Exeo1.8T Opublikowano 6 Maja 2020 Opublikowano 6 Maja 2020 Witam, w związku z dużą liczbą wolnego czasu i zbliżającym się terminem wymiany paska rozrządu postanowiłem wymienić go u siebie.Przy okazji wymieniając wszystkie uszczelki kolanko odmy i zdjąć miskę celem wyczyszczenia smoka.Auto to seat exeo 1.8t. Wymieniłem wszystko na oryginalne ,oprócz hydraulicznego tłumika drgań ponieważ auto ma tylko 117kkm ale już 10 lat. Wszystkie znaki się zgadzały zarówno przed jak i po wymianie paska. Jedynie nie mogłem znaleźć znaczeń na kole zamachowym. Poskładałem wszystko przekręciłem kilka razy wałem wszystko ok to składam. Wymieniłem również uszczelkę nastawnika rozrządu. Przy okazji ustawiając walki na znaki i tutaj zaczyna się problem. Wałek ssący był przestawiony w prawo o 1 ząb a wałek wydechowy na równo ze znakami. Zupełnie odwrotnie jak na tym zdjęciu. Ale między nimi była odległość 16 tulejek więc pomyślałem że tak ma być. Złożyłem wszystko, pierwsze odpalenie dość mocny brzdęk łańcucha i głośna praca. Po chwili uspokoiło się ale silnik dość głośno pracował i słychać było charakterystyczne cykanie z okolic wtryskiwaczy/ezektora. Nie wiem czy było to wcześniej wydaje mi się że nie. I w sumie po przejechaniu się nic niepokojącego nie zanotowałem oprócz drgań nadwozia których wcześniej nie było. Poduszki silnika raz jeszcze odkręciłem dałem popracować silnikowi i ponownie zakręciłem nic to nie pomogło. Nie ma dostępu do VCDS więc zwykłym skanerem OBD/ELM sprawdziłem czy nie ma żadnych błędów i nic nie pokazał. Jedyne co mi utkwiło to to że miałem obroty w okolicach 760-780. Wyczytałem na forum że przy prawidłowo ustawionym rozrządzie powinno być ok 720. Wiem że pierwsze co powinienem sprawdzić to grupę 93 w VCDS ale nie mam do niego dostępu. Czy myślicie że winowajca drgań i cykania jest źle ustawiony rozrząd? Proszę o porady.
przem8 Opublikowano 6 Maja 2020 Opublikowano 6 Maja 2020 Nie wiem czy oglądałeś już kiedyś ale na tym filmiku masz dokładnie pokazane jak liczyć, ustawić rozrząd, od około 31 minuty. Z tego co piszesz to możesz mieć przestawiony wałek ssący o ząbek. Ewentualnie dorwij od kogoś vaga i grupy 90 oraz 93 prawdę powiedzą.
Exeo1.8T Opublikowano 6 Maja 2020 Autor Opublikowano 6 Maja 2020 (edytowane) Tego konkretnego filmiku nie widziałem dzięki. Wzorowałem się na innych filmikach w tym z rosji. Heh, muszę poszukać kogoś z mojego rejonu kto ogarnia VCDS. Edit.Teraz tak zauważyłem że pasek rozrządu chodzi maksymalnie po zewnętrznej stronie koła a wręcz wystaje jakieś pół milimetra czy to normalne? Zrobiłem logi wklejam zdjęcia. Edytowane 14 Maja 2020 przez Exeo1.8T Nowe informacje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się