doublegii Opublikowano 9 Września 2020 Opublikowano 9 Września 2020 Witam, nie działa wycieraczka z tyłu, wymieniony silniczek, napięcie dochodzi do wtyczki, bezpieczniki sprawdzone. Nie wiem co dalej, jest jakiś przekaźnik, może manetka padła ( przód wycieraczki działają) . Gdzieś można to sprawdzić w VCDS ?
Muskel1 Opublikowano 10 Września 2020 Opublikowano 10 Września 2020 Wymieniłeś na nowy czy na używkę?
doublegii Opublikowano 10 Września 2020 Autor Opublikowano 10 Września 2020 Nowy, podpięty na "krótko" pracuje więc nie wiem o co kaman
Muskel1 Opublikowano 10 Września 2020 Opublikowano 10 Września 2020 (edytowane) Możliwe, że któryś z tych przewodów w przelotce jest złamany i ma przerwę. Podpinałeś vcds czy sa jakieś błędy? Edytowane 10 Września 2020 przez Muskel1
doublegii Opublikowano 10 Września 2020 Autor Opublikowano 10 Września 2020 Tzn jakiej przelotce? prąd dochodzi do wtyczki do silniczka a w vcds-esie jeszcze muszę jeszcze obadać jak i co bo mam go od niedawna
Muskel1 Opublikowano 10 Września 2020 Opublikowano 10 Września 2020 Przelotka to miejsce, w którym sa przeprowadzone przewody miédzy stałymi a ruchomymi elementami karoseri. W tym przypadku między dachemba klapą. Gdy otworzysz klapę masz po prawej i lewej stronie zawiasy. Po prawej stronie za puszczone sa przewody po lewej stronie wężyk do spryskiwania tylnej szyby. Na zawiasach sa plastikowe nakładki, trzeba fe zdjąć i za nimi sa przewody. VCDSem połącz się z autem i wybierz akcję Autoscan. Przy B8 nie musisz wybierać w zakładce modelu. Możesz nacisnąć wybór automatycznie. Komputer sobie po VINie sprawdzi.
doublegii Opublikowano 10 Września 2020 Autor Opublikowano 10 Września 2020 Ok, dzięki za info, krótko mam audi i jestem na etapie co gdzie i jak hehe, podłącze kompa i zobaczymy czy coś znajdzie
Muskel1 Opublikowano 10 Września 2020 Opublikowano 10 Września 2020 Po wykonaniu autoscanu otworzy Ci się plik tekstowy (protokół). Skopiuj cały ten tekst i wklej go tutaj (jak będą jakieś błędy). Ten protokół zapisz sobie zanim zaczniesz cokolwiek kasować lub w późniejszych etapach przygody z Audi kodować. Jest tam zapisane oryginalne kodowanie każdego sterownika (jeżeli nic nie było kodowane). Przyda się w każdym razie i przed jakimkolwiek kodowaniem, zawsze powinno się najpierw autoscan wykonać.
doublegii Opublikowano 10 Września 2020 Autor Opublikowano 10 Września 2020 W 5F znaleziono 1 błąd 03157 ograniczenie działania z powodu zakłóceń komunikacji Ramka zamrożona Bity binarne 00001010 00000000 Bity binarne 00000000 00000000 Kodowany był tylko dostęp do zielonego menu i coś poszło chyba nie tak, ale menu jest i działa
Muskel1 Opublikowano 10 Września 2020 Opublikowano 10 Września 2020 Przywróć stare kodowanie, skasuj błąd i zobacz czy powróci i czy wycieraczka zadziała.
doublegii Opublikowano 10 Września 2020 Autor Opublikowano 10 Września 2020 Dalej ten sam błąd,wycieraczka nie działa, zmieniłem w 5f na kanale 06 na wartość 0 i nic, pewnie coś źle robię , jak znajdę później czas to jeszcze pokmninie
Muskel1 Opublikowano 10 Września 2020 Opublikowano 10 Września 2020 W folderze Debug na dysku C masz plik tekstowy CodingLog.txt Sa tam zapisane wszystkie zmiany kodowania, które zostały przeprowadzone. Zapisane jest w których sterownikach co i kiedy było zmieniane. Masz stare i nowe kodowanie. Po lewej stare i po prawej nowe. Skopiuj to stare kodowanie (ciąg cyfr) i wklej w vcds w odpowiednim dla niego sterowniku. Czyli wchodzisz w sterownik 5F i w kodowanie, pokazuje Ci okno z aktualnym kodowaniem (u góry) i z nowym kodowaniem (na dole puste okienko). Tam wklejasz to kodowanie z pliku CodingLog.txt i zatwierdzasz. Wychodzisz, rozłączasz się i robisz reset mmi. Podłączasz na nowo i sprawdzasz czy sa błędy. Jak tak to skasuj i sprawdż czy powrócą. Zmieniałeś coś w zielonym menu? Bo tak mi to wygląda jakbyś uruchomił coś czego nie masz.
doublegii Opublikowano 10 Września 2020 Autor Opublikowano 10 Września 2020 Z tym plikiem to już znalazłem filmik jak można to odkręcić a co do zmian w zielonym menu to chciałem włączyć składane lusterka bo mi poprzedni właściciel powiedział że wyłączył. Dopiero po fakcie zauważyłem, że przy sterowaniu lusterek nie ma opcji składania i wyłączyłem je w menu ale to może właśnie to spowodowało błąd. Dziś już nie powalczę bo do pracy, ale jutro naładowany nową wiedzą przystąpię do działania
doublegii Opublikowano 11 Września 2020 Autor Opublikowano 11 Września 2020 Niestety nie mam pliku CodingLog.txt, W folderze Debug jest tylko plik DEBUG-REG.DLM i AdpLog.CSV który pokazuje tylko w jakim sterowniku była zmiana (5F) i jakie wartości były zmienione i kiedy.Pewnie dlatego, że robiona była tylko adaptacja a nie kodowanie które robiłem według poradnika z innej strony.
Muskel1 Opublikowano 11 Września 2020 Opublikowano 11 Września 2020 (edytowane) Ok to adaptacje musisz przywrócić, tylko najpierw w zielonym menu to co zmieniłeś musisz także odhaczyć. Na koniec reset mmi i sprawdzić czy bląd powraca. Edytowane 11 Września 2020 przez Muskel1
doublegii Opublikowano 11 Września 2020 Autor Opublikowano 11 Września 2020 odznaczyłem lusterka i przywróciłem adaptacje w 5F na kanale 06 jest 0 ,po autoscanie wyskoczyło takie coś Adres 09: Centr.zesp.elektr. (J519) Plik etykiet:. AKP\8K0-907-063.clb Oznaczenie elementu SW: 8K0 907 063 DH HW: 8K0 907 063 DH Komponent: BCM1 1.0 H16 0103 Weryfikacja: 08016001 Numer seryjny: 00000536351002 Kodowanie: 2600001181340EC00081400300001D0D0F1C270826090401000004000400030100000020000000 Kod serwisu: WSC 06335 123 12345 VCID: 78FF5DE7CBD3424632-802C Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 8K1 955 119 A HW: 8T1 955 119 Plik etykiet: 1KX-955-119.CLB Komponent: WWS 040113 H07 0080 Numer seryjny: SWF13010040209 Kodowanie: 00FD11 Podsystem 2 - Oznaczenie elementu SW: 8K0 941 531 AL HW: 8K0 941 531 AL Komponent: E1 - LDS H08 0090 Numer seryjny: 00000000002909101435 Podsystem 3 - Oznaczenie elementu SW: 8U0 955 559 HW: 8U0 955 559 Komponent: G355_FeuchteS H07 0002 Numer seryjny: 20231292 2 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 03679 - Przycisk Night Vision 008 - Niezrozumiały sygnał Ramka zamrożona: Stan błędu: 01101000 Priorytet błędu: 3 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 12 Przebieg: 229679 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2020.09.10 Czas: 15:03:12 03735 - Przycisk wyświetlacza Head-Up 008 - Niezrozumiały sygnał Ramka zamrożona: Stan błędu: 01101000 Priorytet błędu: 3 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 12 Przebieg: 229679 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2020.09.10 Czas: 15:03:12 nie wiem skąd jakieś przyciski Head-Up i Night Vision skoro ich nie mam i są wyłączone w zielonym menu i jeszcze takie cuś: Adres 5F: Elektr.informacji (J794) Plik etykiet:. 4E0-035-6xx-5F.clb Oznaczenie elementu SW: 8R1 035 666 B HW: 8R1 035 666 C Komponent: H-BN-EU H45 0639 Weryfikacja: -------- Numer seryjny: 205AQ0D7562801 Kodowanie: 100100050106A1ED0180EF5E60000403E40000020000000000 Kod serwisu: WSC 06335 000 00000 VCID: 377D9EDB864D8D3EFB-8062 Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 8R0 060 884 AR Komponent: ECE 2013 1505 Podsystem 2 - Oznaczenie elementu SW: 8R0 919 604 HW: 8R0 919 604 Komponent: DU7 High H41 0104 Numer seryjny: A130KR0C2602680 Podsystem 3 - Oznaczenie elementu SW: 8T0 919 611 K HW: 8T0 919 611 B Komponent: E0380 Bedient H02 0030 Numer seryjny: 00000001366546 Podsystem 4 - Oznaczenie elementu: 8R0 060 961 E Komponent: CD-Database 4949 Znaleziono 1 błąd: 03157 - Ograniczenie działania z powodu zakłóceń komunikacji 000 - - Ramka zamrożona: Stan błędu: 01100000 Priorytet błędu: 6 Częstość błędu: 14 Wew.licznik błędów: 14 Przebieg: 229704 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2020.09.11 Czas: 07:28:23 Ramka zamrożona: Bity binarnie: 00000010 00000000 Bity binarnie: 00000000 00000000 Bity binarnie: 00000000 00000000 Bity binarnie: 00000000 00000000 Bity binarnie: 00000000 00000000
doublegii Opublikowano 12 Września 2020 Autor Opublikowano 12 Września 2020 Tak, ale podejrzewam że poprzedni właściciel coś na grzebał bo jak kupiłem auto to wycieraczka już nie działała.
Muskel1 Opublikowano 12 Września 2020 Opublikowano 12 Września 2020 Potostaje jechać do ASO i podpiąć pod ODIS i zrobić porównanie i przywrócenie online. Przywróca Ci sterowniki do pierwotnego stanu jak w dniu, w którym z fabryki wyjechał i bedzie działało.
doublegii Opublikowano 14 Września 2020 Autor Opublikowano 14 Września 2020 Ale jak mi przywrócą sterowniki do tuning silnika pójdzie sobie w...?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się