Andrzejek0615 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Witam ! Chciałbym się dopytać w kwestii działania czujnika !. Czy "ramię" czujnika który reguluje poziomowaniem xenomów musi tak ciężko "chodzić" , wykręciłem TEN czujnik ponieważ mi wyskakuje "info" na fisie , że problem z poziomowaniem ( żółta lampka że strzałkami góra ,dół) i trochę jestem zdziwiony , że TO ramię tak ciężko się obraca ! , stąd moje pytanie.Prosze o info czy to już koniec czujnika czy TO tak ma być , może trzeba tylko nasmarować aby TO ramię się lżej obracało !?? . Dziękuję z góry za info. I pozdrawiam
pila24 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Ma poruszać się bez większego oporu.
Muskel1 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Dostała sie woda i zardzewiało w środku.
Andrzejek0615 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Dzięki wielkie ! , jaka może być przyczyna tego , że TO ramię tak ciężko działa i jak ewentualnie można To usunąć ? , tak jak pisałem wcześniej po prostu nasmarować czy wyrzucić i kupić nowe !??
pila24 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Można wyczyścić i nasmarować. Jeżeli się temat oleje to opór w końcu uszkodzi mocowanie czujnika do wahacza.
Andrzejek0615 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Dzięki wielkie za odpowiedzi ! Woda się nie dostała jest suchutki jak pieprz ! , zrobię tak jak nadmieniacie przeczyszczę, nasmaruję i dam znać co zdziałałem ! ?.Pozdro dla WAS !!
pila24 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Godzinę temu, Andrzejek0615 napisał: Dzięki wielkie za odpowiedzi ! Woda się nie dostała jest suchutki jak pieprz ! , zrobię tak jak nadmieniacie przeczyszczę, nasmaruję i dam znać co zdziałałem ! ?.Pozdro dla WAS !! Błędy mogą się pojawić nawet jak czujnik jest ok wewnątrz. Trzeba te piny od wtyczki które wchodzą w płytkę dogiąć by styk był mocniejszy.
Andrzejek0615 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Witam ! Okazało się, że dwie ścieżki na płytce są przerwane !(Ale jakim cudem to nie wiem, może ktoś podpowie ),nasmarowałem ramię i faktycznie jest lepiej !?, ale jak teraz TE malutkie,cieniutkie ścieżki zlutować !? , jakiś pomysł !?
Muskel1 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 W tym miejscu? Pokaż drugą stronę płytki. To jest ta tylna tak?
Andrzejek0615 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2020 5 minut temu, Muskel1 napisał: W tym miejscu? Pokaż drugą stronę płytki. To jest ta tylna tak?
Andrzejek0615 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Przesyłam drugą stronę !
Muskel1 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Czyli ta pierwsz strona jest ta z przerwanymi ścieżkami po której ten okrągły potencjometr jeździ, tak?
Muskel1 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 Opublikowano 24 Sierpnia 2020 (edytowane) To chyba nic z tego lutowania nie będzie. Ścieżki muszą być idealnie płaskie bo ten potencjometr po nich chodzi. Edytowane 25 Sierpnia 2020 przez Muskel1
pila24 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Można spróbować naprawić je lakierem przewodzącym z cząstkami srebra.
Muskel1 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 (edytowane) 28 minut temu, pila24 napisał: Można spróbować naprawić je lakierem przewodzącym z cząstkami srebra. Dobry pomysł. Z tego co widzę należałoby później te naprawione ścieżki jeszcze bezbarwnym lakierem zaizolować bo kółko potencjonetra nie powinno mieć kontaktu ze ścieżkami bo dojdzie do zwarcia. Czujnik działa na zasadzie induktywnej. Edytowane 25 Sierpnia 2020 przez Muskel1
pila24 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 4 godziny temu, Muskel1 napisał: Dobry pomysł. Z tego co widzę należałoby później te naprawione ścieżki jeszcze bezbarwnym lakierem zaizolować bo kółko potencjonetra nie powinno mieć kontaktu ze ścieżkami bo dojdzie do zwarcia. Czujnik działa na zasadzie induktywnej. Sam ten potencjometr - jak można go tak nazwać to ścieżka miedziana pokryta lakierem,więc przy cieńkiej warstwie lakieru przewodzącego nie dojdzie do zwarcia,pewnie jest tam z 0,2mm albo i więcej przerwy.
Andrzejek0615 Opublikowano 28 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2020 Witam ! Chciałbym wszystkim podziękować za porady !, ale od początku - wyczyściłem płytkę do której później kupiłem lakier przewodzący (dodatek srebra) i próbowałem TO polakierować (jednym słowem masakra ale dałem radę pod wielokrotnym powiększeniem nakleiłem po kolei na każdą ścieżkę kawałki taśmy i polakierowałem), bezbarwnym już nie malowałem ponieważ ścieżka w potencjometrze jest zalana plastikiem A więc nic się nie stanie , ramię czujnika w miejscu gdzie łączy się z resztą ponacinałem i spryskałem WD-40 kilka razy i jest okey, acha styki przylutowałem ponieważ chciałem być pewny , że będzie dobre przewodzenie!, całość poskręcałem założyłem do mojej audi a4b7 2.0tdi s-line BRD 170 Km 2007r. i jest za***iście!!! , gdyby nie WY to by była lipa !!.Jeszcze raz wielkie dzięki dla WAS !! Andrzej Z Bielska-Białej P.S. Moje autko
pila24 Opublikowano 28 Sierpnia 2020 Opublikowano 28 Sierpnia 2020 57 minut temu, Andrzejek0615 napisał: próbowałem TO polakierować Kolego igłą się robi takie cienkie ścieżki,żadnym pędzelkiem się nie zrobi tak cieniutko jak igłą. Najważniejsze że działa ?
Andrzejek0615 Opublikowano 28 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2020 Aaa tego nie próbowałem !, właśnie dlatego też nakleiłem taśmę rzeby zwarcia nie było !.Dzięki za poradę będzie na zaś !??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się