RogerST Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Witam Mam audi a4 b6 1.8t quattro z Australii z kodem silnika AMB i odwieczny problem z odmą. Kupiłem zestaw inny niż mam obecnie i teraz moje pytanie. Ponieważ widzę tylko jedną różnicę i przedstawię ją na schemacie który znalazłem na jakiejś aukcji zaworku odpowietrzającego, którego u mnie brak. Jeśli wyrzucę u mnie trójnik i wstawię tam jak powinno być ten zaworek i zaślepię wyjście z pokrywy zaworów to czy to wszystko będzie działać czy trzeba to dodatkowo modyfikować ? Pozdrawiam! Ps. Jestem nowy i nie doświadczony, ale starałem się opisać jak najlepiej :) W dodatku nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi.
Kejsi Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 (edytowane) Jak napisałeś będzie elegancko, dla świętego spokoju próba szczelności kompresorem po operacji i będzie git Nie miałem doczynienia z taką wersja odmy na pierwszy rzut oka wygląda fajnie bo silnik ma bardo dobre odpowietrzenie ? co się z tym dzieje? Zamarza czy lewe powietrze? Jeśli to drugie to seperator odmy do wymiany element 15 a resztę pokaże test szczelności Edytowane 14 Kwietnia 2020 przez Kejsi
RogerST Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Zasysa mi korek wlewu i robi takie ciśnienie, że przy wysokim obciążeniu silnika leje mi olej po silniku przez uszczelki. Chciałem to wymienić, ale zanim się zabrałem obejrzałem czy mam wszystko i się okazało, że jest inna. Nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi oprócz tego "że w amb jest inna szukaj schematu". Wyrzucę ten zbędny kawałek i założę zaworek odpowietrzający z tej aukcji i sprawdzę jak będzie działać. Przy okazji będę demontował kolektor ssący i czyścił razem z przepustnicą oraz będę wymieniał oringi na na wtryskach, ponieważ przepuszczają. Jakby mógł się jeszcze ktoś wypowiedzieć, abym miał pewność że sobie czegoś nie uszkodzę Pozdrawiam!
AndrzejK. Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 18 minut temu, RogerST napisał: Zasysa mi korek wlewu i robi takie ciśnienie, że przy wysokim obciążeniu silnika leje mi olej po silniku przez uszczelki Masz zatkaną odmę i stąd objawy jak napisałeś. Rozbierz, wyczyść i weryfikuj element po elemencie. Co będzie można założyć ponownie to załóż, a zużyte wymień. Bez względu jaka jest budowa danej odmy (odpowietrzenia silnika) musi ona być drożna, ale to pewnie wiesz.
RogerST Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Oczywiście zabieram się za to i jak w temacie chcę to przerobić na wersje EU. Tylko chciałem się dowiedzieć, czy oprócz tego co zaznaczyłem na schemacie jest do modyfikacji. I czy nie zaszkodzę silnikowi.
Tycjan Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 (edytowane) Przerabiałem podobny temat u siebie, tyle że u mnie pęknięte było kolanko przy bloku silnika, też symbol AMB. W ASO cena kolanka 200zl. Jak byś chciał zostać przy oryginale szukaj firmy vaico, ciężko dostać te części w sklepach stacjonarnych. Ja zamawiałem wszystko na auto doc. Kolanko wyszło 70 zamiast 200 A jeśli chcesz zmieniac, to tak jak piszesz zalepiasz dodatkowy otwór w pokrywie zaworów i praktycznie całą do zmiany, kolanko, trojnik, zaworek jednokierunkowy itd. Edytowane 14 Kwietnia 2020 przez Tycjan Edit
k830713 Opublikowano 22 Grudnia 2020 Opublikowano 22 Grudnia 2020 Nie wiem czy lepiej zostać przy wersji AMB, czy lepiej przejść na wersję europejską. AMB ma dodatkowy bajpas, wiec w razie zatkania odmy olej idzie do kolektora, i nie wysadza uszczelek, tak mi się wydaje. Najgorzej, że zaworków 6A i 25 trudno dostać w oryginale. Kolanko 2 (można brać zamiennik, resztę lepiej oryginały) jest raczej zawsze połamane, oring też lepiej wymienić, chociaż stary nie wyglądał źle, dodatkowo separator oleju i zaworki można wymienić, resztę da się wyczyścić. Ogólnie robota na pierwszy raz nie jest taka łatwa, ale drugi raz już pewnie każdy zrobi bez problemu. Najważniejsze to trzeba zdemontować przepustnicę, wspornik i plastikowy bagnet olejowy (tutaj można kupić drugi, bo może się złamać)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się