Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rodzaj oleju, a chiptuning


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od ponad roku jestem posiadaczem zmienionej mapy silnika w motorze 1.8 TFSI CDHA 120KM->215KM i coraz bardziej nurtuje mnie pytanie rodzaju oleju adekwatnie do naszego zmieniającego się klimatu, które skutkuje brakiem mroźonych zim, a nawet poniżej 0 stopni C w nocy do coraz cieplejszego lata plus/minus 30 stopni. 

Tematów wyboru najlepszego oleju jest wprost wielomianowo do ilości zapytań więc pomijam tą kwestię ale ciekawi mnie jaki olej jest najlepszy do silnika, w którym generowanie są wyższe temperatury ale nie jest wykorzystywany na torze tylko sporadycznie :decayed: z zacięciem kierowcy rajdowego.
Teoretycznie czym większa druga liczba w oznaczeniu oleju (np. 5Wxx) to olej spełnia wyższe wymagania w wyższych temperaturach panujących w silniku.

Leje Motula 8100 X-Clean+ 5w30  co 12k km od zawsze do swoich wszystkich wcześniejszych samochodów i jestem zadowolony lecz żaden nie miał chiptuningu. Nawet jadąc średnio 180km/h na niemieckiej autostradzie na odcinku Hamburg-PL przejście graniczne nie miałem temperatury większej niż 102 stopni C z 10 stopniami na dworze.  Zastanawiam się nad olejem 5w40/50/60 lub 10w60. Chce zniwelować sposobność zagotowania oleju latem przy energicznym lataniu samochodem ale w dalszym ciągu to będzie daily car, w którym cenie niezawodność zdrowego motoru. 
Motoryzacyjne wiariaty po chiptuningu, jaki w/w oleje przyniosą pozytywne lub negatywne wpływy na silnik? 

Opublikowano (edytowane)

Na pewno nie 5W30....bo  to olej "ekologiczny" chroniący głównie katalizator, a nie silnik.....( wyjątkiem są silniki tzw. ciasno pasowane np. Forda, Toyoty gdzie 5W30, a nawet 0W20 są dedykowane przez producenta).

Tym bardziej na nie skłania fakt, że wysiliłeś silnik, a więc sugerowałbym co najmniej 5W40 lub lepiej 5W50 (o ile spełnia normę).

Jednakże jest to moja subiektywna opinia i pewnie ktoś znający dogłębniej temat albo potwierdzi moją tezę, albo ją skoryguje.

Edytowane przez AndrzejK.
Opublikowano
3 godziny temu, krisrox napisał:

Od ponad roku jestem posiadaczem zmienionej mapy silnika w motorze 1.8 TFSI CDHA 120KM->215KM i coraz bardziej nurtuje mnie pytanie rodzaju oleju adekwatnie do naszego zmieniającego się klimatu, które skutkuje brakiem mroźonych zim, a nawet poniżej 0 stopni C w nocy do coraz cieplejszego lata plus/minus 30 stopni. 

Tematów wyboru najlepszego oleju jest wprost wielomianowo do ilości zapytań więc pomijam tą kwestię ale ciekawi mnie jaki olej jest najlepszy do silnika, w którym generowanie są wyższe temperatury ale nie jest wykorzystywany na torze tylko sporadycznie :decayed: z zacięciem kierowcy rajdowego.
Teoretycznie czym większa druga liczba w oznaczeniu oleju (np. 5Wxx) to olej spełnia wyższe wymagania w wyższych temperaturach panujących w silniku.

Leje Motula 8100 X-Clean+ 5w30  co 12k km od zawsze do swoich wszystkich wcześniejszych samochodów i jestem zadowolony lecz żaden nie miał chiptuningu. Nawet jadąc średnio 180km/h na niemieckiej autostradzie na odcinku Hamburg-PL przejście graniczne nie miałem temperatury większej niż 102 stopni C z 10 stopniami na dworze.  Zastanawiam się nad olejem 5w40/50/60 lub 10w60. Chce zniwelować sposobność zagotowania oleju latem przy energicznym lataniu samochodem ale w dalszym ciągu to będzie daily car, w którym cenie niezawodność zdrowego motoru. 
Motoryzacyjne wiariaty po chiptuningu, jaki w/w oleje przyniosą pozytywne lub negatywne wpływy na silnik? 

zapodaj Ravenola VST Turbo 5W40

wymiana max 8000km 

a jak "fruwasz" swoim autem z takimi predkosciami po autobahnie to warto zmienic przednie hamulce na cos wiekszego

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

 

Zagłębiłem się trochę w temat i jestem miło zaskoczony Revenolem VST Turbo 5w40. Przy najbliższej wymianie chyba pokuszę się. Natomiast jakość do ceny jest adekwatna do produktu, a porównując do Motula nie jest dużo lepiej,

Bardzo dobrze wypadł w testach ->

 

a tutaj zestawienie -> 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...