Skocz do zawartości

k830713

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O k830713

Informacje

  • Imię
    Krzysiek
  • Miasto
    Grajewo

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    AMB
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Tiptronic
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia k830713

1

Reputacja

  1. Witam, dołączę się do tematu podniesienia tyłu Audi A4 B6 quattro. Po założeniu gazu d*pa trochę siedzi, dodatkowo jest hak i czasem coś trzeba przewieźć, tak więc wymiana sprężyn nie wiele da, chyba, że na dłuższe. Widziałem podkładki pod sprężyny, może ktoś próbował takiego patentu ?? może coś doradzicie.
  2. Czy tak samo jest w automacie (konkretnie w skrzyni Tiptronic ZF 5HP-19 GBF) Czy do skrzynki rozdzielczej wchodzi o.8l oleju 75w90 ?? Jaki jest numer tego uszczelniacza, oring ma Nr 3 N90545201 Czy możliwe jest, że olej ze skrzyni biegów i skrzynki rozdzielczej się połączy ze sobą ?? jak są one oddzielone ?? Czy jeżeli jest luz na wale, to łożysko będzie do wymiany ?? Też można by było podać numer i czy łatwo je wymienić. Niby instrukcja jest prosta, ale jakoś do końca nie jestem przekonany, ze wszystko rozumiem. 1. Odkręcamy 6 śrub na połączeniu skrzynki z wałem, następnie opuszczamy wał (brechą, w razie konieczności) 2. W moim 1,8T jest jedna rura, więc powinno pójść bez rozkręcania wydechu ?? 3. Dalej to już nie rozumiem, trzeba posiadać te elementy z instrukcji ?? czy da się to obejść ?? Jak się nie odkręci tych śrub to ta cała obudowa zejdzie ?? Czy ja dobrze rozumiem, spuszczamy olej, luzujemy te torxy (w zasadzie co one trzymają ??) , a następnie odkręcamy śrubę mocującą łożysko, wtedy zdejmujemy wałek z obudową, sprężyny i podkładki powinny zejść normalnie po poluzowaniu torxów ?? Następnie zdejmujemy pierścień zabezpieczający z wałka, zapewne rozkręcamy do końca te torxy i wybijamy wałek z łożyska, wymieniamy simering i ewentualnie łożysko, następnie wbijamy wałek, uważając, żeby łożysko nie poszło do przodu, następnie skręcamy torxy (pewnie też łapiemy, żeby było łatwiej zamontować), zakładamy pierścień zabezpieczający, następnie zakładamy sprężyny i podkładki na wałek i wtedy przykręcamy śrubę od łożyska (czy te sprężyny założą się normalnie czy trzeba będzie siły, żeby je ścisnąć??) później skręcamy torxy, skręcamy wał. pewnie również będzie ścisło wchodził ?? i zalewamy olej 75w90?? Czy ja to dobrze zrozumiałem ??
  3. Witam, jak sprawa się ma w skrzynce rozdzielczej skrzyni Tiptronic ZF 5HP-19 GBF, jaki olej zalać (75w90 ??) i ile tego oleju tam wchodzi. W przekładni przedniej osi zapewne też jest taki sam olej, widziałem filmik z a8. Skoro w automacie oleje są oddzielone (czy jest możliwość mieszania się olejów obu skrzyń??), to pewnie skrzynka rozdzielcza w manualu i automacie jest inna. Może ktoś rozbierał obie i zauważył jakieś znaczące różnicę, planuję wymienić simering na wyjściu tylnego wału i zastanawiam się czy sprawa wygląda tak samo jak w manualu. Może ktoś pomoże jak wymienić ten simering, czytałem o innych modelach i mam ogólne widzenie tego, ale znalazłem kilka niejasności. Mianowicie sprężyna, czy łatwo może wypaść ?? Czy ma znaczenie położenie wału we frezach ?? Czy dopuszczalny jest luz na wałku, jeżeli nie to czy łożysko może być do wymiany ?? Jaki jest numer simeringu, podobno jeszcze oring obudowy trzeba wymienić, jak znajdę numer to podam.
  4. Może podepnę się do tematu, chciałbym wymienić olej w takiej skrzyni biegów. Mam również a4 b6 1.8t quattro, silnik o oznaczeniu AMB. Skrzynia o oznaczeniu ZF 5HP-19 GBF, samochód to wersja amerykańska. Chciałbym się dowiedzieć czy warto kupować oryginalny olej, jak tak to może by ktoś podrzucił link, pewnie w zestawie jest olej, filtr, uszczelka misy, korek i oring pod korek wlewowy, widziałem również magnesy, czy warto je wymieniać ?? Czy w skrzynie z końcówkami GBF, FLA, FEP idzie taki sam olej ?? Z tego co wyczytałem to samemu można spokojnie podjąć się tej roboty. Swoje pytanie jeszcze rozszerzę o wymianę simeringu na końcu skrzyni redukcyjnej i wymianie w niej oleju. Olej sączy się, więc trzeba będzie to zrobić. Mam również wrażenie, ze wał ma trochę luzu (góra-dół i na boki), czy łożysko może być również do wymiany ?? Tutaj chciałbym się również spytać, czy jest możliwość, że olej ze skrzyni biegów może się wydostać do skrzyni rozdzielczej ?? W manualu podobno wszystko jest połączone razem, a w automacie oddzielnie jest tiptronic, skrzynia rozdzielcza i skrzynia z półosiami ?? Nie wiem na jakiej zasadzie są one od siebie oddzielone, może ktoś wie, oraz może ktoś doradzi czy wymiana tego simeringu i ewentualnie łożyska na końcu skrzyni rozdzielczej jest skomplikowana ??
  5. Ja posiadam wersję USA i u mnie nie widać korka wlewowego w tylnym dyferencjale, znając życie jest na górze. może miał ktoś do czynienia z czymś takim. Posiadam również automat i nie wiem czy w skrzyni rozdzielczej jest olej z automatu, czy tam również trzeba go wymieniać. Jak trzeba, to czy idzie tam taki sam jak w tylny dyfer ??
  6. Nie wiem czy lepiej zostać przy wersji AMB, czy lepiej przejść na wersję europejską. AMB ma dodatkowy bajpas, wiec w razie zatkania odmy olej idzie do kolektora, i nie wysadza uszczelek, tak mi się wydaje. Najgorzej, że zaworków 6A i 25 trudno dostać w oryginale. Kolanko 2 (można brać zamiennik, resztę lepiej oryginały) jest raczej zawsze połamane, oring też lepiej wymienić, chociaż stary nie wyglądał źle, dodatkowo separator oleju i zaworki można wymienić, resztę da się wyczyścić. Ogólnie robota na pierwszy raz nie jest taka łatwa, ale drugi raz już pewnie każdy zrobi bez problemu. Najważniejsze to trzeba zdemontować przepustnicę, wspornik i plastikowy bagnet olejowy (tutaj można kupić drugi, bo może się złamać)
  7. k830713

    Dziwna odma olejowa

    Nie wiem czy lepiej zostać przy wersji AMB, czy lepiej przejść na wersję europejską. AMB ma dodatkowy bajpas, wiec w razie zatkania odmy olej idzie do kolektora, i nie wysadza uszczelek, tak mi się wydaje. Najgorzej, że zaworków 6A i 25 trudno dostać w oryginale. Kolanko 2 (można brać zamiennik, resztę lepiej oryginały) jest raczej zawsze połamane, oring też lepiej wymienić, chociaż stary nie wyglądał źle, dodatkowo separator oleju i zaworki można wymienić, resztę da się wyczyścić. Ogólnie robota na pierwszy raz nie jest taka łatwa, ale drugi raz już pewnie każdy zrobi bez problemu. Najważniejsze to trzeba zdemontować przepustnicę, wspornik i plastikowy bagnet olejowy (tutaj można kupić drugi, bo może się złamać).
  8. k830713

    Jakie felgi do a4 b6?

    Witam, czy felgi Rozmiar 6,5 cali na 16 cali et 33 Otwór centrujący 57 mm. będą pasowały do a4 b6 na oponach 205 lub 215/ 60 ?? pozdrawiam
  9. Witam, wysłałem liczniki do@Galetto i wszystko hula (wymiana zwykłego na kolorowy), jak ktoś sam nie wie jak zrobić, to lepiej się nie kombinować. Wielkie dzięki za pomoc, pozdrawiam
  10. Witam, czy przy wymianie samych uszczelek potrzebny jest ten klucz do ściskania napinacza ?? Czy wystarczy odkręcić wałek i go unieść, a następnie jak się włoży to chyba łańcuch nie powinien się przestawić ?? Chciałbym się jeszcze dowiedzieć jakim momentem dokręcać wałek, oraz jak wymienić uszczelkę na wałku od przodu samochodu, jaki ona ma numer.
  11. k830713

    Odma - co i jak?

    Witam, zamierzam się przybrać, do wymiany, czyszczenia odmy w 1,8t (AMB - czytałem, że coś się różni, ale chyba wszystko pasuje od BFB) w A4 B6. Tak więc dobrze, by było gdyby ktoś opisał wszystko, co wymienić, na co zwracać uwagę i jakie mogą być problemy. Czy trzeba wyciągać całą odmę, czy można zostawić tą rurkę od separatora w dół ?? Tak więc od góry należy rozkręcić separator. Po stronie turbiny wszystko wygląda prosto i jest łatwy dostęp, czy z tej strony trzeba coś wymieniać, czy wystarczy zobaczyć, czy jest czysto ?? Po drugiej stronie sprawa wygląda nieco gorzej. Wyczytałem, że trzeba zdemontować przepustnicę z rurą, oraz bagnet oleju (tego nie wiem jak zrobić), później nie wiem jak zdemontować kolanko z silnika, czy one siedzi na wcisk, czy jakoś jest przymocowane, w którym miejscu trzeba rozłączyć trójnik od strony zaworu odpowietrzającego ?? Dalej nasuwa się pytanie, czy to rurkę pionową należy tylko odkręcić, czy trzeba ją wyciągać ze wszystkim, wyżej trójnik należy wyjmować z pokrywy zaworów (jak tak, to czy jest on tylko wciskany?? ). Zapewne trzeba wszystko wyciągać, ale jak to porozpinać, żeby było łatwiej. Dodam, że nie mam masła na bagnecie, ale odma jest zapocona przy kolanku dolnym i na separatorze u góry, rurki raczej są całe, więc tutaj nasuwa się pytanie, co należy wymienić, a co wyczyścić. Pewnie najlepiej wsadzać części oryginalne. Tak więc do wymiany jest separator , zawór odpowietrzający 035103245G, pewnie kolanko dolne również trzeba wymienić (nie wiem czy oringi są w zestawie), dodatkowo kilka nowych opasek się przyda, ale czy warto wymieniać coś jeszcze ?? czy coś jest podatne na uszkodzenia podczas demontażu ?? Nie wiem czy napisałem wszystko, może ktoś dokładniej to rozwinie. z góry dzięki za odpowiedzi.
  12. Witam, szukam kogoś kto pomoże mi przełożyć licznik w audi a4 b6 ( rb4 8E0 920 900L na licznik 8E0 920 930S). Oddałem samochód do specjalisty, który wyciągnął piny z obu liczników i przerzucił wsad, następnie nie mógł zaadoptować nowego licznika do ECU. Próbowałem sam zrobić to VCDSem, ale jest problem z przepisaniem pinu, na kanale 50 jest wpisana wartość 32000 i podobnie jak u kolegów po wpisaniu starego pinu poprzedzonego 0, wywala NOT OK. Czy może być to spowodowane złym przepisaniem wsadu ze starego licznika ?? Czy wyłączenie IMMO rozwiąże problem ?? Czekam na porady, najlepiej jak bym znalazł fachowca w okolicy (woj. Podlaskie).
  13. Witam, muszę dorobić 2 kluczyki Audi a4 b6 i Golf IV . Chodzi mi o kody IMMO, z resztą sobie jakoś poradzę. Czy lepiej kupić jakiś chiński kabel, czy szukać kogoś kto za normalne pieniądze powyciąga mi piny ??
  14. Może i masz racje, ale mam tylko jeden kluczyk, więc drugi grot i tak muszę dorobić z IMMO. To MK steruje centralnym zamkiem, bo kiedyś czytałem, że trzeba wymienić pompkę od centralnego zamka. Jak wystarczy MK, to jaki dobrać ?? czy to ma znaczenie ?? czy łatwy jest dostęp do tego modułu ??
  15. Witam, chciałbym dorobić zapasowy pilot 8Z0 837 231F 315MHz USA (Moduł komfortu 8E0 959 433 BB), jednak nigdzie nie mogę znaleźć takiego oznaczenia, u chińskich kolegów znalazłem 8Z0 837 231G, ale nie wiem czy da rade się go podpiąć (sprawdzał ktoś czy inne numery da się podpiąć). Da radę się tanio coś dorobić uniwersalnego ?? Ostatecznie dorobię sam kluczyk (może ktoś w podlaskim by chciał mi pomóc wyciągnąć kod do kluczyka, ewentualnie dać namiary na dobry tani kabel), ewentualnie zrobię palenie z pilota. Z góry dzięki za podpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...