Mentor Opublikowano 23 Czerwca 2020 Opublikowano 23 Czerwca 2020 Witam. Ostatnio podczas okienka pogodowego zająłem się wymianą kierownicy ze zwykłej na multi. Obecnie w samochodzie siedzi mi zwijak z modułem o oznaczeniach 8K0953568E (nie obsługujący multi według DIY z forum). Zakupiłem więc taki z literą F. Po wymianie oczywisty błąd ESP. Jak się okazało podczas kalibracji czujnika skrętu g85 nie uzyskuję statusu ok tylko ERROR. (Procedura na załączonym silniku: kierownica 30st. w lewo i w prawo, później na wprost>16 Koło kierownicy>dostępu upoważniany 40168>Nastawy podstawowe>ON/OFF/Dalej i tu wyskakuje ERROR a nie OK w 3 polu). Co ciekawe w blokach pomiarowych widać jak kąt skrętu kierownicy się zmienia kiedy nią kręcę. W VCDS podczas skanowania błędów 16 modułu kierownicy otrzymuję kod 0014 - wadliwy. Multi, FIS, tempomat działa normalnie. Porównałem oba moduły wizualnie (E i F) i różnią się one jedynie ilością pinów zwijaka. z tyłu taka sama ilość pinów w identycznym rozmieszczeniu. Czy istnieje możliwość żebym przełożył zwijak z modułu F do mojego starego działającego modułu E z możliwością zakodowania multifuncji, ktoś próbował takiego zabiegu?
Tkoczu_ Opublikowano 23 Czerwca 2020 Opublikowano 23 Czerwca 2020 Cześć, z jakiego modelu kierownice założyłeś ? Moduł musisz mieć z końcówka R/Q/T natomiast taśma 12pin A/B/E
Mentor Opublikowano 23 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2020 Kierownicę założyłem z modelu S3. Moduł kierownicy jaki obecnie mam w samochodzie to 8K0953568E (w zwijaku brak jest pinów od multi). Kupiłem nowy moduł ze zwijakiem 8K0953568F (w zwijaku są piny od multi) ale prawdopodobnie uwalony jest czujnik kąta skrętu kierownicy w module) wiązkę od airbag mam z obsługa multi z B8. Czy mogę przełożyć zwijak z modułu 8K0953568F do modułu 8K0953568E gdzie mam sprawny czujnik skrętu kierownicy? Mój samochód to: Audi A4 B8 2009
Tkoczu_ Opublikowano 23 Czerwca 2020 Opublikowano 23 Czerwca 2020 Teraz zauważyłem że temat o b8 a nie b7 wybacz kolega robił taki zabieg ale w innym aucie, powinno się udać ale lepiej poczekać aż wypowie się ktoś kto to już robił
Mentor Opublikowano 29 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2020 Napisze dla innych choć pewnie większość i tak to wiedziała. Przełożenie samej taśmy z końcówą F do sprawnego czujnika kata skrętu z końcówką E nic nie daje. Nie ma żadnych błędów ale nie da się zakodować multifunkcji.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się