Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomóżcie przy dobraniu dwumasy


Ardius

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mój pacjent to A4 B8 2.0 TDI CR 143KM CAGA manual 2008 r.

Przyszła pora na moją dwumasę i sprzęgło. Jeździło ok, aż w końcu drobny syk w kabinie i sprzęgło po chwili zaczęło się delikatnie ślizgać. Olej na pedale sprzęgła zauważyłem dzień później. Puściła uszczelka wysprzęglika (nie znam się aż tak, więc nie będzie fachowo ?). A jak już się sprzęgło ślizga to znak, że olej prawdopodobnie też poszedł na sprzęgło, więc wszystko do wymiany ? 

Mam już speca który mi to ogarnie, tylko muszę sobie skompletować części. 

Chciałem po tej wymiane zrobić CHIP na 170KM więc i dwumasę chciałm zastosować mocniejszą, czyli tą od silnika CGLC (o ile się nie mylę, proszę mnie poprawić). 

Z tego co się zdążyłem tu na forum zorientować, to muszę kupić:

- zestaw dwumasy kompletny ze sprzęgłem (z silnika CGLC)

- wysprzęglik kompletny z uszczelką (tu nie jestem pewien, chodzi o to żeby naprawić tą nieszczelność w kabinie przy pedale sprzęgła)

- łożysko oporowe (o ile nie ma już w zestawie dwumasy)

- ... i co jeszcze?

Czy może mi ktoś pomóc i podać konkretnie numery części jakie potrzebuję, żeby to wszystko wymienić? 

I jeszcze jedno pytanie - czy przy tej robocie może jeszcze coś przy okazji zrobić? 

Capture+_2020-04-29-19-17-09.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwumas - 0B1 105 266 AH lub AN

tarcza sprzegła - 0B1 141 031 L

docisk - 0B2 141 117 A

łożysko - 0B4 198 165

wysprzęglik - 8K0 721 257 A

mozesz wymienic olej w skrzyni - G 052 532 A2 - 4 litry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dev napisał:

dwumas - 0B1 105 266 AH lub AN

tarcza sprzegła - 0B1 141 031 L

docisk - 0B2 141 117 A

łożysko - 0B4 198 165

wysprzęglik - 8K0 721 257 A

mozesz wymienic olej w skrzyni - G 052 532 A2 - 4 litry

I to jest ta wersja mocniejsza pasująca do CAGA na 100%? Ty kolego to z głowy bierzesz czy z jakiegoś programu, serio? ?

Kiedy wybrać AH a kiedy AN?

I jeszcze przypomniało mi się o uszczelniaczu wały, to też można by wymienić, tak?

Edytowane przez Ardius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam odpowiedź ze sklepu mot. Tylko dalej nie wiem co wybrać, a lepiej być pewnym przy takich pieniądzach ;)

"""""""""""""""""""""""""

dwumasa   -  dekoder podaje  2 rodzaje typ Luk lub Sachs - jaki typ jest fizycznie zamontowany w aucie ?
 
do silnika CGLC  - tarcza +docisk+łozysko
 
 
dwumasa  - 2 rodzaje 
pozdrawiam
""""""""""""""""""""""""
 
U mnie typ skrzyni to JJG. Co wybrać? i jeszcze jedno pytanie - czy można mieszać dwumas Sachsa i sprzęgło LUK?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mnie również czeka wymiana sprzęgła, lecz koło dwumasowe wydaje się być w bardzo dobrym stanie, nic nie puka nic nie szarpie.

Chciałbym wymienić cały zestaw bez koła dwumasowego, sprzęgło już wysoko bierze i podcieka uszczelniacz na wale, więc już najwyższa pora

Czy jest jakaś różnica czy wybiorę SACHS czy LUK? Nie wiem jaki mam zestaw zamontowany w swoim samochodzie, wygląda na to że jeszcze fabryczny

Pomożecie z wyborem zestawu? Z góry wielkie dzięki!

a4 b8 2.0 CAGA 2010r

VIN: WAUZZZ8K8BA091553

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...