byq1979 Opublikowano 21 Maja 2020 Opublikowano 21 Maja 2020 Witam Jaka ma być prawidłowo wartość kompresji cylindrów w Audi A4 B8 Quattro po lifcie z 2013r - silnik 2.0 TFSI 211KM oznaczenie CPMA. Jaki jest zakres tolerancji? Pozdrawiam
byq1979 Opublikowano 21 Maja 2020 Autor Opublikowano 21 Maja 2020 Silnik nadal przerywa i pracuje na 3 cylindrach. Sprawdzenie kompresji cylindrów dało wyniki: 8,9 - 9,2 - 9,8- 9,4 Barów dla poszczególnych cylindrów, norma podobno wynosi 11. Dołączam też filmik z pomiarów VCDSem na jałowym biegu - proszę o opinię czy parametry są prawidłowe, co dlaej sprawdzać? VID-20200521-WA0004.mp4
kixi4 Opublikowano 22 Maja 2020 Opublikowano 22 Maja 2020 (edytowane) Jesli cewka, swieca, wtryskiwacz jest ok, jesli jest sprezanie ok (mialem kilka przypadkow peknietych tlokow) to obstawiam cos w zaworach, moze byc tak duzo nagaru na ssaniu ze sie nie domyka, moze byc peknieta sprezyna zaworowa, sterowanie zaworem (popychacz, dzwigienka) a co do badania sprezania to wszystko zalezy czym mierzysz, im dluzszy waz od testera tym bedzie pokazywalo mniej (objetosc weza powieksza komore spalania i sprezanie spada) najwazniejsze ze jest podobne na 4 cylindrach. Edytowane 22 Maja 2020 przez kixi4 1
byq1979 Opublikowano 22 Maja 2020 Autor Opublikowano 22 Maja 2020 Dziękuje za cenne wskazówki. Dzwonił do mnie mechanik, rozebrał kolektor i kilka innych elementów - wszędzie bardzo dużo nagaru do czyszczenia. Sprawdzenie wtrysków dało rezultat - ewidentnie jedna zalewał bardzo mocna i musi być wymieniony.
byq1979 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2020 Po wymianie tego wtrysku, silnik pracuje równo na wszystkie 4 cylindry, ale rano jak jest całkowicie zimny po zapaleniu - tylko na biegu P wchodzi na ok. 1200 obr - i przez 30-40sek się waha - tak delikatnie zmienia obroty, ale tylko w pobliżu 1200 obr, potem schodzi do 800 i już tak zostaje. Czy to prawidłowe zachowanie? Tak jakby ssanie automatyczne załączał na te ok. 30-40sek. Wcześniej przed wymianą wtrysku po zapaleniu miał tak, że też wskakiwał na ok. 1200 obr i miał szarpnięcie takie 2-3sek i wracał po tym od razu na 800 obr. Dodam, że dzieje się to tylko w położeniu skrzynki biegów na P, jak nawet zapalony na zimno przełączymy na D to od razu obroty stabilizują się na 800 obr/min. Problemu tego nie ma na żadnym biegu (nawet P) gdy odpalany silnik jest już ciepły. Przetestowałem jeszcze przez kilka dni zachowanie silnika jak jest zimny, zaraz po zapaleniu i niestety problem z trochę nierówną pracą na biegu jałowym na zimnym silniku nie ustał - jak jest zimniejszy poranek wcześnie rano, to silnik chodzi na tych obrotach ok. 1200 nawet 50-60sek, potem schodzi do 800 obr/min i jest już wszystko ok. Występuję to tylko na zimnym silniku. Dodatkowo dzisiaj, zrobiłem jeszcze jeden test, jakieś 5-10 sek po odpaleniu silnika przełączyłem skrzynię najpierw na R (wycofując) - silnik nadal pracował na podwyższonych obrotach ponad 1200 i troszkę nierówno, następnie dałem D i pojechałem - lekkie drgania i niestabilna praca silnika trwała ok. 40sek zanim ustabilizował się - czyli w sumie ok. 60sek od zapłonu. Dodatkowo skrzynia automatyczna trochę dziwnie się zachowywała bo zmieniała biegi dopiero przy 3000-3500 obr. i było słychać wyższe obroty silnika, po tych 40sek wszystko wróciło do normy - czyli zmiany biegu przy ok. 2000 obr... Komputer oczywiście nie pokazuje żadnego błędu, nie ma też już żadnego wypadania zapłonu. Co może być przyczyną, co jeszcze zweryfikować?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się