Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana kierownicy na multi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Ostatnio podczas okienka pogodowego zająłem się wymianą kierownicy ze zwykłej na multi. Obecnie w samochodzie siedzi mi zwijak z modułem o oznaczeniach 8K0953568E (nie obsługujący multi według DIY z forum). Zakupiłem więc taki z literą F. Po wymianie oczywisty błąd ESP. Jak się okazało podczas kalibracji czujnika skrętu g85 nie uzyskuję statusu ok tylko ERROR. (Procedura na załączonym silniku: kierownica 30st. w lewo i w prawo, później na wprost>16 Koło kierownicy>dostępu upoważniany 40168>Nastawy podstawowe>ON/OFF/Dalej i tu wyskakuje ERROR a nie OK w 3 polu). Co ciekawe w blokach pomiarowych widać jak kąt skrętu kierownicy się zmienia kiedy nią kręcę. W VCDS podczas skanowania błędów 16 modułu kierownicy otrzymuję kod 0014 - wadliwy. Multi, FIS, tempomat działa normalnie. Porównałem oba moduły wizualnie (E i F) i różnią się one jedynie ilością pinów zwijaka. z tyłu taka sama ilość pinów w identycznym rozmieszczeniu. Czy istnieje możliwość żebym przełożył zwijak z modułu F do mojego starego działającego modułu E z możliwością zakodowania multifuncji, ktoś próbował takiego zabiegu?

Opublikowano

Cześć, z jakiego modelu kierownice założyłeś ? 

Moduł musisz mieć z końcówka R/Q/T

natomiast taśma 12pin A/B/E

Opublikowano

Kierownicę założyłem z modelu S3. Moduł kierownicy jaki obecnie mam w samochodzie to 8K0953568E (w zwijaku brak jest pinów od multi). Kupiłem nowy moduł ze zwijakiem 8K0953568F (w zwijaku są piny od multi) ale prawdopodobnie uwalony jest czujnik kąta skrętu kierownicy w module) wiązkę od airbag mam z obsługa multi z B8. Czy mogę przełożyć zwijak z modułu 8K0953568F do modułu 8K0953568E gdzie mam sprawny czujnik skrętu kierownicy?

Mój samochód to:

Audi A4 B8 2009

Opublikowano

Teraz zauważyłem że temat o b8 a nie b7 wybacz:wallbash:

kolega robił taki zabieg ale w innym aucie, powinno się udać ale lepiej poczekać aż wypowie się ktoś kto to już robił :thumbup1:

Opublikowano

Napisze dla innych choć pewnie większość i tak to wiedziała.

Przełożenie samej taśmy z końcówą F do sprawnego czujnika kata skrętu z końcówką E nic nie daje. Nie ma żadnych błędów ale nie da się zakodować multifunkcji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...