fukilas Opublikowano 10 Czerwca 2020 Opublikowano 10 Czerwca 2020 Witam, od jakiegoś czasu mam napinacz do wymiany, był włożony jakiś chińczyk no i było go słychać jak wali o obudowę a dzisiaj jade i zaczął już totalnie nawalać, wiem ze już do wymiany, ale po zrobieniu kilku km wyświetlił mi się na fisie komunikat o oleju, dlaczego? olej w normalnie, brak wycieków
przem8 Opublikowano 10 Czerwca 2020 Opublikowano 10 Czerwca 2020 (edytowane) Jak czerwona kontrolka to od ciśnienia oleju i na 99% zawalony smok jeśli nie był czyszczony. Napinacz pewnie wali z braku ciśnienia. Edytowane 10 Czerwca 2020 przez przem8
fukilas Opublikowano 10 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2020 1 minutę temu, przem8 napisał: Jak czerwona kontrolka to od ciśnienia oleju i na 99% zawalony smok jeśli nie był czyszczony. Napinacz pewnie wali z braku ciśnienia. o kurde, czyli co robić?
przem8 Opublikowano 10 Czerwca 2020 Opublikowano 10 Czerwca 2020 1 minutę temu, fukilas napisał: o kurde, czyli co robić? Zdjąć miskę i czyścic smok. Poza tym pomiar ciśnienia manometrem i nie jeździć jak takie rzeczy się dzieją.
fukilas Opublikowano 10 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2020 Teraz, przem8 napisał: Zdjąć miskę i czyścic smok. Poza tym pomiar ciśnienia manometrem i nie jeździć jak takie rzeczy się dzieją. dobra, a po wyczyszczeniu jak to samo bedzie się dziać to co robić?
przem8 Opublikowano 10 Czerwca 2020 Opublikowano 10 Czerwca 2020 Teraz, fukilas napisał: dobra, a po wyczyszczeniu jak to samo bedzie się dziać to co robić? Jeśli ciśnienie oleju będzie ok i napinacz dalej szwankuje to do wymiany. Teoretycznie jest możliwe, że uszkodzenie napinacza sygnalizowane jest olejarką ale osobiście i ze słyszenia nie spotkałem się z takim przypadkiem.
fukilas Opublikowano 10 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2020 Teraz, przem8 napisał: Jeśli ciśnienie oleju będzie ok i napinacz dalej szwankuje to do wymiany. Teoretycznie jest możliwe, że uszkodzenie napinacza sygnalizowane jest olejarką ale osobiście i ze słyszenia nie spotkałem się z takim przypadkiem. napinacz będę mil wymieniony na początku lipca, tylko kwestia teraz czy jeśli przeczyszcze smok i nadal ciśnienie będzie niskie to co dalej?
przem8 Opublikowano 10 Czerwca 2020 Opublikowano 10 Czerwca 2020 2 minuty temu, fukilas napisał: napinacz będę mil wymieniony na początku lipca, tylko kwestia teraz czy jeśli przeczyszcze smok i nadal ciśnienie będzie niskie to co dalej? Pompa oleju do weryfikacji przy tej robocie i będziesz wiedział.
fukilas Opublikowano 10 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2020 9 minut temu, przem8 napisał: Pompa oleju do weryfikacji przy tej robocie i będziesz wiedział. ok, a co może być oprócz tego smoka i pompy? wole wiedzieć na co się szykować. Mechanik jak zdejmował pokrywę zaworów, powiedział, ze są drobne rysy na wałku rozrzadu, ale podobno delikatne i ze to normalne przy aucie które ma 280 tys przebiegu
przem8 Opublikowano 10 Czerwca 2020 Opublikowano 10 Czerwca 2020 Panewki, silnik złom itd. Najpierw sprawdź, a potem dramatyzuj
fukilas Opublikowano 10 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2020 8 minut temu, przem8 napisał: Panewki, silnik złom itd. Najpierw sprawdź, a potem dramatyzuj a jakie powinno być ciśnienie?
przem8 Opublikowano 10 Czerwca 2020 Opublikowano 10 Czerwca 2020 14 minut temu, fukilas napisał: a jakie powinno być ciśnienie? Na prawdę ciężko poszukać? Jałowe min 1,2 bar. Przy 2 tys coś koło 3 i przy 3 tys. 3,5-4,5bar jak dobrze pamiętam. Oczywiście mowa o dobrze rozgrzanym oleju.
fukilas Opublikowano 10 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2020 4 godziny temu, przem8 napisał: Na prawdę ciężko poszukać? Jałowe min 1,2 bar. Przy 2 tys coś koło 3 i przy 3 tys. 3,5-4,5bar jak dobrze pamiętam. Oczywiście mowa o dobrze rozgrzanym oleju. dzięki a możliwe ze przez słabe ciśnienie oleju łańcuch wali o obudowę?
przem8 Opublikowano 10 Czerwca 2020 Opublikowano 10 Czerwca 2020 3 minuty temu, fukilas napisał: dzięki a możliwe ze przez słabe ciśnienie oleju łańcuch wali o obudowę? Już padła odpowiedź na to pytanie.
fukilas Opublikowano 10 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2020 Godzinę temu, przem8 napisał: Już padła odpowiedź na to pytanie. no tak haha ;p a jeszcz jedno, wcześniej tez napinacz walił o obudowę ale słabiej, po wymianie oleju jestem jakieś 600-700km i teraz jest ten problem, wcześniej był lany 10W40, teraz 5W30 może to wina nowego oleju?
Tycjan Opublikowano 11 Czerwca 2020 Opublikowano 11 Czerwca 2020 9 godzin temu, fukilas napisał: no tak haha ;p a jeszcz jedno, wcześniej tez napinacz walił o obudowę ale słabiej, po wymianie oleju jestem jakieś 600-700km i teraz jest ten problem, wcześniej był lany 10W40, teraz 5W30 może to wina nowego oleju? Pomyśl troszke, jeżeli walił wcześniej i wali teraz to odrazu na myśl przychodzi temat ciśnienia oleju, wiedząc jak działa napinacz łańcucha rozrządu, poza tym masz kontrolkę na fisie. Jak auto jeździło na takim oleju jaki pisałeś 10w coś tam to nawet po odkręceniu korka oleju widać jak wyglądają ścianki pokrywy zaworów czy nawet sam korek czy są zanagarowane. Manometr i sprawdzasz ciśnienie oleju. Nie ma się co zastanawiac, profilaktycznie zlewaj olej, miska w dół i wszystko będzie jasne. Podstawa to czyszczenie smoka w tym silniku. A gdybym zobaczył kontrolkę na fisie to odrazu auto bym gasil, hol czy laweta i do mechanika. Napewno nie jeździł bym, bo wszystko przytrzesz i silnik do remontu. Pozdrawiam
fukilas Opublikowano 11 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2020 1 minutę temu, Tycjan napisał: Pomyśl troszke, jeżeli walił wcześniej i wali teraz to odrazu na myśl przychodzi temat ciśnienia oleju, wiedząc jak działa napinacz łańcucha rozrządu, poza tym masz kontrolkę na fisie. Jak auto jeździło na takim oleju jaki pisałeś 10w coś tam to nawet po odkręceniu korka oleju widać jak wyglądają ścianki pokrywy zaworów czy nawet sam korek czy są zanagarowane. Manometr i sprawdzasz ciśnienie oleju. Nie ma się co zastanawiac, profilaktycznie zlewaj olej, miska w dół i wszystko będzie jasne. Podstawa to czyszczenie smoka w tym silniku. A gdybym zobaczył kontrolkę na fisie to odrazu auto bym gasil, hol czy laweta i do mechanika. Napewno nie jeździł bym, bo wszystko przytrzesz i silnik do remontu. Pozdrawiam Dziękuje za odpowiedz! Auto stoi i czeka na mechanika
fukilas Opublikowano 11 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2020 9 minut temu, Tycjan napisał: Pomyśl troszke, jeżeli walił wcześniej i wali teraz to odrazu na myśl przychodzi temat ciśnienia oleju, wiedząc jak działa napinacz łańcucha rozrządu, poza tym masz kontrolkę na fisie. Jak auto jeździło na takim oleju jaki pisałeś 10w coś tam to nawet po odkręceniu korka oleju widać jak wyglądają ścianki pokrywy zaworów czy nawet sam korek czy są zanagarowane. Manometr i sprawdzasz ciśnienie oleju. Nie ma się co zastanawiac, profilaktycznie zlewaj olej, miska w dół i wszystko będzie jasne. Podstawa to czyszczenie smoka w tym silniku. A gdybym zobaczył kontrolkę na fisie to odrazu auto bym gasil, hol czy laweta i do mechanika. Napewno nie jeździł bym, bo wszystko przytrzesz i silnik do remontu. Pozdrawiam a jeszcze jedno, vag pokazywał mi błąd od napinacza, myślałem ze to on jest uszkodzony(oczywiście nie mogę wykluczyć tej opcji) ale to możliwe ze przez słabe ciśnienie vag pokazywał mi taki błąd?
przem8 Opublikowano 11 Czerwca 2020 Opublikowano 11 Czerwca 2020 (edytowane) 7 minut temu, fukilas napisał: a jeszcze jedno, vag pokazywał mi błąd od napinacza, myślałem ze to on jest uszkodzony(oczywiście nie mogę wykluczyć tej opcji) ale to możliwe ze przez słabe ciśnienie vag pokazywał mi taki błąd? Tak, bo jest sterowany ciśnieniem oleju i nie działa jak należy. Jeśli tak długo jeździłeś i olej nie dochodził na górę silnika to będziesz mieć wydatki. Do sprawdzenia dół po demontażu michy i góra po zdjęciu pokrywy zaworów. Edytowane 11 Czerwca 2020 przez przem8
fukilas Opublikowano 19 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2020 W dniu 11.06.2020 o 10:24, przem8 napisał: Tak, bo jest sterowany ciśnieniem oleju i nie działa jak należy. Jeśli tak długo jeździłeś i olej nie dochodził na górę silnika to będziesz mieć wydatki. Do sprawdzenia dół po demontażu michy i góra po zdjęciu pokrywy zaworów. smok wtczyszczony, ciśnienie takie samo, na jałowych 07-0.8 bara, wymieniłem nawet olej na 10w40 i nadal to samo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się