Jump to content
IGNORED

Czy silnik 2.6 V6 ABC w audi a4 b5 lubi gaz ?


Recommended Posts

Posted

Witam . Mam zamiar zainstalować gaz firmy lpgtech w moim silniku ABC 2.6 V6 150KM pytanie jak te silniki tolerują gaz czy zaraz nie bede musial wymieniac cewki itp. I ile te silniki spalają gazu ? 

Posted

uwielbia. Mam takie audi 80 i na gazie lata lepiej niż na PB :naughty:

 

Posted

ile pali lpg? jaka instalacja ? jaki zbiornik ?

Posted

U mnie jest lpg zamontowane odkąd go kupiłem jakieś 7 lat. Nie pamiętam jakiej firmy gaz. Spalanie jest zadziwiająco małe jak na taki silnik bo w cyklu mieszanym około 11,5- 12 litrów, natomiast na trasie 10l. Pod względem mocy to (przynajmniej u mnie) żadnej różnicy nie widać czy jedzie na gazie czy na benzynie.  Polecam, ten silnik po prostu lubi gaz. 

Posted (edited)

To cholernie prosty, banalny wręcz silnik. Jedyne z nim problemy to typowo dla V-ek: dwie czapki i podwójna przy nich robota jakby co. No i to nieszczęsne pocenie się olejem na kolektory wydechowe. Banalny rozrząd. 

LPG -czas wtrysku jest tak powolny, że chyba na strzykawkach by chodził hehe. 

Uwielbia gaz, tak po prostu. Reduktor ma być z zapasem. Bo będzie potem "co ty gadasz, zapiernicza aż miło", a po wakacyjnym wypadzie autostradami "jakie uszczelki pod głowice kupić i czy popierdywanie w wydech może oznaczać wypalony zawór" ;)

Ja kupiłem na niesławnych wtryskach Valtekach, które zawsze z radością wywalam. Wsadziłem na wyrost Barracudy na pionowo, może nie ładnie ale technicznie to wężyki mają chyba po 4cm, bo idzie krócieć w krócieć. Porządny filtr z odstojnikiem, nie aluminiowe gównienka i naprawdę ciężko mu cokolwiek zarzucić. 

Mój pali więcej, bo mam go w A6C4 Avant z automatem, a do tego jestem...hmmm... impulsywny. No i podlewam go nieco na za bogato, bo wolę to niż palenie zaworów oraz wypalenie UPG(że o zżeraniu wydechu nie wspomnę) ubogą mieszanką no i biorę poprawkę na gówniany gaz. A często się taki u nas tankuje, oj często.

No i jak lambda jedna zdechła to przekodowałem go na wersję na Chiny i chodzi na jednej. Dobrze, że mi się przypomniało. To też ma pewnie wpływ na spalanie.

W zasadzie mam go sprzedawać ale bronię się rękami i nogami, mimo, że żona ciśnie. Właśnie ASB ogarnąłem, czyściłem płytę sterującą i tak dalej. Wczoraj po Ostrowcu jeździłem i kilka razy żona musiała zadzwonić, żeby mnie ściągnąć. Radość wróciła.

Silnik na MAP więc naprawdę trzeba odmę i wszystko doszczelnić, sprawdzić VAGiem czy nawet w kompie od LPG czy podciśnienie jest w dolocie 0.33-0.37, bo inaczej będzie spalanko lulaj portfelu lulaj. Miałem niedawno akację jak mi wężyk podciśnienia pękł.

Osiągi?

W zasadzie mój na LPG robi swoje dla benzyny. Przyśpieszenie do 100(realnych ustalonych nawi) nawet lepsze niż fabryka.

Silnik nie powala może(w mojej budzie ciężkiej) osiągami ale jest trwały, prosty, elastyczny i tani w naprawach. A z gazem zero problemu, żadnych gównianych gniazd czy konieczności wymiany sztywnych szklanek. Hydraulika. 

Aha -ja mam tak ustawiony i to od kilku lat, że nawet zimą kilometr może ujadę i na gazie chodzi. I nic się nie dzieje. A latem czy jak jest ciepło to zanim bramę posesji zamknę już gaz pompuje.

Edited by pulpecik

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...