Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz a kontrolka oleju fis


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od jakiegoś czasu mam napinacz do wymiany, był włożony jakiś chińczyk no i było go słychać jak wali o obudowę a dzisiaj jade i zaczął już totalnie nawalać, wiem ze już do wymiany, ale po zrobieniu kilku km wyświetlił mi się na fisie komunikat o oleju, dlaczego? olej w normalnie, brak wycieków 

Opublikowano (edytowane)

Jak czerwona kontrolka to od ciśnienia oleju i na 99% zawalony smok jeśli nie był czyszczony. Napinacz pewnie wali z braku ciśnienia.

Edytowane przez przem8
Opublikowano
1 minutę temu, przem8 napisał:

Jak czerwona kontrolka to od ciśnienia oleju i na 99% zawalony smok jeśli nie był czyszczony. Napinacz pewnie wali z braku ciśnienia.

o kurde, czyli co robić?

Opublikowano
1 minutę temu, fukilas napisał:

o kurde, czyli co robić?

Zdjąć miskę i czyścic smok. Poza tym pomiar ciśnienia manometrem i nie jeździć jak takie rzeczy się dzieją.

Opublikowano
Teraz, przem8 napisał:

Zdjąć miskę i czyścic smok. Poza tym pomiar ciśnienia manometrem i nie jeździć jak takie rzeczy się dzieją.

dobra, a po wyczyszczeniu jak to samo bedzie się dziać to co robić?

Opublikowano
Teraz, fukilas napisał:

dobra, a po wyczyszczeniu jak to samo bedzie się dziać to co robić?

Jeśli ciśnienie oleju będzie ok i napinacz dalej szwankuje to do wymiany. Teoretycznie jest możliwe, że uszkodzenie napinacza sygnalizowane jest olejarką ale osobiście i ze słyszenia nie spotkałem się z takim przypadkiem.

Opublikowano
Teraz, przem8 napisał:

Jeśli ciśnienie oleju będzie ok i napinacz dalej szwankuje to do wymiany. Teoretycznie jest możliwe, że uszkodzenie napinacza sygnalizowane jest olejarką ale osobiście i ze słyszenia nie spotkałem się z takim przypadkiem.

napinacz będę mil wymieniony na początku lipca, tylko kwestia teraz czy jeśli przeczyszcze smok i nadal ciśnienie  będzie niskie to co dalej?

 

Opublikowano
2 minuty temu, fukilas napisał:

napinacz będę mil wymieniony na początku lipca, tylko kwestia teraz czy jeśli przeczyszcze smok i nadal ciśnienie  będzie niskie to co dalej?

Pompa oleju do weryfikacji przy tej robocie i będziesz wiedział.

Opublikowano
9 minut temu, przem8 napisał:

Pompa oleju do weryfikacji przy tej robocie i będziesz wiedział.

ok, a co może być oprócz tego smoka i pompy? wole wiedzieć na co się szykować. Mechanik jak zdejmował pokrywę zaworów, powiedział, ze są drobne rysy na wałku rozrzadu, ale podobno delikatne i ze to normalne przy aucie które ma 280 tys przebiegu

Opublikowano

Panewki, silnik złom itd.

Najpierw sprawdź, a potem dramatyzuj :P

Opublikowano
8 minut temu, przem8 napisał:

Panewki, silnik złom itd.

Najpierw sprawdź, a potem dramatyzuj :P

a jakie powinno być ciśnienie?

Opublikowano
14 minut temu, fukilas napisał:

a jakie powinno być ciśnienie?

Na prawdę ciężko poszukać? :P

Jałowe min 1,2 bar. Przy 2 tys coś koło 3 i przy 3 tys. 3,5-4,5bar jak dobrze pamiętam. Oczywiście mowa o dobrze rozgrzanym oleju.

Opublikowano
4 godziny temu, przem8 napisał:

Na prawdę ciężko poszukać? :P

Jałowe min 1,2 bar. Przy 2 tys coś koło 3 i przy 3 tys. 3,5-4,5bar jak dobrze pamiętam. Oczywiście mowa o dobrze rozgrzanym oleju.

dzięki :) a możliwe ze przez słabe ciśnienie oleju łańcuch wali o obudowę?

Opublikowano
3 minuty temu, fukilas napisał:

dzięki :) a możliwe ze przez słabe ciśnienie oleju łańcuch wali o obudowę?

Już padła odpowiedź na to pytanie.

Opublikowano
Godzinę temu, przem8 napisał:

Już padła odpowiedź na to pytanie.

no tak haha ;p a jeszcz jedno, wcześniej tez napinacz walił o obudowę ale słabiej, po wymianie oleju jestem jakieś 600-700km i teraz jest ten problem, wcześniej był lany 10W40, teraz 5W30 może to wina nowego oleju?

Opublikowano
9 godzin temu, fukilas napisał:

no tak haha ;p a jeszcz jedno, wcześniej tez napinacz walił o obudowę ale słabiej, po wymianie oleju jestem jakieś 600-700km i teraz jest ten problem, wcześniej był lany 10W40, teraz 5W30 może to wina nowego oleju?

Pomyśl troszke, jeżeli walił wcześniej i wali teraz to odrazu na myśl przychodzi temat ciśnienia oleju, wiedząc jak działa napinacz łańcucha rozrządu, poza tym masz kontrolkę na fisie. Jak auto jeździło na takim oleju jaki pisałeś 10w coś tam to nawet po odkręceniu korka oleju widać jak wyglądają ścianki pokrywy zaworów czy nawet sam korek czy są zanagarowane. Manometr i sprawdzasz ciśnienie oleju. Nie ma się co zastanawiac,  profilaktycznie zlewaj olej, miska w dół i wszystko będzie jasne. Podstawa to czyszczenie smoka w tym silniku. A gdybym zobaczył kontrolkę na fisie to odrazu auto bym gasil, hol czy laweta i do mechanika. Napewno nie jeździł bym, bo wszystko przytrzesz i silnik do remontu. Pozdrawiam 

Opublikowano
1 minutę temu, Tycjan napisał:

Pomyśl troszke, jeżeli walił wcześniej i wali teraz to odrazu na myśl przychodzi temat ciśnienia oleju, wiedząc jak działa napinacz łańcucha rozrządu, poza tym masz kontrolkę na fisie. Jak auto jeździło na takim oleju jaki pisałeś 10w coś tam to nawet po odkręceniu korka oleju widać jak wyglądają ścianki pokrywy zaworów czy nawet sam korek czy są zanagarowane. Manometr i sprawdzasz ciśnienie oleju. Nie ma się co zastanawiac,  profilaktycznie zlewaj olej, miska w dół i wszystko będzie jasne. Podstawa to czyszczenie smoka w tym silniku. A gdybym zobaczył kontrolkę na fisie to odrazu auto bym gasil, hol czy laweta i do mechanika. Napewno nie jeździł bym, bo wszystko przytrzesz i silnik do remontu. Pozdrawiam 

Dziękuje za odpowiedz! Auto stoi i czeka na mechanika :) 

Opublikowano
9 minut temu, Tycjan napisał:

Pomyśl troszke, jeżeli walił wcześniej i wali teraz to odrazu na myśl przychodzi temat ciśnienia oleju, wiedząc jak działa napinacz łańcucha rozrządu, poza tym masz kontrolkę na fisie. Jak auto jeździło na takim oleju jaki pisałeś 10w coś tam to nawet po odkręceniu korka oleju widać jak wyglądają ścianki pokrywy zaworów czy nawet sam korek czy są zanagarowane. Manometr i sprawdzasz ciśnienie oleju. Nie ma się co zastanawiac,  profilaktycznie zlewaj olej, miska w dół i wszystko będzie jasne. Podstawa to czyszczenie smoka w tym silniku. A gdybym zobaczył kontrolkę na fisie to odrazu auto bym gasil, hol czy laweta i do mechanika. Napewno nie jeździł bym, bo wszystko przytrzesz i silnik do remontu. Pozdrawiam 

a jeszcze jedno, vag pokazywał mi błąd od napinacza, myślałem ze to on jest uszkodzony(oczywiście nie mogę wykluczyć tej opcji) ale to możliwe ze przez słabe ciśnienie vag pokazywał mi taki błąd? 

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, fukilas napisał:

a jeszcze jedno, vag pokazywał mi błąd od napinacza, myślałem ze to on jest uszkodzony(oczywiście nie mogę wykluczyć tej opcji) ale to możliwe ze przez słabe ciśnienie vag pokazywał mi taki błąd? 

Tak, bo  jest sterowany ciśnieniem oleju i nie działa jak należy. Jeśli tak długo jeździłeś i olej nie dochodził na górę silnika to będziesz mieć wydatki. Do sprawdzenia dół po demontażu michy i góra po zdjęciu pokrywy zaworów.

Edytowane przez przem8
Opublikowano
W dniu 11.06.2020 o 10:24, przem8 napisał:

Tak, bo  jest sterowany ciśnieniem oleju i nie działa jak należy. Jeśli tak długo jeździłeś i olej nie dochodził na górę silnika to będziesz mieć wydatki. Do sprawdzenia dół po demontażu michy i góra po zdjęciu pokrywy zaworów.

smok wtczyszczony, ciśnienie takie samo, na jałowych 07-0.8 bara, wymieniłem nawet olej na 10w40 i nadal to samo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...