Jump to content
IGNORED

Brak mocy - podciśnienie - 4A0 819 809 - do czego służy?


Recommended Posts

Posted (edited)

Witam,

Nie bardzo wiem jaki powinien być tytuł, bo nie wiem jak ten element się dokładnie nazywa. widziałem nazwy 'zawór podgrzewania', zawór sterujący itd,, sporo pytań odnośnie tego tematy ale żadnej konkretnej odpowiedzi nie znalazłem. Może ktoś raz a dobrze wyjaśni co i jak.

Nie wiem czy tak można, ale podaje linka do innego forum gdzie ktoś już zadał wszystkie pytania.

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3174037.html

już wiem, że ten zawór jest u mnie uszkodzony. już wiem że uszkodzony "kradnie" podciśnienie i turbina do 3 tys obr. nie działa a auto nie ma kompletnie mocy. Już wiem, że po odłączeniu i zaślepieniu wężyka auto żyje i śmiga aż miło. Już wiem, że mechanik odradza kupowania zamiennika, bo szybko się rozlatują. A teraz kilka moich prostych pytań:

1. do czego tak naprawdę to służy i za co jest odpowiedzialne?

2. czym skutkuje jazda z odłączonym i zaślepionym przewodem podciśnienia? Wiem, że wielu po prostu jeździ i w najlepszym przypadku planują wymianę.

3. czy to prawda, że tylko oryginał, czy nawet lepszy używany oryginał niż nowy zamiennik. Ewentualnie jakiej firmy zamiennik jeśli ktoś to przerobił?

4. dlaczego, skoro ma to wpływ na podciśnienie turbiny, nie ma tego w ogólnym schemacie podciśnienia?

5. Skoro, jak sie domyślam, telement ten jest zwiazany z podgrzewaniem paliwa to czy jazda z odłączonym zaworem zarówno w lecie jak i zimie może mieć podobne skutki? tu pytanie 2.

Z góry dziękuję za pomoc.

IMG_5844.jpg

IMG_5845.jpg

schemat podciśnienia.jpg

Edited by Krzysiek_A4/A6
Posted

miałem w latach 2010-2014 AJM w Tiptronicu i był też ten cały układ chłodzenia paliwa - ten zawór reguluje przepływ płynu chłodzniczego do wymiennika na filtrze paliwa - więcej info będzie w ELSIE w wolnej chwili poszukam

Posted

będę wdzięczny

Posted

za dużo w ELSie nie ma - zawór jest wpięty bezpośrednio do podciśnienia czyli jak pracuje silnik to otwiera zawór , po wyłączeniu zamyka , a sam zawór otwiera dopływ płynu chłodniczego do układu obiegu płyny między chłodnicą na filtrze paliwa a chłodniczka w prawym nadkolu 

Posted

z chodniczką na filtrze paliwa tak, ale po drugiej stronie zaworu przewód wpięty jest po prostu w trójnik na głównym przewodzie zbiorniczka wyrównawczego. Nie jestem przekonany, że w prawym nadkolu jest jeszcze jakaś chłodniczka. A może się mylę.

Jedno jest pewne. Kupiłem wczoraj używkę oryginał na ryzyk fizyk, dzisiaj wymieniłem i autko ożyło. :-).

Posted

No to najważniejsze 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...