Jump to content

Czy silnik 2.6 V6 ABC w audi a4 b5 lubi gaz ?


Recommended Posts

Witam . Mam zamiar zainstalować gaz firmy lpgtech w moim silniku ABC 2.6 V6 150KM pytanie jak te silniki tolerują gaz czy zaraz nie bede musial wymieniac cewki itp. I ile te silniki spalają gazu ? 

Link to post
Share on other sites

uwielbia. Mam takie audi 80 i na gazie lata lepiej niż na PB :naughty:

 

Link to post
Share on other sites

ile pali lpg? jaka instalacja ? jaki zbiornik ?

Link to post
Share on other sites

U mnie jest lpg zamontowane odkąd go kupiłem jakieś 7 lat. Nie pamiętam jakiej firmy gaz. Spalanie jest zadziwiająco małe jak na taki silnik bo w cyklu mieszanym około 11,5- 12 litrów, natomiast na trasie 10l. Pod względem mocy to (przynajmniej u mnie) żadnej różnicy nie widać czy jedzie na gazie czy na benzynie.  Polecam, ten silnik po prostu lubi gaz. 

Link to post
Share on other sites

To cholernie prosty, banalny wręcz silnik. Jedyne z nim problemy to typowo dla V-ek: dwie czapki i podwójna przy nich robota jakby co. No i to nieszczęsne pocenie się olejem na kolektory wydechowe. Banalny rozrząd. 

LPG -czas wtrysku jest tak powolny, że chyba na strzykawkach by chodził hehe. 

Uwielbia gaz, tak po prostu. Reduktor ma być z zapasem. Bo będzie potem "co ty gadasz, zapiernicza aż miło", a po wakacyjnym wypadzie autostradami "jakie uszczelki pod głowice kupić i czy popierdywanie w wydech może oznaczać wypalony zawór" ;)

Ja kupiłem na niesławnych wtryskach Valtekach, które zawsze z radością wywalam. Wsadziłem na wyrost Barracudy na pionowo, może nie ładnie ale technicznie to wężyki mają chyba po 4cm, bo idzie krócieć w krócieć. Porządny filtr z odstojnikiem, nie aluminiowe gównienka i naprawdę ciężko mu cokolwiek zarzucić. 

Mój pali więcej, bo mam go w A6C4 Avant z automatem, a do tego jestem...hmmm... impulsywny. No i podlewam go nieco na za bogato, bo wolę to niż palenie zaworów oraz wypalenie UPG(że o zżeraniu wydechu nie wspomnę) ubogą mieszanką no i biorę poprawkę na gówniany gaz. A często się taki u nas tankuje, oj często.

No i jak lambda jedna zdechła to przekodowałem go na wersję na Chiny i chodzi na jednej. Dobrze, że mi się przypomniało. To też ma pewnie wpływ na spalanie.

W zasadzie mam go sprzedawać ale bronię się rękami i nogami, mimo, że żona ciśnie. Właśnie ASB ogarnąłem, czyściłem płytę sterującą i tak dalej. Wczoraj po Ostrowcu jeździłem i kilka razy żona musiała zadzwonić, żeby mnie ściągnąć. Radość wróciła.

Silnik na MAP więc naprawdę trzeba odmę i wszystko doszczelnić, sprawdzić VAGiem czy nawet w kompie od LPG czy podciśnienie jest w dolocie 0.33-0.37, bo inaczej będzie spalanko lulaj portfelu lulaj. Miałem niedawno akację jak mi wężyk podciśnienia pękł.

Osiągi?

W zasadzie mój na LPG robi swoje dla benzyny. Przyśpieszenie do 100(realnych ustalonych nawi) nawet lepsze niż fabryka.

Silnik nie powala może(w mojej budzie ciężkiej) osiągami ale jest trwały, prosty, elastyczny i tani w naprawach. A z gazem zero problemu, żadnych gównianych gniazd czy konieczności wymiany sztywnych szklanek. Hydraulika. 

Aha -ja mam tak ustawiony i to od kilku lat, że nawet zimą kilometr może ujadę i na gazie chodzi. I nic się nie dzieje. A latem czy jak jest ciepło to zanim bramę posesji zamknę już gaz pompuje.

Edited by pulpecik
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...