medman Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Witam Auto a4 b8 2.0 tdi CAGA 2008 r Problem jest taki że rozładowuje mi aku. Doszedłem że winowajcą jest kabelek od wzbudzania alternatora na którym jest napięcie (ok. 11.5 V) i pobór prądu po zamknięciu auta to jakieś 0.23 A. Czy jest ktoś w stanie mi podpowiedzieć czy tak powinno być że to napięcie na wzbudzeniu altka powinno być po wyjęciu kluczyka ze stacyjki? Jeżeli nie, to co może być przyczyną tej usterki? Znalazłem już że ten felerny kabelek idzie gdzieś pod sterownikiem do kabiny i wychodzi pod kierownicą w okolicach pedału sprzęgła. Będę szukał dalej tylko ogarnę jak zdjąć rączkę linki od maski silnika. Może ktoś poratuje schematem elektrycznym na którym jest opisane gdzie i jak ten kabelek pomyka se po aucie? Pozdrawiam
bin85 Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Przewód od alternatora idzie do sterownika CAN Gateway, który znajduje się pod schowkiem z lewej strony, sprawdź teżczy są jakieś błędy w tym stwerowniku.
medman Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Dzięki za info. Czy DELPHI ogarnia ten sterownik?
medman Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Jedyny błąd jaki jest w CAN to 02071. w necie jest opis że to jakiś błąd komunikacji magistrali. Nic mi to nie mówi i nie daje. Dobrałem się do Gateway i napięcie na przewodzie od wzbudzania jest nawet po wypięciu go z kostki od sterownika i od alternatora. Jakieś zwarcie czy "perpetuum mobile"?
bin85 Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Bo ten przewód to nie do końca jest wzbudzenie jak w zwykłym alternatorze, to właśnie magistrala danych, jeżeli jest jej błąd to sprawdź czy nie jest on przerwany.
medman Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2020 No faktycznie jakoś to inaczej działa. Napięcie mierzone na odpiętym kabelku 11.6V a jak zapnę go do regulatora napięcia w alternatorze to jest 0.6V. Wygląda na to że będzie to jakiś problem z alternatorem. Zrobiłem ręczny wyłącznik, odcinający napięcie na tym przewodzie od wzbudzania alternatora i na zapiętym obwodzie pobór prądu jest 0,23 Ampera a po rozłączeniu obwodu pobór jest zerowy. Da radę jakoś sprawdzić sprawność regulatora napięcia i mostka prostowniczego "domowymi sposobami"?
bin85 Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Mostek prostowniczy powinno się dać sprawdzić o ile jest rozbieralny, natomiast samego regulatora raczej nie.
DareQ Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Mialem identyczne objawy - pobor pradu ok 200mA po uspieniu i blad magistrali +brak mozliwosci odczytu VCDS'em parametrow akumulatora w Gateway'u. Po wypieciu wtyczki idacej do alternatora (w 3.0TDI w podszybiu) prad spoczynkowy ok 20mA i diagnostyka w gateway wrocila. Wymienilem regulator napiecia w alternatorze i jest ok
Szabra Opublikowano 18 Stycznia 2023 Opublikowano 18 Stycznia 2023 Witam czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam identycznie u siebie cały czas prad na wtyczek i altek bierze 0.23A. wystarczy ściągnąć wtyczkę od wzbudzenia i pobór prądu spada na 0.02A, dodam ze alternator zostal juz zregenerowany razem z nowym regulator i pomysłów już brak.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się