Jump to content
IGNORED

Wymiana rozrządu 3.0 ASN


Recommended Posts

Posted

Witam. W moim Audi A4 B6 3.0 przyszedł czas na wymianę rozrządu, bo z pompy wody już kapało. No i dzisiaj został zdjęty pas przedni i jest swobodny dostęp do rozrządu. I teraz pytanko jak się za to zabrać. Oczywiście wszystkie blokady mam. Sprawdzany kanał 93 z ustawieniem rozrządu i jest 0.5 stopnia. A więc co najpierw zablokować? Najlepiej jakby ktoś powiedział krok po kroku jak to robić lub wysłał link do jakiegoś poradnika. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.

Posted

Dobrze byś poszukał to byś na pewno znalazł...
Poszło na PW :hi:

Posted

Dzięki za pomoc. Niestety u mnie rozwalony wałek kolektora ssącego. Więc wyciągnełem go, ale czy będzie dało się jeździć? Duży będzie spadek mocy? 

Posted

Będzie mocno odczuwalny. Duży mół na niskich obrotach i brak dynamiki. Dźwięk również się delikatnie zmieni, słychać wtedy buczenie z komory silnika. Reasumując da się jeździć, ale bez szału.

Posted

Tylko, że i gruszki rozwalone i wałek stał w miejscu. Lepiej go wsadzić na pałe tylko aby był czy jeździć bez niego? 

Posted

Jeździć bez niego. Gruszki + wałek na allegro 800-900 zł. Warto zainwestować. Uśmiech na twarzy po montażu rekompensuje koszty.

Posted (edited)

Jak ci wyżej napisano - bez tego wałka osiągi silnika spadają do mniej-więcej poziomu silnika V6 2.4 ;] 
Nowy 1200zł z ASO i masz dożywotni spokój z nim. No chyba, że zamierzasz jeździć tym autem drugie 17 lat.
Ważne by nowy wałek nie miał luzów ---> kolektor do wymiany.

Jak już tyle robisz przy silniku to wymień też olejowe zawory zwrotne, znajdują się między bankami 1 i 2 pod deklem (a ten pod kolektorem ssącym), o ile masz słyszalną pracę na sucho tuż po odpaleniu zimnego silnika.

I to co w serwisówce jest zaznaczone by wymienić to tak należy zrobić, przy tym silniku januszowanie jest niewskazane :) Profilaktycznie wymieniłbym wszystkie rolki (nie każdy zestaw naprawczy posiada wszystkie).

Aaaa - kondycję fazatorów sprawdzałeś? VCDS-em można je przetestować, najlepiej robiąc logi dynamiczne ale na postoju też się da. Niby 16st. przesunięcia to już OK dla ECU i błędu w pamięci usterek nie będzie , ale dobry wariator jest w stanie osiągnąć przestawienie wałka o ponad 20st.

Edited by BeyerBrown
Posted

Wałek zamówiony, lipa bez tego wałeczka, rzeczywiście czuć różnicę. Jak był urwany to został w pozycji zamkniętej i może dla tego silnik lepiej brał od dołu niż teraz. 

Co do rozrządu to wszystkie rolki, napinacze, pompa wody, tłumik drgań i generalnie wszystko co się dało zmienione :p. Uprzedzam pytanie uszczelki pod pokrywami zaworów też :).

Co jeszcze było robione to komplet świec, alternator, termostat, cewka zapłonowa, wymienione przewody od LPG i zrobiony porządek pod maską. 

Wariatory sprawdzone i wszystko z nimi ok. 

Pozdrawiam

 

  • 1 month later...
Posted

Mam już wałek i gruchy, została tylko ich wymiana. To opóźnie było spowodowane tym, że poprzedni sprzedawca zmył się gdy zobaczył ceny tych wałków i że może sprzedać go drożej. Pytanie co jeszcze robić przy zdjętym kolektorze oprócz czyszczenia odmy? 

 

IMG_20200522_172605.jpg

IMG_20200522_165841_BURST001_COVER.jpg

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...