Krzysiek_A4/A6 Opublikowano 2 Września 2020 Opublikowano 2 Września 2020 (edytowane) Witam, Nie bardzo wiem jaki powinien być tytuł, bo nie wiem jak ten element się dokładnie nazywa. widziałem nazwy 'zawór podgrzewania', zawór sterujący itd,, sporo pytań odnośnie tego tematy ale żadnej konkretnej odpowiedzi nie znalazłem. Może ktoś raz a dobrze wyjaśni co i jak. Nie wiem czy tak można, ale podaje linka do innego forum gdzie ktoś już zadał wszystkie pytania. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3174037.html już wiem, że ten zawór jest u mnie uszkodzony. już wiem że uszkodzony "kradnie" podciśnienie i turbina do 3 tys obr. nie działa a auto nie ma kompletnie mocy. Już wiem, że po odłączeniu i zaślepieniu wężyka auto żyje i śmiga aż miło. Już wiem, że mechanik odradza kupowania zamiennika, bo szybko się rozlatują. A teraz kilka moich prostych pytań: 1. do czego tak naprawdę to służy i za co jest odpowiedzialne? 2. czym skutkuje jazda z odłączonym i zaślepionym przewodem podciśnienia? Wiem, że wielu po prostu jeździ i w najlepszym przypadku planują wymianę. 3. czy to prawda, że tylko oryginał, czy nawet lepszy używany oryginał niż nowy zamiennik. Ewentualnie jakiej firmy zamiennik jeśli ktoś to przerobił? 4. dlaczego, skoro ma to wpływ na podciśnienie turbiny, nie ma tego w ogólnym schemacie podciśnienia? 5. Skoro, jak sie domyślam, telement ten jest zwiazany z podgrzewaniem paliwa to czy jazda z odłączonym zaworem zarówno w lecie jak i zimie może mieć podobne skutki? tu pytanie 2. Z góry dziękuję za pomoc. Edytowane 2 Września 2020 przez Krzysiek_A4/A6
Banan Opublikowano 2 Września 2020 Opublikowano 2 Września 2020 miałem w latach 2010-2014 AJM w Tiptronicu i był też ten cały układ chłodzenia paliwa - ten zawór reguluje przepływ płynu chłodzniczego do wymiennika na filtrze paliwa - więcej info będzie w ELSIE w wolnej chwili poszukam
Banan Opublikowano 3 Września 2020 Opublikowano 3 Września 2020 za dużo w ELSie nie ma - zawór jest wpięty bezpośrednio do podciśnienia czyli jak pracuje silnik to otwiera zawór , po wyłączeniu zamyka , a sam zawór otwiera dopływ płynu chłodniczego do układu obiegu płyny między chłodnicą na filtrze paliwa a chłodniczka w prawym nadkolu
Krzysiek_A4/A6 Opublikowano 3 Września 2020 Autor Opublikowano 3 Września 2020 z chodniczką na filtrze paliwa tak, ale po drugiej stronie zaworu przewód wpięty jest po prostu w trójnik na głównym przewodzie zbiorniczka wyrównawczego. Nie jestem przekonany, że w prawym nadkolu jest jeszcze jakaś chłodniczka. A może się mylę. Jedno jest pewne. Kupiłem wczoraj używkę oryginał na ryzyk fizyk, dzisiaj wymieniłem i autko ożyło. :-).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się