uporam z nowym problemem który przedstawiam poniżej.

Wszystko zaczęło się od momentu przetarcia kabla grzałki sondy lambda. Kabel naprawiłem jednak po jakimś czasie wywaliło checka z błędem ubogiej korekty długoterminowej. Podgląd na grupe 32 i korekta 25% czyli mega ubogo. Jednak w grupie 33 napięcie sondy wydawało mi się jakoś za niskie co widać po tych logach:

Dynamiczne

002 033 PB http://vaglogi.pl/log-002_033_5QXa9ww.html

002 033 LPG http://vaglogi.pl/log-002_033_832OAo.html

003 020 http://vaglogi.pl/log-003_020_MhA0hQ.html

115 118 http://vaglogi.pl/log-115_118_1n9f3.html

Statyczne PB

003 032 001 http://vaglogi.pl/log-003_032_001_Z5eLC.html

002 003        http://vaglogi.pl/log-002_003_786B4lT.html

Statyczne LPG

003 032 001 http://vaglogi.pl/log-003_032_001_2pdtF.html

002 003        http://vaglogi.pl/log-002_003_20ACm.html

033 z przełączeniem paliw co 30 sek http://vaglogi.pl/log-033_S3O68y.html

Pierwsze co zrobiłem to podmieniłem sondę od kolegi co ma 100% sprawną. Brak poprawy, podmiana ECU także brak poprawy. Wtyczki nie zaśniedziałe, wiązka po części przejrzana (nie sprawdziłem pod tą grubą  osłoną wiązki od ECU) brak oznak zniszczenia kabli. Podczas wymiany kostki cewki zapłonowej zrobiłem zwarcie (aku nie odpięte). Problem magicznie znikł na godzinę.  Napięcie sondy na jałowych oscyluje koło 1,5 V nawet logi zdołałem zrobić. Potem im auto dłużej chodziło tym napięcie sondy spadało bardziej. Zgasiłem go po 20 minutach znowu odpalam i znowu napięcie na jałowych prawidłowe. Po czym im dłużej auto odpalone tym bardziej spadało aż do oscylacji koło 0,3-0,5V. W czym jest problem? Sondy na ponowną podmiankę już nie mam. Może to ona jednak powoduje problemy?

 

Opublikowano

Jakies dodatkowe błędy? Co z drugą sonda? Przepływka oryginalna?

 

Opublikowano

Jest tylko ten jeden błąd. Druga sonda wisi obok DP podpięta. Przepływka Ori boscha.

Opublikowano
10 minut temu, VX7 napisał:

Druga sonda wisi obok DP podpięta.

To jest twoim problemem.

Opublikowano

Miałeś rację, wszystko wróciło do stanu normalnego. Dziękuje za szybką diagnozę :). Tylko nadal korekty długoterminowe są na poziomie +-10%. Czy to korekta mogła powstać przez modyfikacje mechaniczne które zrobiłem? Nie miałem jeszcze kabla do diagnozy żeby stwierdzić czy przed montażem miałem wcześniej tą korektę.

Opublikowano

Przepływka napewno taka jak trzeba? podaj numery z wkładu przepływki.

Opublikowano

Nr przepływki: Bosch 0 280 218 100/ OEM 06A 906 461 N

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...