sołtys85 Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Opublikowano 2 Kwietnia 2020 (edytowane) Cześć Wymieniałem rolkę napinacza i niestety upadła koledze na pokrywę silnika, żeby ją wyjąć trzeba było wjechać na kanał. Przekręciłem kluczyk a poluzowny pasek zakręcił sie na kole pasowym i zblokował silnik. Wskazówka obrotomierza zatrzymała sie na 6 tys obr. i po 3 sek wróciła na 0. Pod maską pojawił sie delikatny smród i prawie nie zauważalny dymek. Obecnie wszystko działa oprócz rozrusznika. Po podpięciu kompa wywala stały błąd P3054. W necie szukałem i wychodzi, że to błąd pirotechnicznej blemy. Ominąłem ją za pomocą kabli rozruchowych i nic nie pomogło. Wątpie, żę rozrusznik sie spalił bo nie raz wjeżdzałem juz na rozuszniku do warsztatu przez próg itp i rozrusznik nie jest tak łatwo spalić, śmierdzą grzeją sie itp ale kręcą. Mój milczy jak grób. Tylko tyknięcie elektromagnesu słychac i nic. Bezpieczniki pod maską (pod klapką na podszybiu) sprawdzone, w konsoli bocznej od kierowcy tez, w bagażniku również. Zdjąłem nawet osłonę pod kierownicą i tam też znalazłem 3 bezpieczniki 2x40A i 60A. Gdzie jeszcze szukać? Nie mam czasu teraz bawić sie w wyjmowanie rozrusznika bo to zabawa na dobre kilka godzin może być a wątpię, że to jego wina. Edytowane 2 Kwietnia 2020 przez sołtys85
bin85 Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Rozrusznik niema bezpiecznika, w B8 zdarza się że przewód rozrusznika się uszkadza może w zaistniałej sytuacji został przepalony przez nadmierne obciążenie. Sprawdź czy jest zasilanie na rozruszniku tylko najlepiej nie miernikiem a żarówką tak aby obciążyć obwód.
sołtys85 Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Dzisj miałem pomocnika i chwilę wolny kanał. Okazało się, że prąd na rozruszniku jest na przewodzie zasilającym i na cienkim od elektrozaworu równiż się pojawia po naciśniećiu kluczyka. Jak zobaczyłem ile roboty jest żeby wymienić rozrusznik to mi sie wszystkiego odechciewa. Jak wymienię po niedzieli to dam znać czy to rozrusznik sie spalił czy w eletromagnesie stopiły się styki i one generują błąd.
sołtys85 Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Panowie winny okazał sie rozrusznik. Nie życzę najgorszemu wrogowi go wymieniać.
biały76 Opublikowano 28 Kwietnia 2020 Opublikowano 28 Kwietnia 2020 Potwierdzam Jestem po wymianie i faktycznie z wyjęciem kupa roboty
darekaudi4 Opublikowano 18 Grudnia 2021 Opublikowano 18 Grudnia 2021 Hej Panowie opiszcie co trzeba demontować aby wyjąć rozrusznik. Dzisiaj tam zaglądałem i czeka mnie wymiana ale sporo trzeba zdemontować aby go wyciągnąć. Pierwszy problem jaki zauważyłem to jedna śruba od łapy silnika jest gdzieś nad rozrusznikiem i ciężko będzie tam dojsc. Drugi problem to górna śruba rozrusznika też nie jest w ciekawym miejscu .
Dev Opublikowano 18 Grudnia 2021 Opublikowano 18 Grudnia 2021 Godzinę temu, darekaudi4 napisał: Hej Panowie opiszcie co trzeba demontować aby wyjąć rozrusznik. Dzisiaj tam zaglądałem i czeka mnie wymiana ale sporo trzeba zdemontować aby go wyciągnąć. Pierwszy problem jaki zauważyłem to jedna śruba od łapy silnika jest gdzieś nad rozrusznikiem i ciężko będzie tam dojsc. Drugi problem to górna śruba rozrusznika też nie jest w ciekawym miejscu . Musisz wyjąć poduszkę z podstawą
darekaudi4 Opublikowano 22 Grudnia 2021 Opublikowano 22 Grudnia 2021 W dniu 18.12.2021 o 23:10, Dev napisał: Musisz wyjąć poduszkę z podstawą Ok. A czy muszę odkręcać dpf od turbo aby dojść do jednej śruby od łapy silnika ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się